تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/04/14 - 00:15
کد خبر: 271651

مشکلات دانشجویان کرمانی برای ترم تابستان

دانشجو معلم‌های دانشگاه فرهنگیان کرمان نسبت به صدور بخش‌نامه‌ای برای برگزاری ترم تابستانی در شهر مشهد و زنجان معترض و خواستار رسیدگی به این مشکل از سوی مسئولان شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، فصل تابستان است و ترم‌های تابستانی در برخی دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، هرچند که ترم تابستانی اختیاری است؛ اما برخی دانشجویان برای اینکه زودتر فارغ التحصیل شوند، تصمیم به گرفتن ترم تابستانی می‌کنند.

دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان کرمان معترض به عدم برگزاری ترم تابستانی در استان خود هستند و دلایل مختلفی را برای مخالفت با آن مطرح می‌کنند، یکی از دانشجویان رشته دبیری معلمی ریاضی این دانشگاه می‌گوید: بر اساس بخشنامه‌ای که ابلاغ شده است، دانشجویان این دانشگاه که چند واحد تحصیلی آن‌ها باقی مانده است، مجبور هستند برای ترم تابستانی به شهر‌های مشهد یا زنجان بروند.

بیش از هزار کیلومتر؛ از قلعه گنج کرمان تا زنجان
این دانشجو با انتقاد از عدم نایده گرفتن مشکلات آنها از سوی مسئولان برای برگزاری ترم تابستان در استان‌های دیگر اضافه می کند: برخی از دانشجویان با وجود مسافت طولانی مجبور هستند تا قلعه گنج کرمان به زنجان یا مشهد بروند، علاوه برآن هزینه رفت و آمد نیز به این استان‌ها برای دانشجویان زیاد است.

وی با اشاره به دیگر مشکلات بر سر راه دانشجو معلمان کرمان گفت: چرا مسئولان دانشگاه فرهنگیان بدون در نظر گرفتن شرایط دانشجویان یک شبه تصمیم به صدور بخشنامه ای می‌گیرند که دانشجو مجبور شود تا برای گذران چند واحد درسی به استان دیگر برود؟! چرا که برخی دانشجویان برای خود برنامه ریزی کرده‌اند؛ برخی قصد برگزاری مراسم ازدواج دارند و برخی دیگر در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده اند.

ترم تابستان اختیاری که به اختیار دانشجویان نیست

یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه می گوید: به ما می‌گویند که ترم تابستانی اختیاری است، اما اگر این ترم فارغ التحصیل نشویم، مهر سال جاری نمی‌توانیم به عنوان معلم در مدارس خدمت کنیم، حتی دانشجویانی که کارشناسی ارشد قبول می‌شوند، از ادامه تحصیل باز خواهند ماند و حق شرکت مجدد در کارشناسی ارشد را ندارند.

این دانشجو به برخی مشکلات آموزشی دانشجویان اشاره و عنوان می کند: رشته ما دبیری ریاضی است؛ درحالی که در استان دیگر رشته دانشجویان آموزش ریاضی است و واحدهای ما تطابق ندارد، علاوه بر این بر تعداد واحدهای درسی ما افزوده می‌شود که این به نفع ما دانشجویان نیست.

دانشجویان فکر کنند فرصت مطالعاتی می‌روند!

اما حسین خنیفر، رییس دانشگاه فرهنگیان کشور در رابطه با مشکل مطرح شده این دانشجو معلم‌ها می گوید: ما به دانشجو در این زمینه حق می‌دهیم و وظیفه ما خدمت به این دانشجویان است؛ اما این بخشنامه‌ای است که به ما صادر شده است.

هرچند که دانشجوها علت عدم برگزاری ترم تابستان در این دانشگاه را به دلیل صرفه جویی در هزینه و ندادن هزینه حق تدریس به اساتید مطرح کردند؛ اما رییس دانشگاه فرهنگییان در رابطه با عدم برگزاری ترم تابستان در دانشگاه فرهنگیان می‌گوید به دلیل برخی مورد از جمله تعمیرات در دانشگاه و همچنین تجمع دانشجو معلم‌ها در دوره ترم تابستانی این اقدام صورت گرفته است، اما دانشجوها این تصمیم را به عنوان فرصت مطالعاتی در نظر بگیرند.

سمبل کاری دروس دانشجویان در ترم کوتاه تابستان 

اما یکی از اساتید این دانشگاه به سردرگمی این دانشجویانش در این رابطه اشاره کرد و گفت: این بخشنامه طوری تنظیم شده است که تعداد دانشجو‌ها، برای برگزاری ترم تابستانی به حد نصاب نرسد، بخشنامه تعداد دانشجویان را ۲۵ نفر اعلام کرده است؛ در حالی که در گروه آموزشی ما ۲۵ دانشجو مشغول تحصیل هستند که چند نفر آن‌ها فارغ‌التحصیل شده است با این حساب واضح است که به حدنصاب نرسد.

وی با بیان اینکه رفتن این دانشجویان به استان دیگر برای ترم تابستانی به دلیل صرفه جویی در هزینه توجیهی ندارد، می افزاید: ما شرایط این دانشجویان را بهتر می‌دانیم و براساس هماهنگی‌هایی که شد برخی کلاس‌های آنها در ترم بهار برگزار شده است؛ چراکه در ترم تابستانی که کوتاه است این دروس سمبل نشود. همچنین پروژه‌های علمی که در طول سال به همراه دانشجوها داشته‌ایم نباید نیمه تمام رها شود.

مباحث و گفته‌های بسیاری در اعتراض با برگزاری ترم تابستانی دانشجو معلمان کرمانی در استان‌های دیگر مطرح شد، با توجه به گفته‌های دانشجوها و اساتید آنها در اعتراض به برگزاری ترم تابستانی در استان دیگری با فاصله بیش از هزار کیلومتر تا محل اقامت آنها به نظر مسئولان دانشگاه فرهنگیان باید تدابیری برای حل مشکل این دانشجو معلم‌ها در نظر بگیرند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top