تاریخ انتشار: جمعه 1397/04/22 - 21:37
کد خبر: 272774

امیرانتظام بازیچه اصلاح‌طلبان شد!

امیرانتظام در دو دهه پس از زندان خویش، بازیچه اصلاح طلبان بود، منتها اصلاح طلبانی که در اوایل انقلاب در پی حمایت از انقلاب از حکم دادگاه دفاع همه جانبه کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، عباس روافیان (امیرانتظام) ، بیست سال پس از آزادی از زندانی که قرار بود ابدی باشد، در روز پنجشنبه بیست و یک تیرماه تسلیم مرگ شد. او اما،سالها پیش از آن، در ذهن فعالان سیاسی وافکار عمومی، تقریبا مرده بود.

علائم خفیف حیات او در دو دهه آخر زندگی،صرفا تعدادی گفت وگو با رادیوهای خارجی، یک گفت وگو با روزنامه جامعه در سال هفتاد و هفت و یک مصاحبه اینترنتی با حسین دهباشی بود، یا اندکی بیش و کم از این. این همه اما، چندان به چشم سیاسیون و مردم نیامد.

بزرگترین شاهد آن نیز،تشییع بی رمق وی با وجود تمامی شلتاق‌ها در فضای مجازی پس از مرگ او بود. از منظر این قلم، پدیده زندگی امیر انتظام در چهار دهه اخیر،نه خود وی بلکه جماعت موسوم به اصلاح طلب بودند. آنها در دهه شصت، خود را داعیه‌دار تمام و کمال حفظ نظام و متولی تنبیه مخالفان آن می‌دانستند.

این طیف در حمله به دولت بازرگان، باربط یا بی‌ربط، معمولا پای امیرانتظام را وسط می کشیدند. شاهکار مجموعه اظهار نظرهای آنان در این باب، سخنان میرحسین موسوی در مصاحبه با کیهان در بهمن ماه شصت بود که: «سنجاقی که امیرانتظام روی کراوات خود می زد، همیشه مانند سوزنی در چشمان من فرو می رفت!»... ابواب جمعی خشونت انقلابی پس از خرداد هفتادو شش، از متولی گری انقلاب دست شستند و ترحیح دادند جامه روسو، لاک واستوارت میل را به تن کنند.

لازمه این رویکرد،جذب تمامی ترکش خوردگان انقلاب و بازسازی چهره آنان بود. از همین سربند، ابراهیم نبوی - طنزنویس روزنامه جامعه - را به مصاحبه با او فرستادند که هر آنچه در دل تنگ خویش دارد،بیان کند. امیرانتظام از این منظر،در دو دهه ء پس از زندان خویش نیز، بازیچه اصلاح طلبان بود، منتها اصلاح طلبانی که این بار نه درپی حمایت از نظام،که پی جوی مقابله با آن بودند... تاریخ بخوانیم!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top