تاریخ انتشار: جمعه 1397/05/05 - 22:43
کد خبر: 274959

راه‌اندازی ۲۶ انجمن علمی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از راه اندازی ۲۶ انجمن علمی در این دانشگاه و اجرای اقدامات پیشگیرانه برای دانشجویان در معرض آسیب خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر مهدی کدخدازاده با اشاره به راه اندازی بیش از ۲۶ انجمن علمی طی ۶ ماه گذشته در دانشگاه گفت: این مساله نشان دهنده وجود بستر لازم در دانشگاه و ظرفیت بالای دانشجویان است که در صورت فراهم شدن شرایطی مناسبتر و شناساندن بیشتر این حوزه به دانشجویان این رقم تا چند برابر صعود خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت سایر انجمن ها و تشکلهای دانشجویی در سطح دانشگاه عنوان کرد: علاوه بر تشکلهای سیاسی و انجمن های علمی، در حال حاضر در تمام دانشکده ها و خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شوراهای صنفی فعال بوده و ۱۴ کانون فرهنگی هنری، گروه همتایاران مشاور، کمیته دانشجویی مفدا و انجمن های ورزشی نیز در دانشگاه فعال شده اند.

کدخدازاده درباره فعالیت تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه گفت: در حال حاضر بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی و انجمن عدالت طلب در دانشگاه فعال هستند و تشکل انجمن اسلامی متحد نیز اخیراً مراحل اخذ مجوز را طی کرده است.

وی با اشاره به تصمیم گیری درباره وضعیت تشکلهای دانشجویی در هیأت نظارت بر تشکل‌های دانشگاه، عنوان کرد: درخواست های مختلف دانشجویان برای ایجاد یا تقویت تشکل‌ها و همچنین موضوعاتی همچون اختصاص فضای فیزیکی به آنها در این هیأت بررسی می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر اینکه تک صدایی نه تنها برای دانشگاه بلکه برای کل جامعه خطرناک و آسیب زننده است، گفت: قطعاً تک صدایی برای دانشگاه فیدبک منفی خواهد داشت، به همین دلیل ما در معاونت دانشجویی و فرهنگی از روز اول مطرح کردیم که دانشگاه برای تمامی دانشجویان و کلیه سلایق دانشجویی است.

وی با بیان اینکه گروه‌های مختلف دانشجویی باید در فضای دانشگاه فعالیت کنند، عنوان کرد: شایسته دانشگاه و دانشجو نیست که تحت تأثیر جریان های سیاسی بیرون قرار بگیرد قاعدتاً دانشجو خودش باید جریان ساز و گفتمان ساز باشد نه این که تحت تأثیرگروه های سیاسی خارج دانشگاه فعالیت کند.

کدخدازاده گفت: دانشجو باید با تکیه بر آداب دینی که همه ما به آن پایبندیم همه صحبت‌ها، دیدگاهها و نقطه نظرات را شنیده و پس از بررسی و جمع بندی، خودش جریان سازی و ایده پردازی کند. اگر دانشجوی ما اهل مطالعه و خواندن تاریخ، فلسفه و یا مطالب جامع و اجتماعی نباشد به راحتی تحت تأثیر و مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد که این شایسته دانشجو نیست.

وی با بیان اینکه هدف اصلی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تربیت و پرورش نیروی انسانی توانمند برای خدمت به جامعه است، اظهارکرد: معمولاً مستعدترین افراد جذب دانشگاه های تیپ یک کشور می شوند که بیشتر توجه و تمرکز آنها روی مباحث درسی و آموزشی است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: با این حال برای پرورش یک دانش آموخته توانمند لازم است ضمن شناسایی استعداد و ذائقه دانشجو، برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی متناسبی برای ارتقای مهارت اجتماعی دانشجو تعریف و اجرا شود.

وی همچنین با اشاره به برنامه معاونت برای احیای برخی از کمیته‌ها، عنوان کرد: کمیته صیانت از حقوق شهروندی، کمیته عفاف و حجاب و کمیته مبازه با مواد اعتیاد آور برخی از این کمیته هاست که در حال حاضر کارگروه های آن فعال شده و به زودی فعالیت های پژوهشی و پیشگیرانه در این گروه ها آغاز می شود.

کدخدازاده با ابراز تاسف نسبت به روند رو به رشد مصرف مواد مخدر، دخانیات و همچنین مواد الکلی در سطح جامعه و دانشگاه، عنوان کرد: یکی از اقداماتی که معاونت دانشجویی و فرهنگی برای پیشگیری از افزایش این روند در پیش گرفته، برنامه ریزی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی در سطح دانشگاه است.

وی افزود: در صورت نداشتن برنامه‌های متنوع برای دانشجویان به خصوص دانشجویان خوابگاهی، احتمال گسترش آسیب ها و به دنبال آن افکار خودآسیب رسانی و استفاده از دخانیات و مشروبات الکلی افزایش می یابد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: مرکز مشاوره دانشجویان دانشگاه در رابطه با فرهنگسازی و پیشگیری از سوء مصرف مواد و اقدامات درمانی برای ترک نیز برنامه هایی را اجرا می‌کند.

وی با اشاره به دغدغه اغلب دانشجویان درباره آینده شغلی و ازدواج، اظهارکرد: در این رابطه مرکز مشاوره دانشگاه برنامه های جالبی تدوین و اجرا کرده، یکی از این اقدامات پخش و نقد فیلم های سینمایی مرتبط با مسایل اجتماعی و برگزاری کارگاه های روانشناسی مرتبط با فیلم است که برای اولین بار در دانشگاه اجرا و با استقبال خوبی از سوی دانشجویان روبرو شد.

کدخدازاده با اشاره به فعالیت انجمن های علمی دانشجویی در حوزه اشتغالزایی عنوان کرد: رویکرد اغلب انجمن های علمی کارآفرینی و تولید محصول و کالاست که همین مساله به صورت اتوماتیک، آمار اشتغالزایی را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه نگرانی نسبت به آینده شغلی یکی از دلایل بروز افسردگی در میان دانشجویان است، گفت: دانشجویی که تصویر شفافی از آینده خود ندارد دچار افسردگی می شود و این وظیفه ما در حوزه دانشجویی است که برای رفع این دغدغه ها اقدام کنیم که راه اندازی انجمن های علمی در همین راستا انجام شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه استعداد و ذائقه دانشجو باید شناسایی و پرورش داده شود، گفت: در این راستا معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی، انجمن های علمی متنوعی را با توجه به ذائقه و علاقه دانشجوی علوم پزشکی طراحی و تدوین کرده تا بتواند به جذب حداکثری مشارکت دانشجویان کمک کند.

وی گفت: در همین رابطه به تمامی مدیران حوزه نیز ابلاغ شده تا برنامه ها را براساس سلایق و ذائقه دانشجو و به صورت متنوع تنظیم کنند.

کدخدازاده با اشاره به فعالیت انجمن های علمی دانشگاه در عرصه های فرهنگ سازی، دانش افزایی، مهارت افزایی، ایجاد اشتغال و شرکت های دانش بنیان، تاکید کرد: انجمن های علمی محیطی مناسب برای فعالیت دانشجویان علاقمند به کارهای علمی و تولید محصول فراهم کرده است و فضای ایجاد شده به حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم یا کارآفرین، بهره ور و اشتغالزا کمک می کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top