تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/05/08 - 10:21
کد خبر: 275391

معرفی رشته‌های دانشگاهی در آستانه انتخاب رشته کنکور سراسری/۳۷

آینده شغلی و بازار کار در رشته مهندسی پزشکی

در مورد شرکت خصوصی،خب اگر شما تنها بخواهید به مدرک کارشناسیتون اکتفا کنید احتمالا در یکی از این شرکت های خصوصی مشغول به کار میشوید ولی درآمد چندانی رو کسب نمی کنید و استخدام رسمیش کم است.متاسفانه اگر بخواهیم واقع بینانه به وضعیت کشورمون نگاه کنیم شما بیشتر کار marketing و نظارت بر واردات و صادرات مواد و دستگاه ها رو انجام میدید و فروش تجهیزات یا مواد پزشکی و یا ایمپلنت ها و ارتز و پروتزها و… که قریب به اکثر اینها از خارج کشور وارد میشه!

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کنکور سراسری سال ۹۷ با حضور بیش از یک میلیون داوطلب در تیرماه برگزار شد، و حالا داوطلبان منتظر اعلام نتایج و انتخاب رشته تحصیلی خود در مقطع کارشناسی هستند. در این میان اصلی ترین دغدغه این روزهای داوطلبان و خانواده ها انتخاب یک رشته آینده دار و مناسب برای بازار کار است. خبرنامه دانشجویان ایران به همین بهانه به معرفی رشته های موجود در دوره کارشناسی کرده است.

۱.گروه ریاضی/مهندسی پزشکی

بازار کار در ایران
مهندسان پزشکی در بیمارستانها،شرکتهای خصوصی،پژوهشکده ها،دانشگاه علوم پزشکی و … است.بصورت کارمند کار میکنند و معمولا کار در این مراکز بصورت قرار دادی میباشد.

در مورد شرکت خصوصی،خب اگر شما تنها بخواهید به مدرک کارشناسیتون اکتفا کنید احتمالا در یکی از این شرکت های خصوصی مشغول به کار میشوید ولی درآمد چندانی رو کسب نمی کنید و استخدام رسمیش کم است.متاسفانه اگر بخواهیم واقع بینانه به وضعیت کشورمون نگاه کنیم شما بیشتر کار marketing و نظارت بر واردات و صادرات مواد و دستگاه ها رو انجام میدید و فروش تجهیزات یا مواد پزشکی و یا ایمپلنت ها و ارتز و پروتزها و… که قریب به اکثر اینها از خارج کشور وارد میشه!

در زمینه کار تحقیقاتی در ایران،هم که شما دستگاهی را میسازید و دوست دارید صنعتی کنید ولی این بسیار سخت میباشد چون باید از وزارت بهداشت مجوز بگیرید و تست حیوانی یا بالینی و هزینه زیاد و رقابت با شرکت های خصوصی وارد کننده… و درنهایت درصورتیکه موفق شدید پول زیاد و کلی مسائل دیگر که از گفتنش صرف نظر میکنم و … میخواهید که بتونید دستگاهتون رو با یک برند جدید و تازه وارد در ایران بفروشید.

پس اگر بخواهید در این رشته درامد خوبی داشته باشید،باید دریک شرکت فروشنده خوبی باشین…و یا اینکه استاد دانشگاه بشید.

بطور اختصاصی تر مهندسی پزشکی مخصوصا  گرایش بیومتریال بیشتر حالت research داره میتونید باخوندن این رشته تا مقاطع بالا و نوشتن مقاله ای که یه ایده خیلی خوب داشته باشه با impact بالا،در آمد خیلی خوبی داشته باشید حتی اگه ایدتون رو هم اجرا نکنین… و این فرق عمده این رشته با رشته های دیگست چون رشته جدیدیست و هنوز خیلی روش کارنکردن و اینکه بتونین یه مفاله بنویسید از سایر رشته ها بسیار راحتتره.در کل رشته ایه که به مرزهای دانش خیلی نزدیکه…

و اما درمورد apply شدن از این رشته به سایر کشور ها،به علت پیشرفت روز افزون این رشته اکثر کشور ها توجه خاصی بهش دارن و به علت کم بودن دانشجویان این رشته در سراسر دنیا مخصوصا کشور ما ایران،apply شدن نسبت به سایر رشته ها راحتر هست و با کمی خلاقیت در این زمینه می تونید با شرایط خوب ادامه تحصیل بدین.

