تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/04/19 - 10:59
کد خبر: 272318

همراه با انتخابات خانه نشریات؛

انتخابات «شورای مرکزی ناظر بر نشریات علوم پزشکی» برگزار می شود

انتخابات نمایندگان مدیران مسئول در «شورای مرکزی ناظر بر نشریات» و انتخابات «خانه نشریات دانشجویی» وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، این انتخابات به صورت همزمان در هفته دوم مرداد ماه ۹۷ در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می‌شود.

بر این اساس دانشجویان فعال نشریات که علاقه‌مند به شرکت و کاندیداتوری در هر دو انتخابات هستند از تاریخ ۱۷ تا ۲۴ تیرماه فرصت دارند در سامانه http://www.khanehnashriat.ir/ ثبت نام کنند.

شرایط شرکت در انتخابات شورای مرکزی خانه نشریات وزارت بهداشت با حق رای صرفا نمایندگان (اصلی و علی البدل)  مدیران مسئول در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه‌ها در این انتخابات حق رای دارند.

دانشجویانی می‌توانند اعلام کاندیداتوری کنند که نماینده (اصلی یا علی البدل) مدیران مسئول در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه باشد، حداقل ۲ ترم از تحصیل ایشان بدون احتساب ترم جاری باقی مانده باشد و معدل آخرین ترم تحصیلی متقاضی کمتر از ۱۴ نباشد، در شش ماه گذشته حداقل یک شماره از نشریه خویش را منتشر کرده باشد.

همچنین عدم محکومیت نشریه آنها به محرومیت موقتِ مدیر مسئول نشریه از تصدی این سمت تا ۶ ماه و بالاتر بر اساس ماده ۴۰ دستورالعمل اجرایی ضوابط ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی از دیگر شرایط شرکت در انتخابات شورای مرکزی است.

شرایط کاندیداتوری خانه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت
هر نشریه در انتخابات خانه نشریات و کارگاه‌ها یک حق رای و سهمیه دارد که این حق و سهمیه متعلق به مدیر مسئول نشریات دانشجویی است و در صورت عدم حضور وی در اختیار سردبیر قرار می‌گیرد. چنانچه سردبیر نیز در انتخابات حضور نداشته باشد، حق رأی به صاحب‌امتیاز حقیقی نشریه منتقل می‌شود.

نشریه باید بطور میانگین در یک سال گذشته در هر نیمسال تحصیلی، حداقل یک شماره، منتشر شده باشد به عبارت دیگر نشریاتی که از اول بهمن سال ۹۶  تا ۱۰ تیر ماه سال جاری مجوز گرفته‌اند باید حداقل یک شماره و نشریات قدیمی تر باید دو شماره منتشر کرده باشند.

شرایط کاندیداتوری در خانه نشریات:
فرد باید شرایط حق رای در انتخابات خانه نشریات را داشته باشد. مدیرمسئول نشریه باشد. تاریخ دریافت مجوز انتشار نشریه‌ ایشان حداقل اول دی ماه سال ۱۳۹۶ باشد. حداقل دو نیمسال تحصیلی بدون احتساب نیمسال جاری از تحصیل وی باقی‌مانده باشد.

در یکسال گذشته حداقل طبق جدول اعلام شده نشریه خود را منتشر کرده باشند. دوره انتشار برای روزنامه ۴۸، برای هفته‌نامه ۱۲، برای دوهفته‌نامه ۸، برای ماهنامه ۴، برای دو ماهنامه ۳، برای گاهنامه ۳ و برای فصلنامه ۲ است.

همچنین در کنار برگزاری انتخابات شورای مرکزی خانه نشریات و شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت بهداشت، کارگاه‌های آموزشی نشریات توسط اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت برگزار می‌شود. دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند با حضور در سامانه خانه نشریات نسبت به ثبت نام و حضور در ۱۸ عنوان کارگاه‌های آموزشی اقدام کنند.

گواهی کارگاه تنها برای کارگاه ثبت نام شده در سامانه صادر خواهد شد و امکان تغییر کارگاه پس از تایید نهایی اطلاعات وجود نخواهد داشت.

عناوین کارگاه‌های آموزشی شامل خبرنویسی، مصاحبه، گزارش، ویراستاری، طنزنویسی، کاریکاتور، گرافیک و صفحه‌آرایی، عکاسی خبری، حقوق نشریات دانشجویی، فن‌بیان و اجرا برای نشریات صوتی، روزنامه‌نگاری چندرسانه‌ای، روزنامه‎نگاری علمی، تولید محتوا برای مطبوعات، اینفوگرافی، نویسندگی خلاق، تیتر و تولید محتوا برای وب است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top