تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/04/26 - 15:37
کد خبر: 273416

حجت‌الاسلام محمدیان: امروز جای متهم، شاکی و مظلوم عوض شده است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ایستادگی هم هزینه دارد، اما هزینه سازش فوق العاده بیشتر است و به خاطر آن ما باید غیرت خود را از دست بدهیم و نان و آب مردم را هم گدایی کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حجت الاسلام محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها امروز در مراسم افتتاحیه اولین دوره آموزشی تشکیلاتی بانوی مومن انقلابی که با حضور دانشجویان دختر فعال در تشکل های دانشجویی دانشگاه‌ آزاد در واحد علوم تحقیقات برگزار شد، گفت: از وقتی تحولات جدید در دانشگاه آزاد شروع و امید به بازگشت این مجموعه بزرگ به ریل اصلی دانشگاهی خودش ایجاد شده فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی خوبی انجام شده است. در هر حال امیدواریم که با حضور شما دانشجویان این دانشگاه در بعد علمی، فرهنگی، سیاسی، تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی در زمره دانشگاه‌های برتر قرار بگیرد و در فراز آنچه شایسته ملت است حرکت کند.

وی با بیان اینکه کفر به طاغوت و ایمان به خدا موجب خوشبختی انسان می‌شود، تصریح کرد: پیش از ایمان به خدا باید کفر به طاغوت داشت با این وجود اگر می‌خواهیم به نتیجه برسیم باید کفر به طاغوت را در خود اصلاح کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خدا و کدخدا با هم قابل جمع نیستند البته برخی‌ها این دو را با هم جمع می‌کنند، تصریح کرد: انقلابی بودن یعنی کفر به طاغوت و در مقابل زیاده خواهی و ظلم سرتسلیم فرودنیاوریم.

وی افزود: ممکن است خیلی از افراد انگیزه مبارزه کردن نداشته باشند، ولی کسانی که خدا باورند و حرکت در مسیر حق را پذیرفته اند نمی‌توانند زیر بار ظلم و طاغوت بروند و در طغیان آن‌ها غرق شوند.

محمدیان اظهار کرد: طغیان، طاغوت‌ها را غرق می‌کند با این وجود کسانی که دنبال حقیقت هستند و می‌خواهند انسان وار زندگی کنند نمی‌توانند در مقابل ظلم، ستم و فساد سکوت کنند.

وی افزود: اگر ما مسلمانیم نمی‌توانیم در مقابل نابودی یمن و سوریه و کشتار مردم عراق و افغانستان توسط داعش و طالبان سکوت کنیم و بگوییم به ما ربطی ندارد.

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم نسبت به فجایعی که علیه مسلمانان صورت می‌گیرد بی تفاوت باشیم و بگوییم فقط کشور خود را اداره کنیم. سوال این است که آیا اگر ما نسبت به جنایت‌هایی که علیه مسلمانان می‌شود سکوت کنیم دشمن با ما کاری ندارد؟

وی با اشاره به اینکه امروز جای متهم، شاکی و مظلوم با هم عوض شده است، افزود: سوال این است که مگر ما سراغ آمریکا و اسرائیل رفته ایم آن‌ها سراغ ما آمدند و ما مقاومت کردیم آن‌ها با قدرت رسانه‌ای خود صحنه را عوض و گفتند شما تنش زایی می‌کنید آن‌ها مدعی اند که حق دارند به خاطر منافع خود تا ساحل ما پیش بیایند.

وی افزود: آمریکایی‌ها می‌گویند، چون ما سفارت آن‌ها را گرفته ایم پس گروگان گیر هستیم و چون اسناد جاسوسی آن‌ها را منتشر کرده ایم پس ستمگریم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: زمان وقوع انقلاب تمام وزارتخانه‌ها را مستشاران آمریکایی اداره می‌کردند و ارتش و امنیت کشورمان دست آن‌ها بود. در هر حال امروز آمریکا هر کاری انجام می‌دهد برخی‌ها می‌گویند چاره چیست آن‌ها بزرگ دنیا هستند و قدرت به دست آنهاست. آیا در این شرایط باید تسلیم شویم؟

وی افزود: سوال این است که اگر تسلیم شویم چه اتفاقی می‌افتد؟ در هر حال کسانی که تسلیم شده اند چه به دست آورده اند و کسانی که ایستاده اند چه به دست آورده اند؟ و این یک مصاحبه دنیوی است. باید مقابل طاغوت ایستاد.

وی با بیان اینکه کشورمان سال‌ها در دست آمریکایی‌ها بود، اما آن‌ها چه دستاورد علمی برای کشورمان داشتند تصریح کرد: با این وجود باید ببینیم که پس از گذشت چهل سال ما در چه جایگاه علمی قرار گرفته ایم.

وی افزود: آمریکایی‌ها هیچ تکنولوژی و علمی را به ما ندادند و امروز هر چه داریم حاصل تلاش جوانان، اساتید و مردم کشورمان است. امروز ایران در بعضی از رشته‌ها دارای رتبه دهم جهانی است و این موقعیت به آسانی به دست نیامده است و حاصل زحمت فرهیختگان کشورمان است و در سایه استقلال و آزادی به دست آمده است.

