تاریخ انتشار: 08 اردیبهشت 1390 - 16:40:09
کد خبر: 27372

همکلاسی شهید - 31

دانشجویی که در جبهه خوابش نمی‌برد

دانشجویی که در جبهه خوابش نمی‌برد

در نگاه کردن به روى پاکش، عرق شرم تمام وجودمان را مى‏پوشاند. متانت و افتادگى اش بت غرور را در وجودمان مى‏شکند، مگر نه این است که اسباب مادى هم در آخرالزمان به نفع و ضرر شهادت خواهند داد، مطمئناً دیوارها برایش شهادت مى‏‌دهند.

خبرنامه دانشجویان ایران: شهید محسن فرشچی برادر کوچکتر، شهید بیژن فرشچی در سال 1336 در شهرستان قوچان، پا به عرصه وجود گذاشت. از همان دوران کودکی نشانه‏‌های نبوغ و بزرگی در وی پدیدار بود. شهید پس از طی دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی، وارد دبیرستان شد و پس از اخذ دیپلم در سال 1354 در رشته کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شهید محسن فرشچی به محض شروع جنگ تحمیلی خانه و کاشانه را رها کرد و به سوی جبهه‌‏های نبرد شتافت. وی یک هنرمند واقعی بود. او هنر خوب زیستن و پاک زیستن را به همه آموخت. همرزمانش در وصف حالات او می‏گویند: «ما هیچگاه ندیدیم محسن بخوابد، هر وقت می‏خوابید زانوهایش را جمع می‏کرد، و سر بر روی زانو به خواب می‏رفت، محسن یک بسیجی پاک و مخلص بود، و هنرمندی واقعی که تمام در و دیوارهای خوزستان گواه نوازش قلم‏موی او بر صورتشان است. خیلی کم به پشت جبهه می‏آمد و آمدن به مرخصی را هم با برادر خود تقسیم کرده بود، به طوری که این دو برادر هیچگاه جبهه را خالی نمی‏گذاشتند. شهید محسن فرشچی سرانجام پس از سالها تلاش و مبارزه در 11 تیرماه سال 1362 در جبهه جنوب بر اثر اصابت ترکش به قلبش، به شهادت رسید.

 یکی از دوستانش پس از عروج ملکوتی محسن، می‏گوید: «در نگاه کردن به روی پاکش، عرق شرم تمام وجودمان را می‏پوشاند. متانت و افتادگی اش بت غرور را در وجودمان می‏شکند، مگر نه این است که اسباب مادی هم در آخرالزمان به نفع و ضرر شهادت خواهند داد، مطمئناً دیوارها برایش شهادت می‏دهند و هم زمینهایی که ساعتها رویشان استوار می‏ایستاد و مقاومت می‏نمود تا اینکه نقش و نگار حقیقت را در این روزگار حک کند، تا اینکه خون را بشناساند، تدریس مبارزه نماید. شک نیست که حرارت تابستانهای خوزستان شهادت بسزایی برایش خواهند داد. خواهند گفت: او بود که در مقابل گرمای طاقت فرسا می‏ایستاد و مقاومت میکرد.

 بخشی از وصیتنامه شهید
 «... در زمانی افتخار شهادت یافته‏ام که بزرگترین نشانه‏های پیروزی مستضعغین و نابودی مستکبرین در سراسر جهان و بخصوص در کشورمان به چشم می‏خورد. شکوه و عظمت انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن چنان در همه جای کشور و جهان اسلامی دیده می‏شود که هر لحظه زندگی در این زمان، شاید به اندازه سالها زندگی در زمان طاغوت ارزش داشته باشد. ما سعادتمند بودیم که در زمانی زندگی کردیم و شهید شدیم که بزرگترین پیروزیها برای اسلام بود و عظیمترین انقلاب جهان و فداکارترین مردم و زیباترین حماسه‏های تاریخ را شاهد بودیم، چیزی که بسیاری از گذشتگان از آن محروم بودند.

 برادران و خواهران مسلمان و انقلابی ام، قدر این لحظات بزرگ و تکرار نشدنی و این انقلاب شکوهمند و این رهبر بی نظیر را بدانید و قدر و ارزش یکدیگر را بدانید و برای پیروزی نهایی انقلاب اسلامی که تنها راه رسیدن ملتها به سعادت و فضیلت است، از هیچ کوششی دریغ نکنید که با ارزشترین چیزها نزد شماست. شما با کار و جهاد و خلاقیت و سازندگی خود انقلاب را پایدار و بارور سازید و با عزم راسخ همچون کوه، شب و روز تلاش کنید و از این انقلاب پاسداری کنید و حرمت خون شهدا را نگه دارید که آنان بسیار برگردن شما و نسلهای آینده حق دارند.

به برادران و خواهران زحمتکش و فداکار سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین و روحانیون پیرو امام درود می‏فرستم و سلام به همه برادران و خواهران مؤمن و ایثارگر جهاد سازندگی برسانید، همانها که امام درباره شان فرمودند »خورشید یکی از نهادهایی که از میان مردم جوشید جهاد سازندگی است«.

به پدر و مادر و برادران و خواهرانم سلام می‏گویم و از آنها می‏خواهم به خاطر اینکه مانند هر مسلمان انقلابی بخشی از وظایف خود را انجام داده‏ام و افتخار شهادت یافته‏ام ناراحت نباشند، بلکه بدانند اکنون هر گونه نشانه و حرکتی که از انقلاب هست، هستی و حیات و ادامه زندگی ما را نشان می‏دهد و ما نزد همه شما هستیم.

 از تمام کسانی که کاری برای انقلاب نکرده‏اند و زحمتی برای انقلاب نکشیده‏اند تا قدر آن را بدانند می‏خواهم لااقل سکوت کنند، و خاموش باشند و خون شهدا را که همه آنها از شما عاقل‏تر و صالح‏تر بودند و بیشتر ارزش زندگی را می‏فهمیدند پایمال نسازند.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top