تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/04/31 - 14:25
کد خبر: 274217

مقابله حماس «معامله قرن» آمریکا

یکی از اعضای ارشد جنبش حماس، در سومین نشست مشترک آفریقا و قدس در «نواکشوط» پایتخت موریتانی اعلام کرد «معامله قرن» توطئه‌ای صهیونیستی با هدف ضربه به امت اسلامی است و حماس این طرح را به شکست خواهد کشاند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «اسامه حمدان» حمدان ادامه داد: اصل این طرح همان «سایس‌پیکو» است. ایستادگی ملت فلسطین و مقاومت در غزه ، آن  را ساقط خواهد کرد و معامله قرن تحت هیچ شرایطی موفق نخواهد شد.

«قرارداد سایکس - پیکو» قراردادی محرمانه بین انگلستان و فرانسه بود که در آوریل 1916 برای تجزیه امپراتوری عثمانی بعد از جنگ جهانی اول منعقد شد. این توافق زمینه‌ساز اشغال فلسطین و تحویل آن به جنبش صهیونیسم شد.

حمدان سپس تأکید کرد امت اسلام باید با تحرکات فوری خود، جلوی تمام تلاش‌ها برای تسلط بر قدس را بگیرند.  وی شرکت‌کنندگان در کنفرانس مذکور هم خواست کمپین‌های تحریم رژیم اشغالگر در سرتاسر قاره سیاه را تحریم کنند و برای رفع محاصره غزه تحرکات فوری انجام دهند.

این عضو حماس از حمایت‌های آفریقا از آرمان فلسطین قدردانی کرد و افزود، آفریقایی که با استعمار مبارزه کرده ، قادر به حمایت از ملت فلسطین و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی است.

سومین نشست مشترک آفریقا و قدس شنبه (دیروز) در «نواکشوط» پایتخت موریتانی آغاز به کار کرد و نمایندگانی از 17 کشور آفریقایی به علاوه رهبران حماس و اسرای آزادشده فلسطینی در آن حضور دارند.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

همچنین بر اساس طرح مذکور، دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.

تقسیم کرانه باختری رود اردن به سه منطقه «الف، ب و ج» در پیمان اسلو، در سال ۱۹۹۳ انجام شد؛ منطقه الف از نظر اداری و امنیتی توسط تشکیلات خودگردان، منطقه ب از نظر اداری توسط تشکیلات خودگردان و از نظر امنیتی توسط رژیم صهیونیستی و منطقه ج از نظر امنیتی و اداری توسط رژیم صهیونیستی اداره می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top