تاریخ انتشار: جمعه 1397/04/15 - 23:27
کد خبر: 271824

تشکیل ۴۷ کانون‌ جهادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

دبیر ستاد مرکزی فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت گفت: تا پایان اردیبهشت‌ ماه سال جاری ۴۷ کانون فعالیت‌های جهادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور راه‌اندازی شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر محمد تاج‌فرد در یازدهمین اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به تشکیل ستاد فعالیت‌های جهادی در وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۵ گفت: این ستاد با عنایت به توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت‌های جهادی و با هدف تقویت توسعه و سازماندهی این فعالیت‌ها و زمینه‌سازی تقویت و ارتقای هرچه بیشتر سلامت در بین اقشار مختلف مردم تأسیس شد.

وی ادامه داد : در شش ماه ابتدایی سال۱۳۹۶ بیش از ۳۵ کانون فعالیت‌های جهادی دانشگاه های علوم پزشکی کشور تأسیس و قریب به ۱۵۰ اردوی جهادی توسط دانشگاهیان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شده است؛ که این آمار حاکی از رشد سه برابری در قیاس با نیمه اول سال ۱۳۹۶ است.

تاج فرد یکی از مهمترین اقدامات دبیرخانه ستاد مرکزی فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان را «توجه به اهمیت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی هدفمند در راستای توسعه ساماندهی و اثربخشی فعالیت‌ها، دانست و ادامه داد: تا قبل از تیرماه ۹۵ که در ابتدای شروع به کار این ستاد بود، تنها پنج کانون مستقل جهادی به ثبت رسیده بود که با تقویت فرهنگ کار جهادی و با تشکیل و ساماندهی کانون‌های جهادی مستقل در طی دو ماه به ۳۵ کانون و تا پایان اردیبهشت ۹۷ تعداد این کانون‌ها به ۴۷ کانون رسید.

وی با اشاره ضرورت ایجاد تنوع‌ در ساختارهایی که به فعالیت‌های جهادی در دانشگاه‌ها مشغول فعالیت‌ هستند، گفت: از ابتدای تشکیل ستاد مرکزی اردوهای جهادی در وزارت بهداشت با شناسایی گروه‌های جهادی و ترغیب  نهادها و تشکل‌های دانشجویی،تعداد کانون‌ها به ۱۵۰ رسیده است که این رقم حاکی از تنوع بخشی در مجموعه فعالیت های فعالان جهادی است؛ که در طی دوسال به بیش از دوبرابر رسیده است.

دبیر ستاد مرکزی فعالیت های جهادی وزارت بهداشت اظهار داشت: کانون‌های جهادی مستقل از بسیج دانشجویی از نمونه‌های تنوع بخشی به فعالیت‌ها است تا این عمل خیرخواهانه با توجه به سلایق و حیطه‌های مختلف در هر نوع قالبی بتواند به بهترین نحو جامعه عمل بپوشاند.

وی با بیان این که باید در راستای برگزاری هدفمندتر و مناسب‌تر اردوهای جهادی تغییراتی در شکل اجرای آن صورت پذیرد، گفت: اگر اردوهایی که در گذشته در تعطیلات و یا به صورت فصلی، ماهانه و هفتگی برگزار می‌شده است به دلیل پرهزینه بودن و صرف زمانی با مشکلاتی روبرو بوده است، می‌توان شکل اجرای آن را تغییر داد و به صورت یک یا دو روزه و یا در قالب اردوهای تفریحی پایان هفته برگزار شود که این تغییرات می‌تواند منجر به افزایش راندمان کاری شود.

تاج فرد تاکید کرد: توزیع ضابطه‌مند دارو از طریق دفترچه های بیمه و ممانعت از توزیع رایگان و بی‌ضابطه دارو در اردوهای جهادی یکی از تغییرات اجرای برگزاری اردوهای جهادی است که مانع از اسراف و یا مصرف خودسرانه دارو می‌شود.

وی ادامه داد: بر تشکیل ستادهای دانشگاهی فعالیت‌های جهادی در دانشگاه‌ها بر اساس چارت ابلاغی تأکید کرد و گفت: این ستاد با هدف ایجاد وحدت رویه، سهولت هماهنگی، هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری با فعالیت‌های جهادی سایر دانشگاه‌ها راه‌اندازی شده است و به جهت اهمیت این موضوع در برنامه عملیاتی مشترک ستاد و دانشگاه‌ها قرار داده شده است.

دبیر ستاد مرکزی فعالیت های جهادی وزارت بهداشت در خصوص  وضعیت ستادهای دانشگاهی فعالیت های جهادی، گفت: تا پایان اردیبهشت ۹۷، ۵۴ دانشگاه ستادهای دانشگاهی خود را  بصورت رسمی و بر اساس آئین‌نامه فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان تشکیل داده و در اجرای مفاد آن و نیز بهره برداری از ظرفیت های دانشجویی دانشگاه در این راستا اهتمام ورزیده‌اند.

وی به اهمیت ارتباطات درون و برون دستگاهی در راستای هماهنگی تقویت و توسعه فعالیت‌ها تأکید کرد و گفت: ایجاد وفاق، تعامل و همکاری با مسئولان شورای هماهنگی بسیج دانشجویی و استفاده از ظرفیت های درون بخشی معاونت بهداشتی در راستای شناسایی مناطق کم برخوردارو محروم و نیز شناسایی نوع نیازها با استفاده از مراکز بهداشتی و نیز تعامل با معاونت اجتماعی که در تامین بودجه خارج از دانشگاه می‌تواند کمک‌رسان قابل ملاحظه ای در پیشبرد این روند باشد.

تاج فرد در ادامه این گزارش به چالشهای پیش رو پرداخت و عدم وجود اعتبارات توسعه‌ای و حمایتی معین را یکی از موانع مهم دانست که با توجه به سیاستهای پیش بینی شده در جهت حل آن قدم نهاده شده است.

وی با اشاره به فیلمهای مستند تولیدی در مجموعه این فعالیتها افزود: باید از طریق فضای مجازی و غیر مجازی به شناسایی گروههای فعال در این عرصه بپردازیم و با ایجاد رغبت در همکاری آنها با دانشگاهها به هدفهای مد نظر دست یابیم . استفاده از خبرگزاری های مختلف، درج اخبار در شعب دانشگاهی مفدا، فضای شبکه های اجتماعی و درج اخبار و گزارش‌های مبتنی بر شناسایی این فعالیتها به اشتراک می‌گذارند از دیگر منابع این موضوع است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top