تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/04/24 - 12:50
کد خبر: 273050

درس عبرتی از یورو برای خروس‌ها؛

فرانسه این بار قهرمانی می‌خواهد

دو سال پیش تقریباً در همین روز بود. فرانسه در فینال یورویی که خودش میزبان آن بود، به مصاف پرتغال رفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ورزش سه، 4 روز پیش از آن بازی، آنها آلمان را شکست داده بودند؛ آنها قهرمان جهان را با نتیجه 2 بر صفر در مارسی بردند. یورو مال آنها بود اما واقعیت بیشتر از این نمی‌توانست متفاوت باشد.

مثل سال 1984، در همین رقابت‌ها و سال 1998 در جام جهانی، آبی‌ها در آستانه فتح تورنمنتی قرار داشتند که خودشان میزبان آن بودند اما بازی آنها در روز دهم جولای مقابل پرتغال مطابق برنامه پیش نرفت. فرانسه باخت و حالا بعد از دو سال آنها فرصتی دیگر برای جبران دارند و اطمینان از اینکه این بار دیگر مرتکب اشتباهی نمی‌شوند که نتیجه‌ای متفاوت با آنچه رویایش را دارند برای آنها رقم بخورد.

بلز ماتویدی، هافبک فرانسوی‌ها شاید قبل از بازی یکشنبه شب تیمش هم می‌داند که تیمش اگرچه این فرصت را دارد اما هنوز چیزی نبرده است. از زمان برد تیمش مقابل بلژیک در بازی سه‌شنبه در مرحله نیمه نهایی جام جهانی، او هر روز یک جمله را برای تیمش تکرار کرده است: «هیچ چیز انجام نشده است. ما هنوز هیچ چیز نبرده‌ایم. ما یک بازی دیگر داریم.»

مانند 8 بازیکن دیگر (پل پوگبا، هوگو یوریس، ساموئل اومتیتی، انگولو کانته، آنتوان گریزمان، اولیویه ژیرو، عادل رامی و استیو ماندانا) که در فینال یورو 2016 نقش داشتند و امروز هم هنوز در ترکیب فرانسه هستند، ماتویدی از اشتباهاتی که تیمش در فینال یورو مرتکب شد درس گرفت و آن درس را دارد به سایر بازیکنان تیم انتقال می‌دهد.

ماتویدی می‌گوید: «از یورو 2016 چیزهای زیادی یاد گرفته‌ایم و ما باید آن تجربه‌مان از فینال را به آنهایی که آنجا نبودند انتقال دهیم چون اکثر بازیکنان این تیم آنجا نبودند. داستان آن بازی متفاوت بود. در یورو ما روز پنج‌شنبه در مرحله نیمه نهایی مقابل آلمان بازی کردیم و یکشنبه هفته بعد از آن فینال را داشتیم. برای شکست دادن آلمان کلی تلاش کردیم و در وقت‌‌های اضافی به پرتغال باختیم. این بار، ما زمان بیشتری برای ریکاوری داریم چون سه‌شنبه بازی کرده‌ایم.»

برخلاف دو سال پیش که احساس می‌کردند پیروزی در بازی نیمه‌نهایی‌شان مقابل آلمان نقطه اوج عملکردشان در آن تورنمنت باشد، بازیکنان فرانسه این بار تمرکز خودشان را حفظ کرده‌اند.

ژیرو می‌‌‌گوید: «ما بعد از شکست دادن آلمان خیلی خوشبین بودیم. احساس می‌کردیم کار تمام است و قهرمان شده‌ایم. فکر می‌کردیم یورو مال ماست و حتی قبل از بازی مقابل پرتغال خودمان را قهرمان می‌دانستیم. دو سال پیش اسیر سهل‌انگاری شدیم. این بار اما نه. ما خوشحالیم که در فینال هستیم اما این بار احساس متفاوتی داریم. می‌دانیم که کارمان هنوز تمام نشده است.»

ساموئل اومتیتی مدافع فرانسوی‌ها با وجود سن و سال پایینی که دارد، در سه تورنمنت بزرگ بازی کرده است. او سال 2013 قهرمان جام جهانی زیر 20 ساله‌ها شد و در سال‌های 2016 و 2018 هم به دو فینال رسیده است اما نمی‌خواهد این فینال را هم مانند فینال دو سال پیش ببازد. مدافع میانی بارسلونا گفت: «ما داریم تلاش می‌کنیم دچار غرور نشویم. این بار در باد پیروزی‌مان در مرحله نیمه نهایی نخوابیده‌ایم. می‌دانیم که دو سال پیش با انجام این کار اشتباه کردیم.»

فرانسه این بار کرواسی را مانند پرتغال دست‌کم نخواهد گرفت و نه تنها به نظر نمی‌رسد که باخت دو سال پیش این تیم در فینال یورو از نظر روانی تأثیر منفی روی رویکرد خروس‌ها بگذارد بلکه در حکم عامل انگیزشی برای آنها خواهد بود.

پوگبا در این باره می‌گوید: «بازی‌مان در مرحله نیمه نهایی یورو مقابل آلمان برای ما مانند این بود که فینال را برده‌ایم. با شکست دادن آلمان فکر می‌کردیم که پرتغال را هم شکست داده‌ایم و این اشتباه‌مان بود. به من اعتماد کنید. این بار ما آن اشتباه را تکرار نخواهیم کرد. ما از اتفاقی که دو سال پیش رخ داد استفاده می‌‌کنیم و هر چه در توان داشته باشیم می‌گذاریم تا این بار با قدرت قهرمان شویم.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top