تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/04/27 - 14:28
کد خبر: 273620

بهترین دروازه بان لیگ

در انتخاب تیم منتخب تاریخ لیگ برتر شرکت کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از 90، در آستانه آغاز هجدهمین دوره لیگ برتر، سایت نود ، اقدام به انتخاب تیم منتخب ادوار این مسابقات نموده است. البته این کار با توجه به رای مردم خواهد بود. از همین رو بهترین های هر پست با توجه به عملکردشان در دوره های گذشته لیگ، با توجه به نظر کارشناسان سایت نود معرفی شده اند. انتخاب نهایی بازیکنان حاضر در تیم منتخب با توجه به رای کاربران سایت نود انجام خواهد شد. این نظرسنجی در صفحه اصلی سایت موجود است

بخش اول نظرسنجی از کاربران سایت مربوط به انتخاب بهترین دروازه بان  تاریخ لیگ برتر است.بازیکنانی به عنوان گزینه انتخاب شده‌اند که حداقل ۵۰ بازی در تاریخ لیگ برتر انجام داده‌اند و از نظر افتخارات و پارامترهای آماری نظیر تعداد کلین‌شیت، درصدکلین شیت، میانگین گل‌خورده در هر بازی در زمره بازیکنان شاخص این مسابقات هستند.

با صعود شموشک به لیگ برتر، فرصت درخشیدن برای بسیاری از بازیکنان جوان این تیم ایجاد شد که برخی از این بازیکنان تبدیل به چهره‌های شاخص در تاریخ لیگ برتر شدند. یکی از این بازیکنان رحمان احمدی بود که با ارائه بازیهای خوب در شموشک مورد توجه تیمهای بزرگ از جمله سایپا قرار گرفت و این تیم را در تنها قهرمانی‌اش در تاریخ لیگ برتر همراهی کرد. احمدی در ۳ مقطع مختلف در سپاهان حضور داشت و در هر مقطع یک قهرمانی به دست آورد.درخشش احمدی باعث حضور او در پرسپولیس شد ولی او در این تیم عملکرد قابل توجهی نداشت. رحمان احمدی به همراه مهدی رحمتی با ۴ قهرمانی پرافتخارترین دروازه بان تاریخ لیگ برتر و با ۹۹ کلین شیت ، از این نظر در رتبه دوم قرار دارد.

علیرضا بیرانوند فوتبالش را در لیگ در نفت تهران آغاز کرد و با توجه به فیزیک بدنی متمایز،  نظرها را جلب کرد و دو تیم مطرح پایتخت خواهان جذب این بازیکن شدند تا اینکه در ابتدای لیگ شانزدهم بیرانوند به پرسپولیس پیوست و با این تیم نه تنها به ۲ قهرمانی پیاپی رسید بلکه با درخشش در این تیم آمار منحصر به فردی در خود در تاریخ لیگ برتر به جای گذاشت.

این دروازه‌بان با ۵۳% کلین شیت بیشترین نسبت کلین‌شیت را در بازیها دارد و تنها درواه‌بانی است که در بیش از نیمی از بازیها موفق به بسته نگه داشتن دروزاه‌ اش شده است. این دروازه‌بان با دریافت تنها ۰،۶۳ گل در هر بازی از این نظر هم رکورددار است.

اقتدار سپاهان در فوتبال ایران با نسلی آغاز شد که آرمناک پطروسیان اصلی‌ترین مهره آن بود. این دروازه‌بان با سپاهان تبدیل به اولین قهرمان غیرتهرانی تاریخ ایران شد.آرمناک مدتی را نیز در ذوب‌آهن اصفهان گذراند. این دروازه‌بان رکورد تاریخی ۷۰۴ دقیقه گل نخوردن را از خود به جای گذاشت که این رکورد تا فصل گذشته پابرجا بود.

تقریبا در صدر اکثر ترینهای آمار مربوط به دروازه‌بانی، نام سید مهدی رحمتی به چشم می‌خورد. این دروازه‌بان علاوه بر اینکه پرافتخارترین دروازه‌بان تاریخ لیگ برتر است. بیشترین تعداد بازی، تعداد کلین‌شیت و مهار پنالتی را به نام خود ثبت کرده است.این دروازه بان در فجرسپاسی به فوتبال ایران معرفی شد و پس از آن دو بار به همراه سپاهان و دو بار به همراه استقلال قهرمانی ایران را تجربه کرد.

وحید طالب لو در سنین جوانی توانست مرد شماره یک استقلال شود و با عکس‌العمل‌های به‌یادماندنی خود محبوب هواداران استقلال شد. این بازیکن برای کسب پیراهن شماره یک استقلال رقیب قدرتمندی به نام سید مهدی رحمتی داشت و توانست این دروازه بان مطرح را کنار زند و در این تیم بدون رقیب باشد ولی اوضاع برای طالب‌لو دائما به این نحو نبود و از لیگ یازدهم مجبور به جدایی از این تیم شد. طالب لو در زمان حضور در استقلال دو بار به قهرمانی رسید ولی پس از آن در سایر تیمها توفیقی نداشت.مصدومیت سنگینی که طالب‌لو در شاهین بوشهر به آن دچار شد تا مدتها وی را از سطح یک فوتبال ایران دور و عمر فوتبالش را کوتاهتر کرد.

در سالهایی که دروازه پرسپولیس تبدیل به پاشنه آشیل این تیم شده بود و سرخپوشان گلرهای متعددی را درون دروازه مورد آزمایش قرار دادند یک دروازه‌بان برزیلی فریادرس این تیم شد و دروزاه پرسپولیس را تبدیل به یک قلعه تسخیرناپذیر کرد.نیلسون از نظر متوسط گل خورده و درصد کلین شیت در رده دوم بهترین دروازه‌بانان تاریخ لیگ برتر است.

این دروازه‌بان هم در پرسپولیس و هم در استقلال دروازه‌بان موفقی بود و آمار قابل قبولی از خود به جای گذاشت.

*// به جز دروازه‌بانهایی نظیر ابراهیم میرزاپور، حسن رودباریان، فرناندو دخسوس نیز شایستگی حضور در بین بهترین دروازه‌بان را داشتند که به علت محدودیت در تعداد گزینه‌ها در لیست قرار نگرفتند.حسین حسینی نیز علیرغم درخشش در فصل گذشته با توجه به اینکه تعداد بازی‌اش در لیگ برتر به حدنصاب نرسید واجد شرایط حضور در این لیست نبود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top