تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/04/20 - 17:43
کد خبر: 272590

مربی بی وطن فوتبال

اکاپول چانتاونگ که در گذشته سعی داشت راهب شود، حالا در تایلند به یک قهرمان تبدیل شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ورزش سه، اکاپول یکی از اعضای گروه "گرازهای وحشی" بود که ملیتی نداشتند  و چندین روز در یک غار در تایلند گیر افتاده بودند، کشوری که آنها را به عنوان شهروند خود به حساب نمی‌آورد. اکاپول 25 ساله که مربی یک تیم فوتبال است، به همراه شاگردان جوانش که بین 11 تا 16 سال سن داشتند، در این غار گیر افتاده بود و در تمام طول مدتی که در آنجا بودند، سعی داشت حواس این بچه ها را از گرسنگی  دور کند. او تنها بزرگسال در جمع بود و 9 روز پس از اینکه آنها در غار گیر افتادند، یک راننده بریتانیایی که از آن حوالی می‌گذشت، متوجه حضور آنها شد.

اکاپول به عنوان آخرین نفر از این غار خارج شد و مردم تایلند که در آن منطقه جمع شده بودند، خروج او را از این غار جشن گرفتند. او نامه ای پس از نجات از غار منتشر کرد که بسیاری را تحت تاثیر قرار داده است. او نوشت:" به تمام پدرمادرها می‌گویم، لطفا از تمام بچه ها مراقبت کنید و فقط به فکر بچه خودتان نباشید."

تحقیقات سازمان ملل می‌گوید که حدود 480 هزار نفر که ملیتی ندارند، در تایلند ساکن هستند. خیلی از آنها ریشه‌هایشان به منطقه مثلث طلایی بازمی‌گردد، منطقه ای در بین تایلند، میانمار، لائوس و چین که قانونی بر آن حاکم نیست.

به جز اکاپول، سه پسربچه دیگر که در این غار گیر افتاده بودند نیز بی ملیت بودند. رئیس گروه گراز‌های وحشی در مصاحبه با AFP، از آرزوهای این بچه ها صحبت کرد. او گفت:" اینکه بچه‌ها ملیتی کسب کنند، رویایشان است. در گذشته بچه‌های ما که قصد سفر برای بازی کردن داشتند، دچار مشکل می‌شدند."

در حالی که باشگاه منچستریونایتد از بچه ها برای یک بازی تدارکاتی دعوت کرده، رئیس این گروه گفت که بدون پاسپورت آنها قادر به سفر نخواهند بود. او ادامه داد:" همچنین آنها نمی‌توانند فوتبالیست حرفه ای شوند زیرا وضعیت مشخصی ندارند. این مشکلی که برای بچه ها پیش آمد، باید تایلندی ها را از خواب بیدار کند که شرایط مردم بی ملیت را حل کنند."

اکاپول که قصد داشت مثل مادربزرگش به یک راهب بودایی تبدیل شود، این راه را آغاز کرد ولی در میانه راه، تصمیمش عوض شد و در نهایت، سرمربی تیم گراز‌های وحشی شد. او به عنوان مربی فوتبال، به صبوری شهرت دارد و شاگردانش معتقدند که او حتی برای کم استعداد ترین ها هم وقت زیادی صرف می‌کند. با این حال، تا وقتی او شهروند کشوری نباشد، نمی‌تواند به دنبال مدارک مربی گری برود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top