تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/04/31 - 19:13
کد خبر: 274269

مکان خود را با این ۸ روش به‌ اشتراک بگذارید +دانلود

مکان خود را با این ۸ روش به‌ اشتراک بگذارید +دانلود

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید مکان فعلی خود را با خانواده یا دوستان‌تان به‌اشتراک بگذارید. جالب است بدانید که برای این منظور روش‌های گوناگونی وجود دارد. برای آشنایی با این روش‌ها مطلب زیر را مطالعه کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از بزرگ‌ترین و بهترین ویژگی‌های فناوری شبکه که در دسترس همه قرار دارد سادگی پیدا کردن مکان فعلی شما در هر نقطه از کره زمین است. این امکان در بسیاری از دستگاه‌های امروزی در اختیار کاربران قرار دارد. شما با استفاده از این قابلیت گوشی خود می‌توانید مکانی که در آن حضور دارید را به‌سادگی پیدا کنید و آن‌را با دیگران به‌اشتراک بگذارید.

در ادامه برخی از بهترین اپلیکیشن‌های مکان‌یابی دقیق به‌صورت بلادرنگ و با بالاترین سرعت ممکن خدمت شما معرفی می‌شود. پس، نگاهی به‌این اپ‌ها داشته باشید و هرکدام که دوست دارید را دانلود و استفاده کنید.

1- Glympse
این اپ برای هر سه پتلفرم اصلی موجود یعنی ویندوز، آیفون و اندروید طراحی شده و با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات مکانی که در آن حضور دارید را همراه با مقصد موردنظرتان با دیگر دوستان‌تان به‌اشتراک بگذارید و اطلاعات موردنیاز را به آن‌ها ارسال کنید. شما این اطلاعات را در پلتفرم‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر منتشر می‌کنید یا این‌که آن‌ها را از طریق برنامه‌هایی مانند مسجینگ، اسکایپ یا واتس‌اپ به‌اشتراک می‌گذارید. برخی دیگر از امکانات و توانایی‌های این برنامه درخواست مکان فردی دیگر، به‌روزرسانی بلادرنگ مکان و ارسال اطلاعات به‌دیگران است.

2- GoeZilla
با این اپلیکیشن گروهی از تب‌های مختلف را برای دوستان، اعضای خانواده یا همکاران‌تان بسازید و اطلاعات مکانی هر کدام از اعضای گروه را در هر نقطه و هر زمانی که خواستید چک کنید. علاوه بر این، می‌توانید با هر کدام از آن‌ها گفتگوی خصوصی داشته باشید. بنابراین، اپلیکیشن مذکور راهی فوق‌العاده برای ارتباط بلادرنگ با اعضای گروه ساخته شده است. در کنار این موارد، یک ویژگی بسیار ویژه به‌نام Geo Fencing در این برنامه طراحی شده که به‌کمک آن هر وقت که یکی از اعضا به‌یک مکان خاص برسد یا آن‌جا را ترک کند به‌شما اطلاع داده می‌شود. اپ GoeZilla برای هر دو پلتفرم آیفون و اندروید طراحی شده تا شما فارغ از نوع دستگاهی که خودتان و دوستان‌تان استفاده می‌کنند گروه بسازید و همیشه از مکان اعضای گروه باخبر باشید.

3- +Google
شبکه اجتماعی متعلق به‌گوگل یعنی گوگل پلاس مکانی مناسب برای اشتراک‌گذاری اطلاعات مکانی کاربران است. از آن‌جایی که این برنامه یکی از رایج‌ترین سرویس‌های اجتماعی است این امکان وجود دارد که تعداد زیادی از دوستان و اعضای خانواده شما از آن استفاده کنند. روی این شبکه یک اکانت بسازید و با دعوت دیگران برای محلق شدن به این سرویس اطلاعات مکانی را با یکدیگر به‌اشتراک بگذارید.

