تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/04/28 - 17:35
کد خبر: 273830

دانشمندی که هدف تروریست ها می باشد

یک دانشمند هسته‌ای که نامش در فهرست ترور دشمنان قرار گرفته است،‌ در این باره گفت: زندگی در این شرایط برایم سخت نیست، چون قبل‌تر هم هدف تهاجم گروهک‌ها قرار گرفته بودم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، فریدون عباسی، از دانشمندان هسته‌ای که مورد سوءقصد قرار گرفته و همکار شهیدان شهریاری و علیمحمدی بوده است، در برنامه شب گذشته «ثریا» گفت: ترورهای هسته‌ای را باید به دستاوردهای خودمان ارتباط دهیم. وقتی دشمن به حذف فیزیکی رو می‌آورد، هم آن افراد دارای ارزش خاص هستند و هم این موضوع می‌تواند به یک جریانات خاص پشت پرده وصل باشد.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با گرایشی شدن رشته‌های مختلف دانشگاهی، نیروی انسانی خوبی در دانشگاه‌ها تربیت شد و وقتی این ظرفیت با عرق ملی و تعهد اسلامی و انقلابی همراه شد، توانست کارهای بزرگی کند در عرصه جنگ آثار و برکات آن مشهود بود.

وی اذعان کرد: ما در صنعت هسته‌ای دیر شروع کردیم و زمان‌هایی را در فاصله سال‌های 67 تا 76 از دست دادیم. با آمدن مهندس اقازاده در صنعت هسته‌ای کشور و تجربه‌ای که ایشان از صنعت نفت به سازمان انرژی اتمی منتقل کرد و از سوی دیگر همزمانی با فارغ‌التحصیلی دانشجویان از دانشگاه‌ها موجب جهش در زمینه مختلف تولید سخت، غنی‌سازی و دیدگاه‌هایی درباره ساخت رآکتور هسته‌ای به ویژه رآکتور عراق وجود داشت.

به گفته عباسی، دشمن تلاش‌های زیادی در خرابکاری‌های صنعتی داشت اما نتوانست صنعت ما را متوقف کند، بنابراین علاوه بر خارج کردن دانشمندان هسته‌ای از دور، می‌خواست رعب بزرگی را در دل دانشمندان ایجاد کند تا جرأت همکاری با نظام را پیدا نکنند. اما ما با تأسی به سیره سیدالشهدا(ع)، مرعوب نشدیم.

وی در پاسخ به این پرسش که زندگی‌کردن به عنوان فردی که در فهرست ترور وجود دارد، آیا سخت نیست، اظهار داشت: برای من سخت نیست، زمان انقلاب هم مورد تهاجم گروهک‌های منافقین قرار گرفتم و دو بار از نارنجک آن‌ها زنده بیرون آمدم. در دوران جنگ هم جاهای مختلفی بود که آسیب دیدم یا در معرض آسیب بودم، اما سعی کردم کارم را انجام دهم. در حوزه علمی هم همینطور است، اگر چیزی به نفع نظام و اقتدار کشور است، این جان ارزشی ندارد.

عباسی در پاسخ به این پرسش که هدف آژانس از بازرسی دانشگا‌ه‌ها چیست و آیا ما اصلا در برجام پذیرفتیم که آن‌ها می‌توانند از اتاق اساتید دانشگاه‌های ما هم دیدن کنند؟ اظهار داشت: خیر چنین چیزی در متن برجام نیست اما برجام مجازات مجرم است و از نظر کشورهایی که با ما مذاکره می‌کردند، ما از ان‌پی‌تی تخطی کردیم و مجرم شناخته شدیم. برجام مجازات مجرم است وگرنه برای چی باید انقدر محدودیت روی فناوری هسته‌ای کشور باید بگذارند؟

استنباط من این است که در مذاکراتی که علنی نیست، مواردی رد و بدل شده و پذیرفته شده که ما مجرم هستیم. گزارش سال 2015 آقای آمانو به شورای حکام اژانس، مبنای برجام و مبنای قطعنامه 2231 و مبنای بیانیه اتحادیه اروپاست. این گزارش می‌گوید تا قبل از سال 2003 (1382) دولت‌های ایران کار سازمان‌یافته در رابطه با سلاح هسته‌ای انجام می‌داده‌اند، اما در مذاکرات آن را خفیف‌کرده‌اند و گفته‌اند در حد مطالعات علمی و امکان‌سنجی بوده است. یعنی پرونده PMD ما را به MD تبدیل کرده‌اند، یعنی پرونده احتمالاً نظامی به پرونده نظامی تبدیل شده است. حالا اگر دوستان مذاکره‌کننده این موضوع را نپذیرفته‌اند حتماً در رسانه‌ها بگویند که ما نپذیرفته‌ایم و این همه محدودیت بر کشور ما اعمال شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top