تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/04/21 - 15:26
کد خبر: 272698

سرانجام سوپرجام لیگ

در صورت رویایی پرسپولیس واستقلال در دیدار سوپرجام، این دو تیم، تمام نفرات مد نظر خود را به همراه نخواهند داشت و چینش ترکیب اصلی سخت خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از 90، طبق اعلام سازمان لیگ، بازی سوپرجام در تاریخ ۲۹ تیر برگزار خواهد شد.هرچند که این تاریخ مورد اعتراض باشگاه استقلال است ولی اعتراض این باشگاه فایده‌ای نداشته و سازمان لیگ قصدی مبنی بر تغییر این تاریخ ندارد.

شفر قبلاً اظهار داشته که با تیم امید در این دیدار بازی خواهد کرد ولی بعید است که چنین ریسکی را انجام دهد ولی اگر بخواهد با تیم اصلی خود نیز پا به میدان بگذارد دست این مربی چندان باز نیست.

ترکیب استقلال

درون دروازه در حال حاضر مطمئن‌ترین پست در تیم شفر است. مهدی رحمتی و سید حسین حسینی دو گلری که در فصل گذشته آمار قابل قبولی از خود به جای گذاشتند اکنون در تمرینات استقلال حضور دارند و مشکلی برای حضور در سوپرجام نخواهند داشت.

در دفاع راست نیز وضعیت استقلال کاملا مطلوب است.فرشاد محمدی‌مهر مدافع تازه جذب‌شده آبی‌پوشان و خسرو حیدری بازیکن کهنه‌کار این تیم حضور دارند. وریا غفوری نیز به تازگی با مسئولان استقلال به توافق رسیده ولی مشخص نیست که آمادگی حضور در این بازی را داشته باشد.

در دفاع وسط وضعیت بغرنج است.زمزمه هایی مبنی بر جدایی مجید حسینی و پژمان منتظری شنیده می‌شود که این خبر در خصوص حسینی جدی‌تر است حتی در صورت عدم جدایی این دو بازیکن، هنوز حسینی و منتظری با استقلال تمرین نکرده اند و توانایی بازی در سوپرجام را نخواهند داشت.روزبه چشمی نیز که با مصدومیت از جام‌جهانی بازگشته و آرمین سهرابیان و محمد دانشگر تنها گزینه های استقلال در دفاع وسط است.

با جدایی امید نورافکن، در دفاع چپ استقلال اقدام به جذب میثم تیموری کرد ولی این بازیکن قادر به دلیل مصدومیت قادر به همراهی استقلال در سوپرجام نیست اما استقلال، میلاد زکی‌پور را برای این پست دارد.

با جدایی امید ابراهیمی در هافبک دفاعی نیز وضعیت استقلال مطلوب نیست.مسئولین این تیم تمایلی به همکاری با بویان نایندوف نداشتند و استقلال تنها فرشید باقری  و سینا خادمپور را در اختیار دارد.

برای هافبک هجومی همچنان وضعیت همکاری استقلال با جباروف برای فصل آینده مشخص نشده و این بازیکن در سوپرجام حاضر نخواهد بود و استقلال در این فصل نیز جابرانصاری و بهنام برزای را به همراه نخواهد داشت و محسن کریمی، فرشید اسماعیلی و شجاعیان در مصدومیت به سرمی‌برند.آبی پوشان در این پست مهدی قائدی در اختیار دارند و به جز این خسروحیدری و وریاغفوری توانایی بازی در این قسمت از زمین را دارند.

در خط حمله نیز تلاش مسئولین استقلال برای بازگرداندن تیام هنوز ثمری نداشته و درصورتیکه به تمرینات این تیم ملحق شود احتمالا در دربی در ترکیب اصلی قرار نگیرد.استقلال به جز علی قربانی، صیادمنش و روح‌الله باقری را در خط حمله در اختیار دارد

ترکیب پرسپولیس

پرسپولیس که از پنجره نقل و انتقالات محروم است نسبت به فصل گذشته تقویت نشده است و۳ بازیکن از جمع بازیکنان این تیم جدا شدند.محسن ربیع‌خواه نیز آسیب دیده است  و ۲ ملی‌پوش این تیم که در جام‌جهانی حاضر بودند هنوز در تمرینات سرخپوشان شرکت نکرده‌اند و صحبتهایی مبنی بر جدایی این دو بازیکن شنیده می‌شود. به هرحال دست برانکو مانند شفر برای سوپرجام پُر نیست ولی وضعیت پرفسور از این جهت نسب به سرمربی تیم رقیب بهتر است که پرسپولیس با نفرات موجودش در اردوی کرواسی حضور داشته و چندین بازی تدارکاتی برگزار کرده و ترکیب قابل پیش‌بینی‌تر و هماهنگ‌تری دارد.

در اردوی کرواسی رادوشوویچ درون دروازه پرسپولیس قرار داشت.البته علیرضا بیرانوند دروازه بان اصلی پرسپولیس است و باید دید در سوپرجام حاضر خواهد بود یا خیر

حسین ماهینی دفاع راست، سید جلال حسینی و شجاع خلیل زاده دفاع وسط و محمد انصاری دفاع چپ احتمالی قهرمان لیگ در سوپرجام خواهند بود هر چند که شایان مصلح نیز شانس بازی در دفاع چپ را دارد.

کمال کامیابی‌نیا و احمدنورالهی دو هافبک دفاعی پرسپولیس خواهند بود.اما در فاز حمله پرسپولیس این گزینه را دارد که با یک یا دو مهاجم هدف بازی کند.پرسپولیس در اردوی کرواسی با یک مهاجم بازی کرد و پشت سر علیپور، امید عالیشاه، بشار رسن و سیامک نعمتی بازی خواهند کرد. در صورت استفاده همزمان از منشا و علیپور یکی از این ۳ بازیکن نیمکت نشین خواهد شد.

به هر حال باید تا آخر هفته بعد صبر کرد و دید که سوپرجام به چه صورت برگزار می‌شود و دو تیم با چه ترکیبی به میدان خواهند رفت:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top