تاریخ انتشار: شنبه 1397/04/30 - 20:23
کد خبر: 274102

راه‌اندازی مرکز نوآوری سنجش از راه دور در دانشگاه شهیدبهشتی

رئیس سازمان فضایی ایران از تدوین نقشه راه فناوری سنجش از دور با کمک دانشگاهها و مراکز علمی کشور خبر داد و گفت: مرکز نوآوری سنجش از دور در دانشگاه شهید بهشتی راه اندازی می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سازمان فضایی ایران، مرتضی براری در بازدید از مرکز سنجش از دور دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاهها در تربیت نیروی انسانی در حوزه فضایی کشور، گفت: سازمان در راستای تعامل و همکاری هرچه گسترده تر با دانشگاه های کشور آمادگی دارد دیتاهای مورد نیاز مراکز علمی را به صورت رایگان تامین کند.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد حوزه فضا، حضور حداکثری در اقتصاد بخش سنجش از دور را از اهداف و برنامه های سازمان فضایی ایران دانست و خاطرنشان کرد: دو حوزه سنجش از دور و اینترنت ماهواره ای با سرعت بالایی در حال رشد و توسعه هستند و سهم این دو حوزه از اقتصاد جهانی به صورت مستقیم بالغ بر ۲۹۰ میلیارد دلار و به صورت غیر مستقیم ۲۲۰۰ میلیارد دلار است. براین اساس باید سهم کشور از این بخش از اقتصاد فضا را با برنامه ریزی افزایش دهیم.

معاون وزیر ارتباطات به اهمیت نقش و جایگاه استارتاپ ها و کسب و کارهای فضاپایه در حوزه سنجش از دور اشاره کرد و افزود: سازمان فضایی ایران آمادگی دارد تا با همکاری مرکز سنجش از دور دانشگاه شهید بهشتی و دیگر مراکز علمی کشور، مرکز نوآوری سنجش از دور را در این دانشگاه راه اندازی کند.

وی افزود: فناوری فضایی به صورت عام و سنجش از دور به صورت خاص توانایی بالایی در تصمیم سازی برای مدیریت مباحث استراتژیک کشور مانند مدیریت بحران، خشکسالی و مدیریت منابع آب دارد و این فناوری می تواند به حل چالش های کلان کشور کمک کند.

رئیس سازمان فضایی ایران توسعه زیرساخت های لازم جهت رشد کسب وکارهای نو را از اهداف سازمان فضایی ایران دانست و اظهار داشت: سازمان فضایی ایران در نظر دارد با کمک و سرمایه گذاری بخش خصوصی و با استفاده از توان علمی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور زیرساخت های لازم برای توسعه و رشد کسب و کارهای نوین و استارتاپ های مرتبط با آن را فراهم آورد.

براری تدوین نقشه راه حوزه سنجش از دور کشور را یکی دیگر از برنامه های سازمان فضایی ایران دانست و افزود: این موضوع در جلسات کمیسیون راهبردی شورای عالی فضایی که با حضور وزیر ارتباطات برگزار می شود، در حال بررسی و پیگیری است و از دانشگاه ها و مراکز علمی فعال در این حوزه دعوت می کنیم در این طرح مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی گفت: در راستای تعامل هرچه بیشتر با دانشگاه های کشور، حمایت از پروژه های سنجش از دور و پایان نامه های دانشجویی در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد که مرتبط با حوزه فضایی تدوین شوند، از دیگر برنامه های سازمان فضایی ایران است که به صورت جدی در حال پیگیری است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top