تاریخ انتشار: جمعه 1397/05/05 - 22:44
کد خبر: 274960

برپایی اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: در اردوهای جهادی سال جاری تاکید بر آموزش عمومی سلامت با هدف پیشگیری و ارتقای فرهنگ سلامت پررنگ تر از سال‌های قبل خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد اسماعیل زاده در خصوص برگزاری اردوهای جهادی در دانشگاه، گفت: برای دومین سال متوالی اردوهای جهادی در قالب «ستاد اردوهای جهادی» سازماندهی می‌شود.

وی ادامه داد: در ستاد اردوهای جهادی دانشگاه نمایندگانی از معاونت بهداشتی، معاونت درمان، معاونت پشتیبانی، بسیج جامع پزشکی، بسیج دانشجویی، کانون هلال احمر و سایر مجموعه‌های مرتبط حضور دارند.

اسماعیل زاده تاکید بر پیشگیری و ارتقای فرهنگ سلامت را از مشخصه‌های اردوهای جهادی سال ۹۷ دانست و اظهار داشت: علاوه بر موارد عنوان شده در حوزه خدمت رسانی؛ در سال جدید مبحث آموزش  سلامت و ارتقای فرهنگ سلامت پرررنگ تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: حیطه آموزش عمومی سلامت با تاکید بر پیشگیری تلاش دارد تا با ارائه آموزش‌های لازم به مردم به ارتقای فرهنگ سلامت و مقوله اجتماعی شدن سلامت تاکید کند و مردم بیشتر بر سلامت خود توجه نشان دهند.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: در این اردوها در مجموع ۴۰۰ جهادگر از اقشار مختلف دانشگاه حضور خواهند داشت و بر اساس پیش بینی‎های انجام شده دو هزار نفر از مردم مناطق محروم و کم برخوردار مورد پوشش خدمات عنوان شده قرار می‌گیرند.

اسماعیل زاده افزود: اتفاقی که در این اردوها برای اولین بار رخ می‌دهد ارائه بن کار سلامت از سوی دانشگاه و توزیع آن از سوی رابطین جهادی و سلامت هر منطقه بر اساس شناختی است که از مردم بومی بر اساس سطح خدمت مورد نیاز دارند.

وی افزود: این غربالگری قبل از حضور نیروهای جهادی؛ علاوه برایجاد نظم در کار موجب سرعت بخشیدن به ارائه خدمات و بهره‌مندی تعداد بیشتری از متقاضیان از خدمات مورد نظر است.

اسماعیل زاده افزود: در سال جاری حدود پنج اردوی جهادی مجوز برگزاری خواهند گرفت؛ که تا کنون چهار اردوی جهادی یک روزه با متوسط ۵۰ نیرو مجوز حضور خود در حاشیه شهر را دریافت و یک اردوی یک هفته‌ای با حدود ۱۵۰ نیروی جهادی نیز در حال اخذ مجوز است.

وی اظهار داشت: این اردوها در ماه‌های مرداد و شهریور برگزار می‌شود که اردوهای یک روزه جهت حضور در حاشیه شهر و اردوی یک هفته تا ۱۰ روز نیز به صورت مقیمی در یکی از روستاهای محروم و کم برخوردار استان برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: در هر تیم اعزامی پزشک، دندان پزشک، بینایی سنج، ماما، همکاران بهداشتی، دانشجویان رشته‌های مختلف، اعضای هیئت علمی و کارمندان حضور داشته و این جای شادمانی دارد که اعضای هیئت علمی علی رغم گرفتاری‌های بالینی، آموزشی و پژوهشی جهت حضور در این اردوها اصرار دارند.

وی تاکید کرد: بر عهده گرفتن امور به صورت واحدی در این ستاد موجب شده است که کار به صورت مشارکتی با کیفیت بالایی ارائه شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
راز لبخند سردار حاجی‌زاده در عید فطر؟ +فیلم
فیلم جدید از دیدار فرماندهان ارشد با رهبرانقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top