تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/05/07 - 11:09
کد خبر: 275223

اعتراض دانشجویان به بازرسی‌های مشکوک بازرسان آژانس از مراکز علمی کشور؛

هرگز اجازه نمی‌دهیم +تصاویر و فیلم

هرگز اجازه نمی‌دهیم +تصاویر و فیلم

این حرکت از سردر این دانشگاه در بلوار دانشجو آغاز شد و با شعارهایی چون «آبروی علمی کشور فروشی نیست»، «اسرار ملت فروشی نیست» و «راه سعادت وحدت و استقلال است» به سمت دانشکده علوم هسته‌ای این دانشگاه حرکت کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قریب به یک ماه گذشته بود که در فضای مجازی اخباری مبنی بر بازرسی سرزده بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت منتشر شد. خبری که بلافاصله توسط مسئولان آموزش عالی کشور مورد هجمه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید// گزارش تصویری کامل از تجمع

ابتدا این بازرسی‌ها قویا تکذیب شد اما با گذشت چند روز مسئولان اعلام کردند اطلاعی از آن ندارند و سرانجام وزیر علوم در حاشیه جلسه هفتگی هیئت دولت این بازرسی‌ها را تایید کرد. البته باید یادآوری کرد که اخباری مبنی بر بازرسی از دانشگاه های صنعتی شریف و شهید بهشتی نیز به گوش می‌رسد. بازرسی‌هایی که با توجه به نحوه و ماهیت آنها بیشتر به بازجویی شبیه است. منصور غلامی وزیر علوم صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، تلویحا بازدید آژانس بین المللی انرژی اتمی از یکی از دانشگاه ها را تایید کرد و اظهار داشت: این تصمیمات بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی بوده و همه سازمان ها باید از این تصمیمات تبعیت کنند. وی افزود: موضوع دانشگاه مربوطه با هماهنگی وزارت علوم نبوده است و دانشگاه مربوطه گزارشی هم به ما نداده است.

به همین ماسبت صبح امروز به همت بسیج‌های دانشجویی دانشگاه‌های کشور، بسیج اساتید، انجمن اسلامی عضو دفتر تحکیم، جامعه اسلامی دانشگاه شهید بهشتی و  دفتر نهاد رهبری در این دانشگاه تجمعی اعتراضی نسبت به بازرسی  مشکوک ماموران آژانس بین المللی انرژی اتمی از دانشگاه‌ها و مراکز هسته‌ای کشور برگزار شد.

در این تجمع دانشجویی، دانشجویان معترض علاوه بر در دست داشتن عکس‌های شهدای هسته‌ای با پلاکاردهای مختلفی اعتراض خود را به حضور بازرسان و بازرسی از دانشگاه به نیت جاسوسی ابراز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرنامه دانشجویان ایران، این حرکت از سردر این دانشگاه در بلوار دانشجو آغاز شد و در ادامه دانشجویان با شعارهایی چون «آبروی علمی کشور فروشی نیست»، «اسرار ملت فروشی نیست» و «راه سعادت وحدت و استقلال است» به سمت دانشکده علوم هسته‌ای این دانشگاه حرکت کردند.

بیشتر بخوانید// بازرسی یا بازجویی؟

بیشتر بخوانید// نامه بسیج اساتید دانشگاه علم‌وصنعت به علت تحقیر جامعه علمی ایران

بیشتر بخوانید// اساتید هسته‌ای برای فکر کردن هم نیاز به اجازه دارند!/

در دانشکده مهندسی هسته‌ای که نمی‌توان تاریخ و جغرافی درس داد +فیلم


download

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
آیا ترور های جدید طراحی می شوند؟
1397/05/07 - 14:10

به جوان بگویید که انقلاب را باید آنها حفظ کنند. حضرت آقا هم که آتش به اختیار داده اند. در سایت فارس نیوز به نقل از مسئول سابق بسیج دانشجویی نقل شده که سرلشکر جعفری درپاسخ به سوال دانشجویی از ایشان فرموده اند که بازرسی آژانس از دانشگاه‌ها مصوبه شورای عالی امنیت ملی ندارد.

معمایی که حالا جوانان متعهد به امام (ره) و انقلاب باید آنرا حل کنند این است که وقتی حتی شواری عالی امنیت ملی هم چنین اجازه ای را نداده است، کدام دستگاه (ها) و مسئول (مسئولین) هستند که راه جاسوسی از دانشگاه را فراهم می کنند. هدف پنهانی آنها از این کارها چیست؟ چرا مسئولین خبرگزاری شما دنبال این قضیه را نمی گیرند تا معلوم شود جاسوسی یا به قول بعضی «بازرسی» از دانشگاه ها با دستور و مسئولیت چه فرد یا افرادی بوده است و بعد از آن مشخص شود که طرح و برنامه آنها از این کارها چه بوده که باید در دانشگاه ها حتی علنی «بازرسی» کنند.
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top