تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/04/21 - 14:34
کد خبر: 272689

فراز و نشیب های جباری

مجتبی جباری طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از 90، در اوایل دهه هشتاد، استقلال به منظور پشتوانه‌سازی تیم بزرگسالان، اقدام به سرمایه‌گذاری در سنین پایه کرد. این تیم که تحت هدایت صمد مرفاوی و رضا احدی بود ستاره‌هایی نظیر آندو تیموریان، امیرحسین صادقی، وحید طالب‌لو و.. تحویل استقلال داد که سالها برای این تیم درخشیدند یکی از برجسته‌ترین ستاره‌ها مجتبی جباری بود.

جباری برای شروع بازیگری در رده بزرگسالان به صورت قرضی به ابومسلم مشهد منتقل و در آنجا چهره شد.جباری در بازی برگشت مقابل استقلال در مشهد غوغا کرد و توانست دوبار دروازه استقلال آماده آن روزها را باز کند.هرچند که ابومسلم در آن بازی مغلوب بازگشت خیره‌کننده شاگردان قلعه‌نویی شد و ۳ بر۲ شکست خورد. جباری این قدر آماده بود که از ابومسلم به تیم ملی دعوت شد و در سال ۱۳۸۳ اولین بازی ملی‌اش را مقابل بوسنی انجام داد.این نمایش جباری زمینه ساز بازگشت جباری به تیم محبوبش استقلال شد.

در لیگ پنجم، جباری در استقلال درخشش چشم‌گیری داشت و توانست در اولین قهرمانی آبی‌پوشان در لیگ برتر با ۵ گل و ۷ پاس گل نقش کلیدی ایفا کند.اما روزگار همیشه به این خوبی برای زیدان آسیا نبود و مصدومیتهای پی‌درپی موجب دوری این بازیکن از میادین شد.جباری در گام نخست جام‌جهانی ۲۰۰۶ را که می‌توانست سکوی پرتابش باشد به علت آسیب‌دیدگی از دست داد.

اما این مصدومیت‌ها ادامه‌دار بود جباری که از لیگ پنجم تا دوازدهم در استقلال حضور داشت تنها در حدود ۵۰ درصد بازیها همراه این تیم بود ولی هر ۳ قهرمانی استقلال در لیگ برتر با حضورپررنگ مجتبی جباری در آن فصل همراه بود.اما ۸ فصل حضور مستمر ۸ شاکی در تیم محبوبش، مملو از اختلاف نظر با کادر فنی و مدیریتی استقلال بود و در پایان لیگ دوازدهم از استقلال جدا شد و به سپاهان پیوست او پس از حضور در سپاهان از درگیری فیزیکی با مدیرعامل وقت استقلال پرده برداشت و اظهار داشت فتح‌الله‌زاده را با مشت زده  است.

مجتبی جباری در دومین هفته لیگ سیزدهم با سپاهان در استادیوم آزادی به مصاف استقلال رفت اما جباری در ایران حضور در تیم دیگری به جز استقلال را تحمل نکرد و پس از چند هفته تقاضای جدایی کرد و به الاهلی قطر پیوست. در فوتبال قطر، جباری خوش‌اقبال‌تر بود و کم‌تر دچار مصدومیت شد و در ۴ فصل حضور در فوتبال قطر ۱۸ گل زد و یک بار نیز جایزه بازیکن ماه قطر را دریافت کرد.

در ابتدای لیگ هفدهم جباری تصمیم به بازگشت به استقلال گرفت و از همان روزها در خصوص عدم آمادگی و آسیب دیدگی بازیکن کهنه‌کار استقلال، به گوش میرسید. عمر حضور جباری بیشتر از ۵ هفته نبود و از تیم کنار گذاشته شد و تا پایان فصل بازی نکرد و نهایتا در آستانه فصل جدید از فوتبال خداحافظی کرد. ۳ قهرمانی در لیگ و ۲ قهرمانی در حذفی مهم‌ترین افتخارات مجتبی جباری است.

شاید بهترین خاطره هواداران استقلال از مجتبی در دربی‌ها باشد. این بازیکن تنها بازیکن تاریخ استقلال است که حداقل ۱۰ بار تجربه حضور در دربی داشته ولی هیچ‌وقت شکست نخورده است.مجتبی جباری با ۴ گل و ۴ پاس گل جزو برجسته‌ترین چهره‌های تاریخ شهرآورد است.

مجتبی جباری در عرصه ملی چندان موفق نبود و تعداد بازی ملی‌اش از مرز ۳۰ عبور کرد ولی به دلیل مصدومیت‌های مکرر فرصت بازی در هیچ تورنمنت ملی معتبری را پیدا نکرد.مجتبی جباری  در سال‌های حضور در قطر توانست حضور با ثباتی در تیم ملی داشته باشد و تبدیل به یکی از مهره‌های کلیدی کی‌روش شده بود ولی در آستانه جام‌جهانی ۲۰۱۴ در یک تصمیم غیرقابل باور و پیش‌بینی از تیم ملی خداحافظی کرد. او در اظهار نظری عجیب گفت مصلحت شخصی برای من مهمتر از جام جهانی است و با این کار جا را برای جوانترها باز خواهد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top