تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/04/18 - 23:20
کد خبر: 272241

چند دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می‌کنند؟

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: بیش از ۳۴ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های داخل کشور مشغول تحصیل هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت علوم، مجتبی صدیقی، با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲۷ هزار دانشجوی غیرایرانی در کشور مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: این میزان با محاسبه آمار وزارت بهداشت و دانشگاه آزاداسلامی به بیش از ۳۴ هزار دانشجو می‌رسد.

وی افزود: این آمار کمی باید بالاتر برود چون دانشگاه‌های ایران این ظرفیت را دارند که خدمات آموزشی خود را در اختیار دانشجویان کشورهای دیگر قرار دهند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تلاش زیادی در دانشگاه‌ها در جهت زمینه‌سازی برای تحقق نظام آموزش عالی جمهوری اسلامی و توسعه آن در بخش کمی و کیفی می‌شود که نیاز است به وسیله تبلیغات این قابلیت‌ها در سطح جهان بیشتر معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: آمارها و نمودارهای جهانی نشان می‌دهد تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌های ایران در چند سال اخیر جزو دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفته‌اند و با تلاش‌هایی که جهت معرفی خود انجام می‌دهند این عدد بالاتر هم خواهد رفت.

صدیقی گفت: تسهیلات برای جذب دانشجوی بیشتر در دانشگاه‌های ایران در حال فراهم شدن است تا راه جذب در دانشگاه و امکانات پذیرش بهبود یابد و امکانات اصولی و مورد نیاز برای اقامت دانشجویان در ایران سریع‌تر دنبال شود.

وی افزود: هم‌اکنون در جذب دانشجوی خارجی به مرحله ای رسیده ایم که در یک ماه اعلام ظرفیت برای پذیرش شود و کارهای اداری طوری ساماندهی شود که به رفت و آمد کمتری برای ثبت نام نیاز باشد و به همین منظور ۱۱ واحد خدمات خاص دانشجویان بین‌الملل در سطح استان‌ها هستند که این تعداد بیشتر هم خواهند شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان یادآور شد: با تلاش‌های صورت‌گرفته ۱۴ مرکز آموزش زبان فارسی در سطح کشور وجود دارد تا دانشجویان غیرفارسی زبان برای یادگیری زبان فارسی بتوانند به نزدیک‌ترین مرکز به محل تحصیل خود مراجعه و اقدام به یادگیری زبان فارسی کنند.

وی افزود: در حوزه بورس تلاش بر هدف‌مندتر شدن پذیرش دانشجو شده تا آن‌هایی پذیرفته شوند که به لحاظ کیفیت تحصیلی آماده ارائه خدمت بهتر و بیشتری به کشور خود هستند، به ویژه کشور همسایه افغانستان که در دو سال اخیر گزیده‌تر و هدف‌مندترپذیرفته شده‌اند و دانشگاه‌ها کار تربیتی دانشجو در افغانستان را دنبال خواهند کرد.

صدیقی افزود: طبیعی است از آن‌جایی که کشورهای سوریه و عراق در مرحله بازسازی خود هستند تا وظیفه و خدمات بیشتری ارائه شود تا توسعه کشورهای همسایه با کشور خودمان هم‌گرا شود تا در این منطقه دنیا با هم‌فکری و هم‌گرایی جلو بریم.

وی تأکید کرد: هدف برنامه ششم توسعه در بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها رسیدن به ۷۵ هزار دانشجوی بین‌المللی است؛ اگرچه ممکن است رقم بالایی به نظر برسد اما با تلاش‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد حتماً تحقق‌پذیر خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top