تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/04/17 - 08:55
کد خبر: 272043

تظاهرات در اروپا علیه سیاست‌های ترامپ

اروپایی ها روز شنبه در بروکسل علیه حضور و سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نشست آتی سران ناتو تظاهرات کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تابناک، معترضان در این تظاهرات خواستار کاهش هزینه های نظامی و افزایش بودجه برای مدارس و انرژی پاک شدند.

این تظاهرات با عنوان «از ترامپ استقبال نمی شود» برگزار شد. همچنین فعالانی که خواستار تعطیلی نیروگاه های هسته ای و زغال سنگ، پایان نژادپرستی و تبعیض جنسیتی و توقف برنامه ریاضت اقتصادی هستند، در تظاهرات امروز شرکت کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، معترضان که هزاران نفر برآورد شدند، باشعار های«ما صلح می خواهیم، «نه به جنگ» و «نه به جنگ با ایران» نسبت به سیاست های دونالد ترامپ اعلام انزجار کردند.

معترضان آدمک ترامپ را ساخته بودند و روی بنرهای آنها نوشته شده بود: «ناتو، بازی تمام است.» همچنین روی بنر دیگری نوشته شده بود: «تسلیح ترکیه، عربستان و اسرائیل را متوقف کنید.»

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین درخواست ترامپ برای افزایش سهم کشورهای اروپایی در بودجه ناتو و سیاست های مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا را «غیرانسانی» خواندند.

نشست سران ناتو چهارشنبه و پنجشنبه یازدهم و دوازدهم ژوئیه (20 و 21 تیر ماه) در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار می شود و ترامپ نیز در این اجلاس شرکت می کند. ترامپ گفته که سایر اعضای ناتو به اندازه کافی برای دفاع از خود هزینه نمی کنند و خواستار افزایش بودجه نظامی این کشورها شده است.

ترامپ عصر پنجشنبه پس از پایان نشست ناتو در بلژیک برای سفری سه روزه راهی انگلیس می شود. وی تاکنون سه بار سفر خود به انگلیس را از بیم رویارویی با معترضان به تأخیر انداخته بود.

بر اساس برنامه اعلام شده از سوی نهادی حقوق بشری و ضد ترامپ، جمعه آینده تظاهرات گسترده ای در شهر لندن برگزار می شود. تشکل مدنی «ائتلاف توقف ترامپ» که یکی دیگر از نهادهای اصلی مخالف سفر رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس به شمار می رود، مدعی حضور میلیونی مخالفان ترامپ در این حرکت اعتراضی شده است.

صادق خان شهردار لندن با درخواست مخالفان ترامپ برای پرواز یک بادکنک غول پیکر تمسخرآمیز از رئیس جمهوری آمریکا، بر فراز پارلمان انگلیس موافقت کرده است.

رسانه های اعلام کرده اند که ترامپ پس از انگلیس راهی فنلاند می شود تا در هلسینکی پایتخت آن کشور با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top