وی افزود: امروز برخی‌ها ما را از آمریکا می‌ترسانند و می‌گویند آمریکا ابرقدرت است و اگر بخواهد می‌تواند ما را فلج کند و در یک روز زیرساخت‌های کشورمان را از بین ببرد. غافل از اینکه این ابرقدرت با همراهی کشور‌های اروپایی و کشور‌های مرتجع عرب نتوانستند یک حکومت کوچک را در سوریه پس از هفت سال ساقط کنند آیا این‌ها ابرقدرت هستند؟

وی با بیان اینکه آمریکا و هم دستانش با نقش مستشاری ایران شکست خوردند و روسیه را نیز ایران به سوریه آورد، افزود: آمریکایی‌ها می‌گفتند نابودی داعش بیست سال طول می‌کشد، اما حشدالشعبی با راهنمایی ایران ظرف دو سال داعش را از بین برد و این در حالی بود که داعش تا مرز بغداد رسیده بود.

وی خاطرنشان کرد: به گفته رئیس دفتر کالین پاول، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا برنامه آمریکایی‌ها این بوده که ابتدا سوریه و بعد عراق و بعد ایران را ساقط کنند، اما به هیچ کدام از این نتایج دست نیافتند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: آمریکا تمام امکانات خود را در اختیار عربستان گذاشت تا یک کشور فقیر و مستعضف را که جزو کشور‌های فقیر دنیاست ساقط کنند و قرار بود ظرف یک هفته این اتفاق بیفتد، اما الان بیش از سه سال است که نتوانستند به هدف خود برسند.

وی بیان کرد: برخی‌ها ما را می‌ترسانند که آمریکا حمله می‌کند و جنگ درمی گیرد ما در هشت سال دفاع مقدس که به تنهایی در مقابل عراق که ۳۶ کشور از او حمایت می‌کردند ایستادیم. با این وجود باید گفت: امروز صدام کجاست و جمهوری اسلامی در چه جایگاهی قرار گرفته است.

محمدیان تصریح کرد: بار‌ها آمریکایی‌ها گفتند که عراق را در یک سینه طلایی گذاشته ایم و تحویل ایران دادیم.

وی بیان کرد: بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال شیعیان توانستند در عراق به حکومت برسند و این به برکت حمایت ایران بوده است.وی با اشاره به دستاورد‌های جبهه مقاومت گفت: در انتخابات اخیر عراق و لبنان شاهد بودیم که ۲۰۰ نفر نماینده جبهه مقاومت وارد مجلس این کشور شدند که تعداد آن‌ها نسبت به مجلس قبل بیست نفر افزایش یافته است از طرفی در انتخابات لبنان نیز بیش از ۴۰ کرسی بیشتر از دوره قبل به دست آورد.

وی با تاکید بر اینکه اگر ایستادگی کنیم پیروز خواهیم شد گفت:‌ ای کاش کسانی که علاقه‌مند به ارتباط با آمریکا هستند و شیفته و عاشق آمریکا هستند به یک سوال جواب بدهند که ما تا کجا باید عقب برویم که آمریکایی‌ها راضی شوندو آن‌ها به چه قانع می‌شوند. واقعیت این است اگر ما عقب نشینی کنیم آن‌ها می‌گویند موشکی را تحویل بدهید و در منطقه هم حضور نداشته باشید اگر تمام این اتفاقات هم بیفتد آیا آمریکایی‌ها می‌گویند ما نفت شما را می‌خریم پول آن را می‌دهیم و هر چه هم بخواهید به شما خواهیم داد قطعا این گونه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه هزینه سازش از ایستادگی خیلی بیشتر است، تصریح کرد: ایستادگی هم هزینه دارد، اما هزینه سازش فوق العاده بیشتر است و به خاطر آن ما باید غیرت خود را از دست بدهیم و نان و آب مردم را هم گدایی کنیم.

وی اظهار کرد: این گونه نیست که اگر عقب برویم آمریکا بگوید که درب خزانه را باز می‌کنیم در هر حال ما در برجام عقب نشینی کردیم، اما بنا بود که اگر آمریکایی‌ها برجام راپاره کنند مسئولان ما آن را به آتش بکشند، ولی این کار را نکردند و دست به دامن اروپا شدند.

وی بیان کرد: اگر منافع دنیوی را هم در نظر بگیریم عزت و سعادت این کشور در ایستادگی است و قطعا اگر بایستیم وعده خداوند در خصوص پیروزی مستضعفین محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: ملت ما ۴۰ سال ایستاده و همیشه رو به جلو حرکت کرده است با این وجود در برهه کنونی شک نداریم که ملت با تمام وجود خواهند ایستاد و آینده نیز متعلق به جوانان است و آن‌ها پیروزی‌های شیرین را خواهند چشید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top