تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/05/07 - 00:41
کد خبر: 275147

گوگل Fuchsia را جایگزین اندروید می‌کند

همه می‌دانیم که گوگل برای حداقل دو سال گذشته در حال کار بر روی سیستم‌عامل دیگری به‌نام Fuchsia است. البته، با توجه به اتفاقاتی که طی این مدت افتاده تصور اکثریت متخصصان بر آن بوده که با یک پروژه مفهومی سروکار داریم. اما، با انتشار اسناد و مدارک جدید بیشتر به‌این مسئله پی می‌بریم که توسعه این پلتفرم جدید برای انجام یک مأموریت خطیر است: جایگزینی کامل اندروید و در نتیجه خلاصی گوگل از لینوکس و جاوا.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اولین اطلاعات درباره سیستم‌عامل Fuchsia در سال 2016 منتشر شد یعنی همان زمانی‌که گوگل شروع به‌ارسال کدهای این پروژه به گیت‌هاب کرد. اما، اولین تصاویر این پروژه در سال 2017 منتشر شدند و رابط پیشین این سیستم به‌نام آرمادیلو را نشان داند. با دیدن این تصاویر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Fuchsia آشکار شد: سازگاری کامل با اندازه‌های مختلف نمایشگرها.

حالا مشخص شده که هدف گوگل داشتن سیستم‌ عاملی است که نه تنها قابل اجرا بر روی اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها باشد، بلکه بتواند روی لپ‌تاپ‌ها (یعنی جایگزین کروم OS شود)، اسپیکرهای هوشمند و سایر دستگاه‌های خانگی هم اجرا شود. از نقطه‌نظر تئوری، اگر فقط یک سیستم‌عامل وجود داشته باشد امکان کنترل و ارتقای آن حتی در دستگاه‌های کاملا متفاوت کار بسیار ساده و آسانی است.

ریشه و بنیان سیستم‌عامل Fuchsia برخلاف اندروید چیزی به‌غیر از لینوکس است. ظاهرا، کرنل این سیستم‌عامل جدید از ابتدا توسعه داده شده و نام Zircon برای آن انتخاب شده است (نام قبلی آن Magenta بود). این‌که سیستم‌ عامل کرنل مخصوص خودش را داشته باشد دو مزیت عمده دارد: اول این‌که گوگل از شر مشکلات و اختلافاتی که در خصوص استفاده از جاوا با شرکت اوراکل دارد خلاص می‌شود و از طرف دیگر کنترل دقیق‌تر و کامل‌تری بر روی پلتفرم آن خواهد داشت.

می‌توان انتظار داشت که سیستم‌عامل بعدی گوگل خیلی سریع‌تر بسته‌های به‌روزرسانی امنیتی را دریافت کند، پشتیبانی دقیق‌تر و بهتری از شناخت صوت داشته باشد و قابلیت‌ها و امکانات پیشرفته را در فواصل زمانی کمتر دریافت کند تا بتواند رقابت پایاپای با سیستم‌عامل iOS داشته باشد.

با این‌حال، پروژه فعلی گوگل یک طرح بلند مدت است. علاوه بر مسائل فنی که در این رابطه وجود دارد، گوگل باید بتواند سازندگان و توسعه دهندگان را هم متقاعد کند. گفته می‌شود که اولین دستگاه مجهز به Fuchsia در سال 2021 معرفی و عرضه می‌شود و اگر همه چیز طبق برنامه و بدون مشکل پیش برود جایگزین کردن اندروید با این سیستم در اسمارت‌فون‌ها حدود 5 سال زمان می‌برد. همین مدت زمان برای لپ‌تاپ‌ها نیز صدق می‌کند.

منبع: techviral.net

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top