تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/05/03 - 15:08
کد خبر: 274733

بهترین های لیگ هفدهم؛

پرسپولیس بهترین‌ها را درو کرد

پرسپولیس بهترین‌ها را درو کرد

در مراسمی بهترین‌های لیگ هفدهم معرفی شدند، این انتخاب‌ها مثل ادوار گذشته با حرف و حدیث هایی همراه بود و اهالی فوتبال ایراداتی به بازیکنان منتخب داشتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از 90؛ بازیکنانی که موفق به کسب جایزه در مراسم بهترین‌های فوتبال ایران شدند همگی از جمله بهترین‌های لیگ بودند ولی اینکه آیا از نظر فنی سزاوارترین فرد برای دریافت جایزه بودند جای بررسی بیشتر دارد.

پدیده لیگ: علی قلی‌زاده

جایزه پدیده لیگ از جمله جوایزی است که در دنیا بیشتر تحت عنوان بهترین بازیکن جوان شناخته می‌شود و جایزه‌ای تحت نام پدیده کمتر به چشم می‌خورد. علی قلی‌زاده که یکی از بهترین بازیکنان فصل گذشته بود بالای ۲۲ سال سن دارد و چندین فصل در لیگ برتر سابقه بازی دارد و عنوان پدیده، چندان برازنده این بازیکن با کیفیت نیست و شاید اگر این جایزه به بازیکنان جوان‌تر نظیر یونس دلفی تعلق می‌گرفت پسندیده‌تر بود

جایزه اخلاق: مهدی شیری

این جایزه هم در دنیا بیشتر تحت عنوان بازی جوانمردانه شناخته می‌شود و به تیم تعلق می‌گیرد نه به بازیکن ولی به هر حال مهدی شیری را می‌توان لایق این جایزه دانست. این بازیکن در ۲۹بازی در لیگ هفدهم به عنوان مدافع حتی یک کارت زرد هم دریافت نکرد.

بهترین دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند

یکی از جوایز پر حرف و حدیث، جایزه بهترین دروازه‌بان بود که به شدت حسین حسینی، گلر استقلال به آن معترض بود.علیرضا بیرانوند و حسین حسینی هر ۲ از جمله بهترین دروازه‌بانهای فصل گذشته بودند ولی حسین حسینی نمره بهتری از سایت برنامه نود دریافت کرد و در تیم منتخب فصل جای گرفت ولی این دو از نظر آماری رقابت نزدیکی دارند. علیرضا بیرانوند از نظر تعداد و درصد کلین‌شیت و همچنین میانگین گل‌خورده در هر بازی آماری بهتر از رقیب دارد ولی سید حسین حسینی براساس آمار متریکا تعداد مهار و درصد مهار بیشتری از دروازه‌بان اول تیم ملی دارد. به نظر می‌رسد درخشش خیره‌کننده بیرانوند در جام‌جهانی در دریافت این جایزه بی‌تاثیر نبوده است.

بهترین مدافع لیگ: سید جلال حسینی

در اینکه سید جلال حسینی بهترین دفاع فصل گذشته لیگ بوده کمتر تردیدی وارد است و سازمان لیگ انتخاب ساده‌ای برای این جایزه داشت.سید جلال پررنگ‌ترین نقش را در آمار فوق‌العاده خط دفاعی پرسپولیس داشته است. این بازیکن بر اساس نمرات سایت نود نیز دومین بازیکن برتر و بهترین مدافع فصل به شمار می‌رود.

بهترین هافبک: امید ابراهیمی

امید ابراهیمی نیز بدون شک یکی از بهترین بازیکنان فصل گذشته بود. در پست هافبک دفاعی امید ابراهیمی قطعا بهترین بازیکن لیگ هفدهم است ولی با عنوان کلی هافبک، شاید رقبایی نظیر جباروف،ترابی، امیری برای ابراهیمی وجود دارد.