4- GPS Location Tracker
همان‌طور که اسم این برنامه مشخص می‌کند، اپ GPS Location Tracker یک ابزار ردگیری مکان است که می‌توانید با افزودن دوستان یا اعضای خانواده خود با آن‌ها در ارتباط باشید. از طریق اشتراک‌گذاری کد خود در برنامه‌هایی مانند مسجینگ، ایمیل یا واتس‌اپ با دوستان‌تان در این اپلیکیشن ارتباط برقرار کنید. بعد از برقراری ارتباط، کافی است سرویس مکان را روشن کنید تا مکانی که در آن حضور دارید با افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید به‌سادگی به‌اشتراک گذاشته شود. این اپلیکیشن فقط روی پلتفرم اندروید ارائه شده است.

5- Life360 Family Locator
هر کدام از اعضای خانواده شما که عضو این اپلیکیشن باشد می‌تواند روی نقشه دنبال دیگران بگردد و مکان دقیق آن‌ها را مشخص کند. شما می‌توانید در این اپ نقاطی را به‌عنوان خانه یا محل کارتان مشخص کنید. هر زمان‌که یکی از اعضای گروه از نقطه مشخص شده خارج شود یا وارد آن شود به‌سایرین اطلاع داده می‌شود. حتی اگر فردی سرویس GPS دستگاه‌اش را غیرفعال کند می‌توانید با وی در تماس باشید و از مکانی که در آن حضور دارد باخبر شوید. این اپ برای هر سه پلتفرم ویندوز، اندروید و آیفون در دسترس است.

6- Sygic Family Locator
این اپ از نظر ساختار و عملکرد شباهت زیادی به اپ Life360 Family Locator دارد. تنها نکته‌ای که باعث می‌شود این برنامه منحصر به‌فرد باشد آن است که شما می‌توانید روی نقشه نقاطی را به‌عنوان نقاط امن یا خطر مشخص کنید و تمام اعضای گروه از وارد شدن سایرین به این نقاط باخبر می‌شوند. دیگر ویژگی خاص این برنامه آن است که ادمین گروه می‌تواند مود نامرئی را برای خودش فعال کند تا هیچ کدام از اعضای گروه از مکان وی خبر نداشته باشند یا این‌که متوجه نشوند که ادمین در حال تعقیب آن‌ها است. این اپلیکیشن روی هر دو پلتفرم آیفون و اندروید در دسترس است.

7- واتس‌اپ
آخرین نسخه واتس‌اپ به قابلیتی مجهز شده که به کاربران این امکان را می‌دهد تا مکان خود را به‌صورت بلادرنگ با مخاطبان‌شان به‌اشتراک بگذارند. کافی است پنجره گفتگو با فردی که می‌خواهید مکان‌تان را با او به‌اشتراک بگذارید باز و آیکون "+" را لمس و در نهایت Location را انتخاب کنید.

در این‌جا، چندین گزینه در اختیارتان قرار می‌گیرد. گزینه "Send Your Current Location" را انتخاب کنید. پیام هشداری به‌شما نشان داده می‌شود. کافی است "OK" را لمس کنید. بعد از آن مشخص کنید که اشتراک‌گذاری مکانی که در آن حضور دارید چه مدت زمان طول بکشد و در پایان روی دکمه "Send" تقه بزنید.

دوستان و اعضای خانواده شما به‌کمک این روش متوجه می‌شوند که کجا هستید و می‌توانند تمام مسیرهای حرکت شما را ردیابی کنند.

8- گوگل مپس
آخرین نسخه گوگل مپس که برای اندروید منتشر شده نیز به‌ویژگی جدیدی مجهز است که به‌شما امکان اشتراک‌گذاری مکان خود به‌صورت بلادرنگ را می‌دهد. اما، تنها مخاطبان شما در گوگل می‌توانند از این آدرس باخبر شوند.

در دستگاه اندرویدتان، گوگل مپس را باز کنید و به‌مسیر Menu > Location Sharing > Add People بروید. نام افرادی که می‌خواهید مکان‌تان را با آن‌ها به‌اشتراک بگذارید انتخاب کنید و سپس مشخص کنید که این اشتراک‌گذاری زنده مکانی تا چه زمانی طول بکشد. بعد از آن، روی دکمه "Share" تقه بزنید.

به‌این طریق، از گوگل مپس بر روی اندروید برای اشتراک‌گذاری بلادرنگ مکان خود با دوستان و اعضای خانواده استفاده کنید.

منبع: techviral.net

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top