تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/04/19 - 22:09
کد خبر: 272416

حضور ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه بوعلی در اردوی جهادی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: دانشجویان در اردو‌های جهادی باید به دنبال بهره‌گیری صحیح از استعداد‌های اهالی روستا باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، سینا امیری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا بیان داشت: اردوی جهادی از بیستم مرداد تا دهم شهریور طی سه دوره هفت روزه برگزار و در هر دوره سعی می‌شود که ۱۰ تا ۱۵ نفر به اردو‌ها اعزام شوند.

امیری با بیان اینکه در مجموع حدود ۵۰ نفر از دانشگاه بوعلی‌سینا به این اردوها اعزام می‌شوند، ادامه داد: در این اردوی ۱۲ روزه ۵۰ نفر از دانشجویان پسر و دختر بسیجی در قالب اردوی جهادی به اجرای برنامه‌های عمرانی، پزشکی، فرهنگی، خدماتی و آموزشی در روستا‌های شیخ جراح و قطارقویی از توابع بخش گل تپه به فعالیت می‌پردازند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: عمده فعالیت جهادگران در زمینه‌های عمرانی و فرهنگی است و خواهران هم در حوزه فرهنگی و آموزشی فعالیت خواهند داشت.

وی تأکید کرد: خوشبختانه استان همدان در زمینه برگزاری اردو‌های جهادی دانشجویی همواره از اعزام‌های خوبی برخوردار بوده که البته از سایر دانشگاه‌های استان نیز در طول سال دو یا سه نوبت اعزام دانشجو به مناطق محروم انجام می‌شود.

امیری بیان کرد: پروژه‌ای که به همت بسیج دانشجویی انجام می‌گیرد، به نوعی کمک به دولت در خدمت رسانی است و دانشجویان این روز‌ها به یاری محرومین در روستا‌های شیخ جراح و قطارقویی از توابع بخش گل تپه شتافته‌اند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه جهاد علمی و آموزشی، جهاد اقتصادی و کارآفرینی، جهاد عمرانی و سازندگی و جهاد فرهنگی از محور‌های برگزاری این اردوی جهادی است، تصریح کرد: در برگزاری اردو‌های جهادی، دانشجویان نقش اصلی را اجرا می‌کنند و دانشگاه فقط زمینه ساز چنین اقدام‌هایی است.

وی افزود: دانشجویان در اردو‌های جهادی باید به دنبال بهره گیری صحیح از استعداد‌های اهالی روستا در امور عمرانی و فرهنگی باشند و نباید نقش مردم روستا در اردو‌های جهادی نادیده گرفته شود.

امیری تصریح کرد: اردو‌های جهادی فرصتی مناسب برای دانشجویان محسوب می‌شوند تا بتوانند در این اردو‌ها به خوبی از تخصص خود استفاده کنند و آماده حضور در عرصه‌های عمرانی و اجتماعی و مدیریتی کشور شوند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا تاکید کرد: این دانشجویان با نیت خالص و بدون داشتن کوچک‌ترین چشم‌داشتی، چنین اقدام بزرگی را کلید زده‌اند و باید این اقدامات را برای پیشرفت کشور نیز دنبال کنند.

وی ایجاد فضای صمیمی و قرابت بیشتر بین دانشجویان و ایجاد انگیزه مدیریت جهادی بین شرکت‌کنندگان را از دیگر اهداف این اردو اعلام کرد و گفت: روستای شیخ جراح از توابع بخش گل تپه شهرستان کبودرآهنگ به عنوان مقصد جهادگران این دانشگاه شناسایی شد.

امیری افزود: در این دوره تیم ما وارد عرصه‌های عمرانی، پزشکی، فرهنگی، خدماتی و آموزشی شد که امیدواریم بتوانیم شاهد حضور مفید تیم دانشگاه در در روستا‌های شیخ جراح و قطارقویی باشیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه اولویت ما در برگزاری‌های اردوی جهادی خودسازی بوده و سپس به دگرسازی و خدمت به همنوع می‌پردازیم، اذعان کرد: باید توجه کرد که برگزاری اردو‌های جهادی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، یکی از بهترین روش‌های فرهنگی برای تربیت نیروی همطراز انقلاب اسلامی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top