تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/04/25 - 15:11
کد خبر: 273238

اسباب کشی پرحاشیه دانشگاه آزاد به سوهانک

حدوداً دوماه پیش بود که خبر خرید مجتمع عظیم سوهانک از کمیته امداد امام خمینی (ره) توسط دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز رسانه‌ای شد؛ اتفاقی که از همان ابتدا با اعتراض و حاشیه‌های فراوانی رو به رو شد و همچنان این اعتراضات ادامه دارد. بسیاری از دانشجویان با انتقال دانشکده هایشان از مرکز شهر به شمال شرق موافق نیستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تابناک، اسباب کشی پرحاشیه دانشگاه آزاد به سوهانکحدوداً دوماه پیش بود که خبر خرید مجتمع عظیم سوهانک از کمیته امداد امام خمینی (ره) توسط دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز رسانه‌ای شد؛ اتفاقی که از همان ابتدا با اعتراض و حاشیه‌های فراوانی رو به رو شد و همچنان این اعتراضات ادامه دارد. بسیاری از دانشجویان با انتقال دانشکده هایشان از مرکز شهر به شمال شرق موافق نیستند.

به گزارش «تابناک»، تصمیم اخیر مدیران ارشد دانشگاه آزاد و به ویژه مدیران ارشد واحد تهران مرکز، مبنی بر انتقال دانشکده‌های این واحد از سطح شهر به مجتمع عظیم سوهانک همچنان مورد اعتراض بسیاری از دانشجویان و نیز کارکنان دانشگاهی است که حاضر نیستند برای کار و یا تحصیل رنج رفتن به یک نقطه دور از شهر تهران را تحمل کنند.

اعتراض و حاشیه اولیه‌ای که پیرامون این جابجایی در رسانه‌ها مطرح شد، ناظر بر قیمت سنگین مجتمع سوهانک و چگونگی تأمین این پول توسط مدیران دانشگاه آزاد بود؛ حاشیه‌ای که البته بعد‌ها از سوی دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز پاسخ داده شد و او منبع تأمین این هزینه را از محل فروش ساختمان‌های پراکنده سطح شهر عنوان کرد.

این البته همه انتقاد‌ها به تصمیم اخیر نبود و بسیاری از دانشجویان و کارکنان با اشاره به طولانی بودن مسافت مجتمع سوهانک از محل زندگی شان عقیده داشتند این تغییر ناگهانی دردسر‌هایی را برای آن‌ها پیش خواهد آورد.

موضوعی که مدیران ارشد دانشگاه قول دادند با ساماندهی سیستم‌های حمل و نقل اختصاصی و عمومی از منطقه سوهانک به مرکز شهر تا حدود زیادی آن را برطرف کنند؛ وعده‌ای که البته هنوز نتوانسته است بسیاری از دانشجویان و کارکنان را راضی کند.

یکی دیگر از انتقاد‌هایی که اکنون از سوی دانشجویان مطرح می‌شود این است که آن‌ها بیان می‌کنند پیشتر مدیران دانشکده‌ها با اشاره به اینکه ساختمان‌های محل تحصیل قدیمی و فرسوده است، از غیر قابل استفاده بودن یان ساختمان‌ها می‌گفتند، اما حالا که بحث جابجایی جدی شده است، خبر می‌رسد که ساختمان‌های مذکور به واحد‌های دیگر مثل واحد تهران غرب منتقل خواهد شد.

در این باره به صورت مشخص دانشجویان دانشکده تهران مرکز مدعی هستند ساختمان آن‌ها قرار است به یکی از واحد‌های دانشگاه آزاد تهران غرب واگذار شود و این یعنی ساختمان از استاندارد‌های لازم برای آموزش برخوردار است، اما دانشجویان تهران مرکز باید این فضای آموزشی را تخلیه کنند.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که اسباب کشی از ساختمان‌های پراکنده تهران مرکز به مجتمع سوهانک آغاز شده است و این رویه هنوز با اعتراضات گسترده دانشجویان چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی همراه است.

به هر حال این تصمیم و این فرایند به مرحله اجرا گذاشته شد و تصور بازگشت در این مسیر چندان منطقی نیست. با این حال آنچه لازم است بیش از گذشته مورد توجه مدیران واحد تهران مرکز باشد این است که چگونه می‌توان در فضای جدید کیفیت آموزش و ارائه خدمات رفاهی را به قدری افزایش داد که دانشجویان و کارکنان از این فضای اعتراضی خارج شوند.

قطعاً برگزاری نشست‌های هم اندیشی، افزایش مشارکت دانشجویان و کارکنان در فرایند تصمیم گیری ها، لحاظ کردن نظرات کارشناسی آن‌ها و نیز بررسی همه راه‌های تسهیل در حمل و نقل دانشگاهیان به این مجتمع (سوهانک) خواهد توانست نتایج بهتری را در مورد آنچه که برای آینده برنامه ریزی شده است، رقم بزند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top