تاریخ انتشار: جمعه 1397/04/29 - 16:02
کد خبر: 273895

خطیب نماز جمعه سمنان؛

اقتصاد کشور بیمار است

امام جمعه سمنان با بیان اینکه اقتصاد کشور دچار بیماری مزمن است، گفت: مردم باید در جریان برخورد با مفسدان اقتصادی قرار گیرند و نتیجه پیگیری‌ها به آنها گزارش شود.

 به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان که در مصلای سمنان برگزار شد، به دیدار مقام معظم رهبری با برگزارکنندگان حج اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری به هیأت دولت 70 توصیه داشتند و انتظار این است که به این توصیه‌ها عمل شود.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور دچار بیماری مزمن است و نباید به آمریکا و اروپا چشم امید داشت، اظهار داشت: رهبری بارها فرموده‌اند اقتصاد کشور را به برجام و اروپا گره نزنید و باید به فکر بود؛ چراکه اروپا و برجام کاری از پیش نبردند و نخواهند برد؛ اروپا مثل آمریکاست و نباید به اروپا چشم امید داشت.

شاهچراغی با اشاره به ضرورت توجه دولت برای رفع مشکلات اقتصادی اظهار داشت: انتظار می‌رود ترمیم کابینه دولت در حل مشکلات راهگشا باشد تا مردم از این وضع مشقت‌بار خارج شوند.

وی با اشاره به لزوم برخورد با مفسدان اقتصادی و ارائه گزارش به مردم اظهار داشت: بسیاری از دردهای جامعه به گوش مسؤولان می‌رسد؛ اما برخورد خبری ندارند، در حالی که در جامعه مردم‌سالار دینی باید مردم در جریان این برخوردها قرار گیرند.

امام جمعه سمنان همچنین به زائرانی که راهی خانه خدا می‌شوند، توصیه کرد: شما نماینده مردم ایران هستید که 300 هزار شهید تقدیم انقلاب کردند و باید در کشور بیگانه عزت جمهوری اسلامی را حفظ کنید.

شاهچراغی با اشاره به شکل‌گیری و فعالیت ستاد جشن 40 سالگی انقلاب بیان کرد: این ستاد فعالیت خود را با شعار افتخار به گذشته و امیدواری به آینده شروع کرده و اکنون در 40 سالگی انقلاب هستیم و باید جشن 40 سالگی باشکوه خاص برگزار شود.

وی ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت، از این دهه به‌عنوان دهه ارزش‌ها یادکرد و یادآور شد: پذیرایی مردم سمنان در این دهه از زوار امام رضا (ع) کار ارزشمندی است و ارائه خدمات به زوار کمتر از زیارت این امام رئوف نیست.

امام جمعه سمنان با دعوت نمازگزاران به فریضه تقوا بیان کرد: علم و تقوا در کنار یکدیگرند؛ تقوا علم آفرین است و علم نگهدار و پاسدار تقواست.

شاهچراغی با اشاره به اینکه گناه ذلت و خواری است و گناهکار همیشه ذلیل است، تصریح کرد: فرد متقی نزد همگان عزیز و گرامی است و نمازگزاران باید در پنهان و آشکار اهل تقوا باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top