تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/05/03 - 02:46
کد خبر: 274612

بودجه دانشگاه بناب فقط به تشکل‌های موافق دولت می‌رسد

دبیر جامعه اسلامی دانشجویی دانشگاه بناب با اشاره به عدم حمایت مالی دانشگاه از این تشکل گفت: برای تشکل‌های موافق دولت و رئیس دانشگاه بودجه اختصاص داده شده؛ اما برای جامعه اسلامی بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، مبین فریدی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویی دانشگاه بناب با اشاره به مشکلات صنفی این دانشگاه گفت: مشکلات صنفی دانشگاه ما نشات گرفته از سیاست غلطی است که باعث شده بعضی از مسئولین شهرستانی در مسائل دانشگاه دخالت کنند.

فریدی بیان کرد: وضعیت صنفی دانشگاه ما مناسب نیست، دانشجویان به غذا و وضعیت خوابگاه‌ها اعتراض دارند؛ البته معاون دانشجویی سعی می‌کند که به وضعیت خوابگاه‌ها سرو سامان بخشد.

دبیرجامعه اسلامی دانشجویی دانشگاه بناب مطرح کرد: سرپرست دانشگاه بناب یک دوره‌ای بدون اینکه مناقصه برگزار کند، سلف مرکزی دانشگاه را به شخصی واگذار کرد که کار باعث شد غذا بی‌کیفیت شود.

وی گفت: بحث استیجاری بودن خوابگاه‌ها دغدغه دانشجویان است، چون باید ترمی ۵۰۰ هزار تومان دانشجویان پرداخت کنند. بهتر است مبلغی از این شهریه را وزارت پرداخت کند و مابقی را دانشجو.

این فعال دانشجویی با اشاره به پولی شدن دانشگاه خاطر نشان کرد: رئیس دانشگاه اعتقاد دارند این خلاف قانون است و نباید پولی گرفته شود؛ اما هیات امنای دانشگاه این تصمیم را گرفته اند.

فریدی در ادامه افزود: رئیس دانشگاه گفته بود «نهایت تلاشم را می‌کنم تا بحث پرداخت شهریه‌ها متوقف شود و همچنین پولی که بابت شهریه از دانشجویان گرفته شده پس داده شود»، اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویی دانشگاه بناب در مورد مشکلات تشکل‌های دانشجویی هم اظهار کرد: با روی کار آمدن سرپرست دانشگاه یک سری مشکلاتی با دانشجویان و نمایندگان و تشکل‌ها به وجود آمد.

وی گفت: در مراسم تودیع و معارفه‌ای که در سال پیش برگزار شد از دهیاری و شهرداری حضور داشتند، اما یک دانشجو در این مراسم حضور نداشت اعتراض ما از آنجا شروع شد تا جایی که رئیس دانشگاه تصمیم گرفت بعضی از تشکل‌های دانشجویی را حذف کند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویی دانشگاه بناب بیان کرد: رئیس دانشگاه گفته بود باید بعضی تشکل‌ها منحل شوند؛ این کار امکان پذیر نیست دانشجو در دانشگاه ماندگار است کسی که باید برود مسئولی است که کار نمی‌کند.

این فعال دانشجوی خاطر نشان کرد: مشکلات تشکل‌ها بعد از مدتی بهتر و حل شد، ولی باز به خاطر اختلاف سلیقه سیاسی که با تشکل جامعه اسلامی دارد این اختلاف‌ها شروع شد.

وی در ادامه گفت: ما از رئیس دانشگاه درخواست کردیم برای دفتر جامعه اسلامی حداقل امکانات را در اختیار ما قرار دهند یعنی یک دستگاه پرینت و فکس برای هر تشکلی نیاز است تا بتوایم حداقل کار‌های انجام دهیم، رئیس دانشگاه تصمیم گرفت و این کار انجام شد. اما بعد از دوره‌ای مخالفت باعث شد که دفتر جامعه اسلامی در دانشگاه بناب مسکوت بماند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویی دانشگاه بناب گفت: رئیس دانشگاه می‌گوید بودجه برای تجهیزات دفاتر تشکل‌ها نداریم، اما این طور نیست بودجه برای تجهیزات گرفته شده است. برای تشکل‌های موافق دولت و رئیس دانشگاه بودجه اختصاص داده شده است، ولی برای جامعه اسلامی بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است.

این فعال دانشجویی در مورد برنامه‌های فرهنگی بیان کرد: جامعه اسلامی سعی کرد که در واحد‌های خوابگاهی فعال فرهنگی داشته باشد برنامه‌های تفریحی برای دانشجویان ساکن خوابگاه برگزار کند. جامعه اسلامی سعی می‌کند در خوابگاه بیشتر فعال باشد این پروژه‌ای بوده که در یک سال اخیر دفتر جامعه اسلامی موفق عمل کرده است.

وی در مورد استقبال دانشجویان از فعالیت فرهنگی جامعه اسلامی در خوابگاه گفت: دانشجویان استقبال خوبی داشتند. برای شب یلدا برنامه اجرا کردیم که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت. دانشجویی که از ته دل شاد باشد، دیگر سمت مواد و سیگار و خودکشی نمی‌رود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top