تاریخ انتشار: جمعه 1397/04/22 - 12:02
کد خبر: 272742

اعتراض برخی از داوطلبان به قانون جدید کنکور سراسری

داوطلب دیگری که از مسؤولان تقاضای بازگشت تاثیر مثبت معدل را داشت، گفت: چطور با این حجم تقلب، تخلف، لو رفتن سوالات امتحانات نهایی، تاثیر قطعی معدل در کنکور امکان‌پذیر است.

خبرنامه دانشجویان ایران: چند سالی است مسأله حذف کنکور مطرح شده است و مسؤولان آموزش عالی به مرور در حال اجرای برنامه‌هایی برای حذف کنکور هستند.

مسأله تاثیر مثبت یا قطعی سوابق تحصیلی در کنکور نیز یکی از این برنامه‌ها بوده که هر سال به صورتی تصویب شده تا به مرور به سمت حذف کنکور برویم.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور در سال‌های گذشته به صورت تاثیر مثبت لحاظ می‌شد و این مساله برای داوطلبان شرایط بهتری را رقم می‌زد ولی در هفته گذشته خبر از تصویب تاثیر قطعی معدل در کنکور شنیدیم که این مسأله اعتراض بسیاری از داوطلبان بخصوص داوطلبان نظام قدیم را به دنبال داشته است.

در هفته گذشته کمیته سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل جلسه داد و میزان سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی را 30 درصد قطعی تصویب کرد.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این رابطه گفت: دروس امتحانات نهایی دانش‌آموزان هم در این جلسه مشخص شد و ما درس‌هایی را که روی سوابق تحصیلی دانش‌آموزان تأثیرگذار است بر اساس بررسی های کارشناسی که در دبیرخانه انجام شده بود را پیشنهاد کردیم. عناوین دروس و تعداد دروس باید در شورای عالی آموزش پرورش تصویب شود و پس از تصویب اطلاع رسانی می شود که این مصوبه در راستای اجرای قانون سنجش و پذیرش است. به گفته خدایی، این امتحانات نهایی برای خرداد 98 برگزار می شود و برای پایه دوازدهم عناوین دروس اعلام می شود، همچنین ضرایب دروس کنکور برای دروس متناظر امتحانی همان ضرایب خواهد بود و تغییری ندارد.

* یک تصمیم و هزاران اعتراض
از انتشار این خبر حتی نیم ساعت هم نگذشت که برخی داوطلبان، اعتراض خود را نسبت به این مصوبه اعلام کردند.

یکی از داوطلبان گفت: من با معدل ١٩.٢٣ نمی‌توانم هیچ امیدی به رشته پزشکی داشته باشم حتی اگه در کنکور رتبه خوبی کسب کنم.

داوطلب دیگر این شرایط را ناعادلانه دانست و اظهار داشت: من به عنوان داوطلب نظام قدیم که معدلش 18.65 شده با تاثیر قطعی سوابق تحصیلی به شدت مخالفم، این کار ناعادلانه است.

داوطلب دیگری که از مسؤولان تقاضای بازگشت تاثیر مثبت معدل را داشت، گفت: چطور با این حجم تقلب، تخلف، لو رفتن سوالات امتحانات نهایی، تاثیر قطعی معدل در کنکور امکان‌پذیر است.

فرد دیگری نیز با بیان اینکه تاثیر سوابق تحصیلی به هیچ وجه عادلانه نیست، عنوان کرد: کنکور بهترین مرجع برای پذیرش است، نمره و معدل دلیلی بر بالابودن سواد نیست چرا که همه افراد در یک سطح نیستند، چطور با این ضریب امنیتی امتحان نهایی و عدم یکسان بودن سطح علمی امتحان نهایی و کنکور این دو را با هم ادغام کردند؟ کنکور تنها راه عادلانه برای تعیین سطح علمی دانش آموزان است استدعا دارم مسئولان زی ربط نظرشان را به تاثیر مثبت تغییر دهند.

داوطلب دیگری، تاثیر قطعی معدل در کنکور را سبب ایجاد مافیا در آموزش دانست و گفت: در این صورت می‌توان با پول نمره خرید و هر دانش‌آموزی که به مدارس غیرانتفاعی برود در کنکور هم رتبه بهتری را کسب می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top