تاریخ انتشار: شنبه 1397/04/30 - 19:16
کد خبر: 274094

اعتراض مجازی داوطلبان کنکور به قطعی شدن تاثیر معدل

داوطلبان کنکور سراسری در صفحه مجازی وزیر علوم اعتراض خود را نسبت به قطعی شدن ۳۰ درصدی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور اعلام کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور در سال‌های گذشته به صورت تاثیر مثبت لحاظ می‌شد و این مساله برای داوطلبان شرایط بهتری را رقم می‌زد ولی به تازگی خبرکنکور از تصویب تاثیر قطعی 30 درصدی معدل در کنکور منتشر شد که این مسأله اعتراض بسیاری از داوطلبان بخصوص داوطلبان نظام قدیم را به دنبال داشته است.

تعداد بسیاری از داوطلبان کنکور با قراردادن کامنت‌هایی برای پست‌های منصور غلامی وزیر علوم در صفحه اینستاگرام وی نسبت به تاثیر 30 درصد قطعی معدل در کنکور اعتراض کردند.

البته ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از بیست و سومین المپیاد علمی‌دانشجویی در این زمینه گفت: شورای سنجش و پذیرش مطاع نظر مجلس و قانون است و این تصمیم نیز در راستای قانون گرفته شد، در حال حاضر با احتساب دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی بیش از 90 درصد پذیرش‌ها بدون آزمون است و بدون احتساب این دانشگاه‌ها 87 درصد بدون کنکور پذیرش می‌شوند و برنامه‌ریزی نیز به همین صورت بوده است.

وی افزود: قانون سال 86 که بحث حذف کنکور را مطرح کرده بود، در سال 92 توسط مجلس لغو شد، بنابراین حذف کنکور به تدریج در داخل موضوع افزایش تأثیر سوابق تحصیلی مستتر شد، چرا که به شرط جایگزین شدن سوابق تحصیلی قرار بود کنکور حذف شود، بنابراین سوابق تحصیلی به این میزان وجود دارد و می‌خواهد جایگزین شود، باید تأثیر داده شود و تأثیر هم قطعی باشد.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور اظهار داشت: سال 92 که قانون سنجش و پذیرش دانشجو تصویب شد، تأثیر سوابق تحصیلی برای سال 93 و 94 قطعی بود، این قانون در سال 95 توسط مجلس اصلاح شد و تأثیر سوابق تحصیلی برای بقیه سال‌ها به نظر شورای سنجش و پذیرش دانشجو ارجاع شد.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور افزود: شورای سنجش و پذیرش دانشجو، تأثیر سوابق تحصیلی را برای سال 95، 96 و 97 به صورت مثبت حفظ کرد و برای سال 98، آن را به صورت قطعی مصوب کرد که تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، موافقان و مخالفان جدی و همچنین معایب و مزایایی دارد که در این زمینه به کمیسیون آموزش مجلس گزارشی داده می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top