تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/04/31 - 16:18
کد خبر: 274244

یک اصلاح‌طلب: مردم اصلاح‌طلبان را به‌خاطر مدیریت روحانی مقصر می‌دانند

مرتضی مبلغ در گفتگویی اظهار داشت: "دولت در مواقع مختلف کوتاهی‌هایی داشته و نتوانسته با یک سیستم مدیریتی توانمند به مطالبات مردم پاسخ دهد لذا مردم اصلاح‌طلبان را مقصر می‌دانند".

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، با افزایش انتقادات عمومی نسبت به عملکرد دولت روحانی، چهره‌های اصلاح‌طلب هر روز با اظهارنظری انتقادی علیه دولت در تلاش‌اند تا به‌نحوی حمایت تمام و کمال خود از روحانی را توجیه کنند.

در یکی از آخرین اظهار نظرات انتقادی از سوی چهره‌های اصلاح‌طلب نسبت به عملکرد دولت، مرتضی مبلغ معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور در دولت اصلاحات در گفت‌وگویی که با روزنامه‌ اعتماد داشته، با اشاره به چالش‌های پیشِ‌روی جریان اصلاحات گفته‌ است "یکی از چالشهای داخلی اصلاح‌طلبان، نسبت آنها با دولت و حاکمیت است؛ به هر حال اصلاح‌طلبان به‌دلیل منافع ملی از دولت دفاع تمام کردند اما این دولت، دولت اصلاح‌طلبان نبود و اصلاح‌طلبان به‌خاطر اینکه شرایط وخیم گذشته تکرار نشود دولت را تقویت کردند اما با این حال دست‌شان از دولت و قدرت کوتاه ماند".

مبلغ در شرایطی مدعی کوتاه ماندن دست اصلاح‌طلبان از دولت و قدرت است که محمدعلی ابطحی رئیس دفتر رئیس جمهور در دوره اصلاحات اخیراً اذعان کرده بود که بسیاری از اعضای دولت روحانی اصلاح‌طلب هستند.

معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور در دولت اصلاحات در ادامه گفت‌وگوی خود با اعتماد با بیان اینکه مردم به‌اعتبار اصلاح‌طلبان به دولت روحانی رأی داده و اکنون توقع دارند به مطالباتشان پاسخ داده شود، گفته است "دولت در مواقع مختلف کوتاهی‌هایی داشته و نتوانسته با یک سیستم مدیریتی توانمند به مطالبات مردم پاسخ دهد. اگرچه همه مشکلات بر گردن دولت نیست ولی به هر حال دولت مسئولیت داشته و موفق نبوده است لذا مردم اصلاح‌طلبان را در پاسخ داده‌نشدن به مطالبات خود مقصر می‌دانند".

در روزهای گذشته علیرضا علوی‌تبار از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در اظهاراتی به‌شکل تلویحی، موضوع عبور از دولت را پیش کشیده و گفته بود "اصلاح‌طلبی به رادیکالیسم احتیاج دارد؛ نه به‌معنای رادیکالیسم روشی و تندروی، بلکه به‌معنای ریشه‌نگری... اگر بخواهیم عمیق‌تر تحلیل کنیم، آن‌گاه راه‌های ما هم راه‌های دگرگون‌کننده و عمیق‌تری خواهند بود و هم متفاوت از راه‌هایی که تابه‌حال طی کرده‌ایم. از قربانی‌کردن هم نباید ترسید. اگر دولت نمی‌تواند این راه را بیاید، لزومی ندارد که با آن غرق شویم و تا آخر با او برویم".

به‌نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان که سرمایه اجتماعی خود را به‌دلیل حمایت از دولت روحانی در خطر می‌بینند، در تلاش‌اند تا با در دست گرفتن عَلَم انتقاد از دولت، از مسئولیت حمایت از روحانی شانه خالی کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top