برای کار اینده مخصوصا ایران تا ۴ یا ۳ سال بهترین موقعیت شغلی خواهین داشت. چون واقعا هم در کشور هم در کشور های دیگر به طور جدی کار میشه .

BME در آمریکا که قطب مادر مهندسی پزشکی در جهان که اولین دانشگاه بنیانگذار این رشته در جهان John Hapkins است ، از سال ۲۰۰۸ به بعد رشد ۷۴ % به نقل از US News داشته و تا سال ۲۰۱۸ رتبه ۱ Career ها رو در بر خواهد گرفت.
اما در رابطه با پیشرفت این فیلد با توجه به اینکه روزانه تکنولوژی های زیادی در زمینه های Bio & Medicine وارد میشه ، فیلد BME روند رشدیش به هیچ وجه به میزان حداکثر قابل توقف نیست چراکه یه ضرب المثل انگلیسی میگه که تا زمانی که پزشکی هست مهندسی پزشکی هم هست! گستردگی که در این فیلد هست شما رو منحصر به بخش خاصی از علوم نمی کنه.

بر خلاف عقیده عموم که مهندسی پزشکی رو تنها با Medical Devices or Medical Instruments or Medical Eqiupments می شناسن گستردگی بسیاری در حیطه های مختلفی داره . بلعکس ایران !!! که بخش تجاری و صنعتیش منحصر شده به Sales Management ، Marketing ، Maintenance of medical devices ، Calibration و بخش Research هم همینجوری راکد مونده.

البته لازم به ذکر هست که بالاترین میزان درامد هم برای بخش Research هست !!!

درمورد fund گرفتن،شما در آمریکا برای Msc زیاد شانس فاند ندارید ، در اروپا هم تنها تعدادی از دانشگاه ها برای Msc فاند دارند ، ولی اگر بتونید معدل کلتون رو بالای ۱۸ نگه دارید و دست کم ۲ کنفرانس معتبر اروپایی یا آمریکا و کانادا + ۱ مقاله ISI ارائه کنید می تونید درخواست دکتری مستقیم بدید که شانس فاندش خیلی بیشتره …

در ضمن شما به نمرات بسیار بالای Toefl و GRE هم نیاز دارید …

تا الان که خیلی تو ایران این رشته پیشرفت داشته مطمئنا هم چند سال دیگه بجاهای خیلی خوبی میرسه ولی موفقیت در این رشته و درامد خوب همونطور که قبلا گفته بودم، فقط به خوندن در مقطع کاشناسی ختم نمیشه باید حداقل تا ارشد و چه بهتر دکترا بخونید تا بتونید یه موقعیت خوب در آینده داشته باشد…این موضوع،فقط منحصر به این رشته نیست،در کل برای خیلی از رشته های مهندسی با مدرک کارشناسی کار زیادی نمیشه کرد!

در کل به نظر من هر رشته ای که بخونید اگر علاقه داشته باشین و ادامه بدید میتونید به بهترین موقعیت ها چه از نظر جایگاه علمی و چه از نظر کار و درامد برسید….

درآمد های معمول
انگلستان

حداقل حقوق: ۲۱,۰۰۰,یورو

متوسط حقوق: ۲۶,۵۰۷یورو

حقوق های سطح بالا: ۵۷,۹۳۱+ یورو

ایالت متحده

حداقل حقوق: ۴۷,۳۵۴دلار

متوسط حقوق: ۶۲,۴۳۳ دلار

حقوق های سطح بالا: ۹۵,۹۷۹ دلار

امکان ادامه تحصیل
امکان ادامه تحصیل این رشته تا مقطع دکتری وجود دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
یاشار
1397/10/23 - 16:30

من میخواستم بدونم با مدرک کارشناسی دانشگاه آزاد یا... خارج از کشورم میشه کار کرد مثل استرالیا یا ترکیه؟میشه سریع تر جواب بدید؟
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top