تاریخ انتشار: شنبه 1397/04/23 - 16:33
کد خبر: 272908

نامه انتقادی مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه‌های تهران خطاب به سلیمی:

حتی به رسانه‌ای که نقدهای دانشجویان را پوشش داده است هم رحم نکرده‌اید +اسامی امضاکنندگان

حتی به رسانه‌ای که نقدهای دانشجویان را پوشش داده است هم رحم نکرده‌اید +اسامی امضاکنندگان

جمعی از مسئولان نشریات انقلابی دانشگاه‌های تهران خطاب به رئیس دانشگاه علامه اعلام کردند: جنابعالی را همواره داعیه‌دار دموکراسی و آزادی بیان دیده بودیم اما گویا عصبانیت شما نشان‌دهنده طرز تفکر امنیتی شما در مقابل دانشجویان منتقد است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چندی پیش جمعی از مدیران‌مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با ارسال نامه‌ای به منصور غلامی وزیر علوم، ضمن ابراز نگرانی نسبت به اوضاع فرهنگی حاکم بر این دانشگاه و حضور مکرر برخی از عناصر ضدانقلاب، از وزیر علوم خواستند تا شخصا به این موضوع ورود و برای حل آن اقدام کند.

این نامه که تحت عنوان «منصوبان شما در دانشگاه علامه طباطبایی بر اسب بی‌قانونی سوارند» در «خبرنامه دانشجویان ایران» منتشر شد، با حاشیه‌های زیادی همراه بود و واکنش‌های بعضا عجیبی را در پی داشت. (جزئیات بیشتر)

* واکنش دانشگاه علامه به نامه دانشجویان
در پی انتشار نامه جمعی از مدیران‌مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی و انتقاد آنها از عملکرد حسین سلیمی، روابط عمومی این دانشگاه با ارسال جوابیه‌ای را خطاب مدیرمسئول «خبرنامه دانشجویان ایران» صادر کرد. در این جوابیه که به امضای غلامرضا حداد مدیر روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی رسیده بود، نامه مذکور حاوی موارد متعددی از افترا و نشر اکاذیب نسبت به مدیران دانشگاه دانسته بود و تاکیده شده بود که دانشگاه علامه طباطبائی استیفای حقوق خود در این موضوع را از مراجع قانونی پیگیری خواهد کرد.(تصویر جوابیه دانشگاه علامه طباطبایی)

* انتقاد دانشجویان از رفتار رئیس دانشگاه
ارسال جوابیه دانشگاه علامه طباطبایی به «خبرنامه دانشجویان ایران» و واکنش روابط عمومی این دانشگاه موجب شد تا جمعی از مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه‌های تهران با ارسال نامه‌ای به حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، از نحوه مواجهه با اعتراضات دانشجویی انتقاد کنند. در قسمتی از این نامه آمده است: «ما به‌هیچ‌وجه مایل به ادامه این وضعیت در دانشگاه علامه طباطبایی نیستیم و به‌تبع آن ‌هم تمایلی به اعمال مراحل بعدی برنامه‌هایمان برای تعدیل شرایط در این دانشگاه نداریم. البته اینکه حتی به رسانه‌ای که نقدهای دانشجویان را پوشش داده است هم رحم نکرده‌اید و از آن شکایت قضایی کرده‌اید، نشان‌دهنده این است که خودتان‌هم از درگیری با دانشجویان انقلابی بدتان نمی‌آید!»

متن کامل این نامه در ادامه آمده است:

جناب آقای دکتر سلیمی
ریاست محترم دانشگاه علامه طباطبایی

سلام‌علیکم
اخباری که این روزها حول دانشگاه علامه طباطبایی و برخوردهای زننده جنابعالی با دانشجویان منتقد در دانشگاه دست‌به‌دست می‌شود، بسیار ناامیدکننده است.

توقیف نشریات انقلابی و خارج کردن مسائل دانشگاهی از دانشگاه و سعی در برخورد قضایی با نشریات و رسانه‌های دانشجویی در دانشگاه علامه طباطبایی در دانشگاه‌های کشور بی‌سابقه است و موجب تعجب بسیار ما مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه‌های تهران شده است. خصوصاً که تاکنون جنابعالی را همواره داعیه‌دار دموکراسی و آزادی بیان دیده بودیم اما گویا این عصبانیت و پرخاشگری شما در حال عیان کردن طرز تفکر امنیتی شما و برخوردهای گازانبری شما با دانشجویان منتقد است.

جناب سلیمی! لازم دانستیم در مرحله اول و به‌رسم امربه‌معروف و نهی از منکر طی این نامه به جنابعالی متذکر شویم که لطفاً کمی آرام‌تر باشید. آسیب‌های حرکات شتاب‌زده بیش از هر کس دیگری متوجه خود شما خواهد بود. ما به‌هیچ‌وجه مایل به ادامه این وضعیت در دانشگاه علامه طباطبایی نیستیم و به‌تبع آن ‌هم تمایلی به اعمال مراحل بعدی برنامه‌هایمان برای تعدیل شرایط در این دانشگاه نداریم. البته اینکه حتی به رسانه‌ای که نقدهای دانشجویان را پوشش داده است هم رحم نکرده‌اید و از آن شکایت قضایی کرده‌اید، نشان‌دهنده این است که خودتان‌هم از درگیری با دانشجویان انقلابی بدتان نمی‌آید!

اما کلام آخر
مطلع شدیم که جنابعالی از کانال‌های مختلف پیگیر یافتن اسامی دانشجویانی هستید که اخیراً گلایه‌های خود را طی نامه‌ای خطاب به وزیر محترم علوم بیان کرده‌اند.

لازم به ذکر است که ما نیز تفاوت چندانی بین خودمان و هم‌سنگران انقلابی‌مان در دانشگاه علامه نمی‌بینیم و اگر قصد دارید با دانشجویان هم برخورد قضایی انجام دهید، بسم‌الله! اسامی ما در ذیل این نامه ذکرشده است. شما که دست به شکایتتان خوب است صلاح نیست که بیش از این معطل کنید.

میثم بیرانوند، سلام (دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی)
سیدمحمدعلی قربانی، راه رو (دانشگاه امیرکبیر)
پیام مرادی، خبرنامه کاغذی دانشجویان ایران (مجوز انتشار سراسری)
محمدرضا محمدی، تسنیم (دانشگاه شاهد)
علی دهقان، سخن انجمن(دانشگاه امیرکبیر)
وحید نجفی زمان، گفتمان(دانشگاه خوارزمی)
امیرحسین شه‌دوست، زخمه (دانشگاه امیرکبیر)
علی فرخی، ناد (دانشگاه امیرکبیر)
امیرحسین پناهی، تپش (دانشگاه شاهد)
سیدمحمدعلی میرصانع، دوربرگردان(دانشگاه امیرکبیر)
رضا علیپور، راه نو(دانشگاه تهران)
سبحان فلاح، سورنا (دانشگاه امیرکبیر)
محمدرضا مسجدیان، قدم (دانشگاه تهران)
هادی ابوالحسنی، سدید (دانشگاه امیرکبیر)
محمد عسگری، ایستگاه (دانشگاه شاهد)
علی شفیعی، یار دبستانی (دانشگاه تهران)
امیررضا صیدی، جمهور (دانشگاه امیرکبیر)
سیداحسان حسینی، گرای 313 (دانشگاه تهران)
مرضیه انبری، حوا (دانشگاه الزهرا)
علی اکبر دولابی، گذرگاه (دانشگاه شاهد)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top