تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/04/31 - 22:38
کد خبر: 274285

طراحی نقشه جذب هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برنامه جامع آموزش بالینی با محور مراقبت از بیمار در این دانشگاه آغاز شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدامیرمحسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تبیین برنامه‌ها و طرح‌های حوزه آموزش بیان داشت: برنامه جامع آموزش بالینی با محور مراقبت از بیمار یکی از برنامه‌های تحول در آموزش پزشکی است که جزو برنامه‌های فوری اجرایی حوزه آموزش دانشگاه قرار دارد.

وی بیمارستان‌های آموزشی را محل اصلی آموزش بالینی در سطح دانشگاه‌ها برشمرد که نقش بسیار مهمی در آموزش ارایه کنندگان خدمات سلامت (فراگیران و دانشجویان مقاطع و رشته‌های مختلف) دارند و در نظام سلامت ما مهمترین بخش ارایه کننده خدمات درمانی به جامعه هستند.

ضیایی تاکید کرد: بیمارستان برای ارایه خدمات درمانی تشکیل می‌شود و سایر اهداف برای آن فرعی هستند. بیمارستان‌های مهم آموزشی دنیا نیز بهترین خدمات درمانی را ارایه می‌دهند؛ بنابراین اولین و مهمترین رسالت بیمارستان ارایه خدمت مناسب درمانی به بیماراست و در کنار آن می‌توانیم از آموزش، اطلاعات، پژوهش و ... آن نیز بهره بگیریم.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، بیمار باید در مرکز توجهات قرار گیرد، موضوعی که مقداری کم رنگ شده است و باید اصلاح شود، براساس نظام آموزش بالینی دنیا حتما مراقبت مناسب از بیمار باید در مرکز آموزش قرار گیرد در اینصورت آموزش بهتری نیز صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به آغاز برنامه جامع آموزش بالینی با محور مراقبت از بیمار در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، از تشکیل کمیته بهره وری در دانشگاه خبر داد که بسیاری از اهداف آن با برنامه مذکور مشترک است و تاکید کرد: مهمترین هدف سیستم آموزشی، بهبود اهداف درمانی است که امیدواریم شاهد ارتقای این شاخص مهم در دانشگاه باشیم.

ضیایی با تاکید بر این نکته که بیمارستان آموزشی صرفا عرصه آموزش نیست، گفت: بیمارستان عرصه خدمت مناسب به درمان بیمار و همزمان مکانی برای تربیت یک نیروی مناسب با دانش و مهارت و تخصص مناسب است.

وی افزود: موضوعات مختلفی در مراقبت از بیمار نهفته است چنان که در مذهب ما گفته می‌شود خدمت به بیمار تقرب به خداست و اگر بتوانیم این فرهنگ را در دانشگاه پیاده کنیم بدون تردید در دستیابی به اهداف موفق خواهیم بود.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در برخی از رشته‌ها از نیاز کشور فراتر رفته ایم بنابراین با توجه به منابع محدود باید به دنبال تربیت در رشته‌هایی باشیم که مورد نیاز نظام سلامت یا بازار کار باشد.

وی از ارایه و طراحی نقشه تمایز دانشگاه، نقشه توسعه رشته و مقاطع جدید دانشگاه و نقشه جذب هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به کمک صاحبنظران خبر داد و گفت: بر اساس این نقشه‌ها مسیر حرکت دانشگاه در حوزه آموزش در ۵ سال آینده مشخص می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top