بهترین پاسور لیگ: سرور جپاروف

یکی از جوایز مبهم شب گذشته جایزه بهترین پاسور لیگ بود و باید دید بر طبق چه تعریفی از پاسور این جایزه به جپاروف تعلق گرفته است. از نظرپاس گل محسن مسلمان با ۱۰ پاس گل با اختلاف بهترین عملکرد فصل گذشته را دارد و جباروف با ۳ پاس گل جایی در بازیکنان برتر در این زمینه نداشت البته اگر منظور از بهترین پاسور، بیشترین تعداد خلق موقعیت باشد بر اساس آمار متریکا این بازیکن پس از مهدی ترابی و وحید امیری در رده سوم قرار دارد همچنین این بازیکن از نظر تعداد پاس نیز در رتبه پنجم لیگ فصل گذشته جای گرفته است و شاید با جمع‌بندی همه این پارامترها جپاروف را بهترین پاسور فصل گذشته نامید.

بهترین گلزن: علی علیپور

بی حرف و حدیث‌ترین جایزه دیشب به علی علیپور رسید، این بازیکن با ۱۹ گل و با شایستگی توانست صاحب کفش طلای لیگ هفدهم شود.

بهترین مربی فصل: برانکو ایوانکوویچ

انتخاب مربی قهرمان دو فصل اخیر لیگ انتخاب عجیبی نیست هرچند وینفرد شفر نیز با متحول ساختن استقلال شایستگی دریافت این عنوان را داشت.

بهترین باشگاه: پرسپولیس

یکی از جوایز شبهه انگیز دیشب جایزه بهترین باشگاه بود. اگر منظور از بهترین باشگاه، بهترین تیم باشد، پرسپولیس شایسته‌ترین تیم برای دریافت این جایزه است ولی پرسپولیس به خاطر این بهترین بودن جام قهرمانی را دریافت کرده است و آیا قرار است در دوره‌ای این جایزه به تیمی غیر از قهرمان تعلق گیرد و با این کار در قهرمانی آن تیم تشکیک شود؟!

اما اگر منظور از باشگاه تیم نبوده و ساختار مدیریتی اداره کننده آن باشد پرسپولیس به هیچ وجه شایسته دریافت این جایزه نیست. مجموعه‌ای که فصل گذشته با سو مدیریت با دو پنچره بسته نقل و انتقالاتی، جریمه سنگین و از دست دادن یکی از بهترین بازیکنان خود روبه رو شد به هیج وجه برازنده دریافت این عنوان نیست.

مرد سال فوتبال ایران: وحید امیری

وحید امیری با پرسپولیس فصل فوق‌‌العاده‌ای پشت سر گذاشت. این بازیکن در نمرات سایت نود در رده چهارم بهترین بازیکنان فصل قرار گرفت و به هر حال شایستگی دریافت عنوان مرد سال فوتبال ایران را داشت هرچند که به نظر می‌رسد نمایش این بازیکن در جام‌جهانی در دریافت این جایزه بی‌تاثیر نبوده است. اما باز هم یکی از علامت سوال‌های این جایزه این است که چطور بازیکنی که بهترین بازیکن فصل شده در پست تخصصی خود جایزه بهترین را نبرده است!

به نظر می‌رسد که سازمان لیگ توزیع جوایز بین بازیکنان بیشتری بوده و نمی‌خواسته بازیکنی بیشتر از یک جایزه کسب کند.

اما در فهرست برندگان مراسم بهترین‌های فوتبال ایران غیبت یک بازیکن به چشم می‌خورد.مهدی ترابی فصل گذشته بهترین نمرات را از سایت نود دریافت کرد و عملکرد بی‌نظیری داشت. این بازیکن شایستگی دریافت جایزه بهترین هافبک،بهترین پاسور و حتی بهترین بازیکن فصل را داشت. به نظر می‌رسد نحوه نمایش ملی‌پوشان در جام‌جهانی ۲۰۱۸ بر روی جوایز این دوره بهترین‌های سازمان لیگ سایه افکنده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top