تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/05/04 - 09:53
کد خبر: 274793

تهران سه هزار اتوبوس کم دارد

مدیر عامل شرکت واحد و اتوبوسرانی گفت: دولت از سال 90 هیچ اتوبوسی به شهرداری تهران نداده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیمان سندجی مدیر عامل شرکت واحد و اتوبوسرانی شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر روزانه به ۴ میلیون مسافر در سطح شهر تهران خدمت رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس طرح جامع حمل و نقل باید در سال جاری ۹ هزار دستگاه اتوبوس با عمری کمتر از ۸ سال داشته باشیم، گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس موجود است که در واقع حدود ۳ هزار دستگاه اتوبوس کمتر از میزان نیاز وجود دارد و همچنین از ۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس، ۴ هزار اتوبوس عمری بیش از ۸ سال دارند.

سنندجی ادامه داد: اجرای طرح خطوط بی آر تی تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک و زمان سفر دارد. همچنین طبق مصوبات ۱۰ خط بی آر تی در شهر تهران وجود دارد و بررسی نقاط ضعف خطوط بی آر تی برای افزایش ظرفیت در این خطوط در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته دولت اتوبوس‌های شرکت واحد را اهدا می‌کرد و این در حالی است که از سال ۹۰ تاکنون هیچ اتوبوسی به شرکت واحد واگذار نشده است، افزود: بنابر مصوبه امسال هیأت دولت از این پس ۲۰ درصد از هزینه تجهیز ناوگان اتوبوسرانی توسط بهره‌بردار، ۳۰ درصد از آن از محل صرفه جویی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.

مدیر عامل شرکت واحد و اتوبوسرانی شهر تهران گفت: در صورت اجرا شدن این مصوبه تا پایان سال جاری، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد نوسازی می‌شوند و امیدواریم تا سال‌های آینده ناوگان اتوبوسرانی بر اساس طرح جامع حمل و نقل تهران تجهیز شود.

وی تصریح کرد: در مصوبه قید شده است که باید برای خرید اتوبوس‌های جدید از تولیدات داخلی خریداری شود و ما ملزم به اجرای این مصوبات هستیم.

سنندجی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار اتوبوس از کل ۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس موجود، عمری بیش از ۸ سال دارند و از رده خارج شده اند و موضوع دودزایی اتوبوس‌ها بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: تعداد ۳ هزار دستگاه اتوبوس از ۶ هزار و ۳۰۰ اتوبوس موجود گاز سوز هستند و هیچ آلودگی ندارند.

سنندجی عنوان کرد: تعداد ۳ هزار دستگاه اتوبوس موجود دیزلی هستند و ۲۰۰ اتوبوس از این تعداد نیز استاندارد یورو ۴ دارند و مابقی دارای استاندارد‌های یورو ۳ و یورو ۲ هستند.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌هایی که دارای استاندارد یورو ۲ هستند، تولید دود می‌کنند، گفت: برای رفع این مشکل طی جلساتی دریافت معاینه فنی برای اتوبوس‌ها الزامی شد.

مدیر عامل شرکت واحد و اتوبوسرانی شهر تهران افزود: اولویت ما نوسازی کامل ناوگان اتوبوسرانی است، اما اگر به هر دلیل این مهم محقق نشود، نظارت دقیق بر دریافت معانیه فنی اتوبوس‌ها انجام می‌شود تا دودزایی اتوبوس‌های شرکت واحد به حداقل برسد.

سنندجی با بیان اینکه روزانه به ۴ میلیون نفر خدمت رسانی می‌شود و هر چه فاصله اتوبوس‌ها از شهر بیشتر باشد، به تعداد اتوبوس‌های بیشتری نیاز است، ادامه داد: برای حل مشکل ساکنان اطراف پارکینگ‌ها، ممنوعیت تردد پس از ساعت یک بامداد در این پارکینگ‌ها، گازسوز کردن اتوبوس‌ها برای کاهش آلودگی صوتی و آلودگی هوا انجام شده است، همچنین در صدد طراحی و پیگیری نصب دیوار صوتی برای این پارکینگ‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌ها ساخت ایران هستند و نگرانی از جهت خرید قطعات لازم نداریم، اشاره کرد: تنها نگرانی ما اتوبوس‌های گازسوز بود که خوشبختانه این اتوبوس‌ها توسط خودروساز‌های داخلی ساخته و تحویل داده شده اند، همچنین مسئولیت تحویل قطعات پس از خروج گارانتی و وارانتی با شرکت است، در نتیجه تحریم‌ها مشکلی در نحوه خدمات رسانی ما ایجاد نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان اتوبوسرانی در دو بخش عمومی و خصوصی فعالیت می‌کنند. رانندگان بخش عمومی کسانی هستند که در حال حاضر فعال هستند و در خدمت رسانی به ما کمک می‌کنند. همچنین تدابیر ویژه‌ای برای رانندگان بخش خصوصی در نظر گرفته شده است تا از مزایایی بهره‌مند شوند و انگیزه بیشتری برای فعالیت داشته باشند.

مدیر عامل شرکت واحد و اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه هیچ تبعیضی در اعزام اتوبوس‌ها به شمال و جنوب تهران وجود ندارد، گفت: دسته بندی اتوبوس‌ها از شرق به غرب و از شمال به جنوب است و دلیل این امر شیب موجود در مسیر‌های شمالی است که بعضی از دستگاه‌ها توان بالا رفتن از آن را ندارند و ناوگان ۳ خط در منطقه ۱۶ شهرداری تهران نوسازی شده است و برای اعزام اتوبوس‌ها به شمال یا جنوب تهران تفاوتی قائل نیستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top