تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/04/31 - 13:44
کد خبر: 274213

در انتخاب مدرسه برای فرزندمان چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با بیان اینکه با مدارس گیشه‌ای برخورد می‌کنیم، گفت: خانواده‌ها مراقبت کنند و و در انتخاب مدارس فرزندان‌شان به کیفیت و روش‌های آموزشی مدرسه توجه داشته باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با بیان اینکه با مدارس گیشه‌ای برخورد می‌کنیم، گفت: خانواده‌ها مراقبت کنند و  و در انتخاب مدارس فرزندان‌شان به کیفیت و روش‌های آموزشی مدرسه توجه داشته باشند.

علیرضا کمرئی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش در خصوص نظارت بر مدارس لاکچری یا گیشه‌ای، اظهار کرد: ما به دنبال ایجاد کیفیت در مدارس هستیم و معتقدیم مدارس باید از حداقل استانداردها برخوردار باشند و آنچه لازمه یک مدرسه کیفی است از حیث امکانات، منابع، فضای فیزیکی، نیروی انسانی و روش‌های آموزشی در مدرسه‌شان مستقر کنند.

وی ادامه داد: گفته می‌شود کیفیت همه چیز نیست اما بدون کیفیت، هیچ چیز نیست و برای ما کفیت مهم است اما اینکه برند‌سازی‌ها در این جهت ایجاد شود و مدارس خاصی شکل بگیرد که قواعد آموزش و پرورش را به هم‌ بریزد، از نظر ما مطلوب نیست و مطرود است.

کمرئی با اشاره به لزوم برخورد مردم با مدارس گیشه‌ای، گفت: تمام زرق و برق‌ مدارس گیشه‌ای نه به جهت کیفیت آموزشی بلکه به دلیل کسب منابع مالی بیشتر است و ما معتقدیم اولین عامل برای رد این مدارس، خانواده‌ها هستند.

وی افزود: آموزش و پرورش ضمن اینکه اقدامات و تدابیر بازدارنده و اقدامات اصلاحی در خصوص این مدارس انجام می‌دهد، اقدامات ارشادی را هم در توجیه و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها باید داشته باشد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش تصریح کرد: خانواده‌ها مراقبت کنند و فریب زرق و برق مدارس لاکچری و گیشه‌ای را نخورند و به کیفیت، روش‌های آموزشی و الگوهای تربیتی مدارس توجه کنند.

وی با بیان اینکه بدون مشارکت خانواده ها عملاً قادر نیستیم سیاست‌های تعلیم و تربیت را دنبال کنیم، گفت: مشارکت به معنای دیگری فکری و عاطفی تمام ارکان تعلیم و تربیت است و خانواده اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت است.

کمرئی تصریح کرد: اگر در جایی مشاهده کنیم که مدارس با توسل به شیوه‌های غیررایج، اقدامات خلاف مقررات را انجام می‌دهند، برخورد می‌کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top