تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/05/08 - 15:33
کد خبر: 275439

کمیته ناظر بر نشریات جندی‌شاپور از تخلفات پرده برداشت

نماینده دانشجویی کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه جندی شاپور گفت: کمیته ناظر بر انتخابات در خصوص تخلف رخ داده در انتخابات نشریات در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نامه‌ای به معاونت فرهنگی وزارت بهداشت ارسال کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمد صابر قربانی، نماینده دانشجویی عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفتگو با دانشجو گفت: با توجه به اهمیت نشریات در حوزه فرهنگ و تاثیرگذاری آن در اجتماع، باید افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، فارغ از نگاه حزبی و سیاسی و به دور از تعصبات حزبی، در این عرضه فعالیت کنند و دغدغه اصلی اجتماع را ارزیابی و آن را در نشریاتشان منعکس کنند تا مخاطبان عام و خاص با دیدن مشکلات جامعه، رصد درستی از وضعیت داشته باشند و از طرفی، افراد مسئول در حوزه مربوطه نیز با دیدن مشکلات اصلی، به دنبال راه کار برای حل مشکلات جامعه باشند.

نماینده دانشجویی عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه افزود: باید افراد فعال در این حوزه، نگاه‌های حزبی و سیاسی را کنار گذاشته و به دور از تعصبات حزبی فعالیت کنند، اما متاسفانه شاهد هستیم برای ثبت نام افراد در نشست خانه نشریات وزارت بهداشت، در دانشگاه علوم پزشکی اهواز تخلفاتی رخ داده است که نیاز است حتما به آن‌ها رسیدگی شود.

وی در ادامه افزود: هر سال نشست کانون نشریات به صورت مشترک برگزار می‌شود. روال کار بر این است که دانشگاه‌هایی که در استان‌های مجاور قرار دارند در بخش نشریات تجمیع شده و یک قطب به حساب می‌آیند. در حال حاضر ده قطب در کشور داریم که تمامی دانشگاه‌های نزدیک با هم یک قطب به حساب می‌آیند.

قربانی تصریح کرد: نشریات خانه مطبوعات از هر قطب دو نماینده انتخاب و کار‌ها را انجام می‌دهند. در واقع از میان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی ۵ کاندید انتخاب و دو نفر نماینده قطب می‌شوند. این‌ها مشخص می‌کنند که چه کسانی حق رای و حق کاندید شدن دارند و برای آن قوانینی را تعیین می‌کنند. در واقع کارشناسان دانشگاه‌ها براساس قوانین وزارت خانه و قوانین مصوب شده مشخص می‌کنند چه کسانی دارای حق رای هستند. 

نماینده دانشجویی عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: امسال این رای گیری از ۹ تا ۱۱ مرداد در تبریز برگزار می‌شود. براساس قوانین وزارت خانه نشریاتی که قبل از بهمن ۹۶ شروع به فعالیت کردند، باید دو شماره تحویل می‌دادند و نشریات بعد از بهمن یک شماره برای حق رای می‌فرستادند، اما این اتفاق در دانشگاه اهواز با تخلفاتی انجام شده است.

وی تصریح کرد: برخی از نشریات از لابی‌هایی استفاده کردند و با تخلف در انتخابات شرکت کردند؛ به طور مثال یکی از نشریات اصلاح طلب که هیچ شماره‌ای هنوز منتشر نکرده بود، با یکی از مدیران در وزارت خانه صحبت کرد و همان روز خبری را از یکی از سایت‌ها کپی و بلافاصله آن را منتشر کرد و آن را به عنوان شماره اول نشریه اش معرفی کرد تا به این طریق بتواند در انتخابات شرکت کند.

نماینده دانشجویی کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه جندی شاپور ادامه داد: حتی نشریه دیگری داریم که سردبیر در سرمقاله این نشریه دانشجویی از این که اولین شماره مصادف با ۱۸ تیر شده است، اظهار خوشحالی کرده است؛ اما نکته جالب اینجاست که تاریخ نشریه اول تیر خورده است؛ زیرا مهلت ثبت نام تا ۱۶ تیر اعلام شده بود و به همین ترتیب و با این تخلفات دانشجویانی که حق رای نداشته‌اند، توانسته اند در این رای گیری شرکت کنند. این‌ها دلیلی شد که ما نامه‌ای خطاب به معاونت فرهنگی وزارت بهداشت بنویسیم و از دکتر فراهانی بخواهیم به این تخلفات رسیدگی کند.

قربانی در ادامه اضافه کرد: در قسمتی از این نامه آمده است: «متاسفانه شاهد هستیم که افرادی عموما از یک طیف سیاسی علی رغم عدم تایید صلاحیت از جانب کارشناس دانشگاه در مرحله اول ثبت نام، طی هماهنگی با برخی افراد در وزارت بهداشت، در عرض چندین ساعت نشریاتی یک صفحه‌ای را تحت عنوان نشریه در زمانی بعد از موعد قانونی (در تاریخ بعد از ۱۶ تیر) به کارشناس نشریات دانشگاه تحویل داده اند؛ با این ادعا که تاریخ انتشار این نشریات قبل از موعد قانونی بوده است و به جهت این که از یک طیف سیاسی خاص بوده اند و همچنین با  افراد مسئول در خانه نشریات وزارت بهداشت هماهنگ کرده اند، این افراد قادر به ثبت نام در نشست خانه نشریات شده و حق سایر نشریات فعال، پایمال شده است. از طرفی، شاهد حضور برخی افراد از دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نشست هستیم که دارای حق رای هم هستند؛ اما شرایط ابلاغ شده از سمت وزارت بهداشت را برای شرکت در نشست ندارند.

وی در ادامه افزود: در ادامه این نامه به عدم دخالت سیاسی کاری در بحث نشریات اشاره کردیم و نوشتیم «وقتی در حوزه‌ای مثل نشریات - که حوزه‌ای تقریبا صنفی – اجتماعی است - وزارت بهداشت به گونه‌ای عمل کند که شائبه سیاسی کاری در آن به وجود آید، طبیعتا در سایر بخش‌های وزارت بهداشت هم چنین ذهنیتی تقویت بیشتری پیدا می کند و شما بیشتر مستحضر هستید که وجود چنین نگرشی چه آسیبی به اعتماد دانشجویان نسبت به وزارت خواهد زد.»

نماینده دانشجویی کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه جندی شاپور گفت: «از آن جایی که نگاه حزبی و تعصبات سیاسی همواره آسیب اصلی برای جمهوری اسلامی بوده است و در موقعیت حساس کنونی کشور نیازمند شایسته سالاری به جای حزب گرایی هستیم؛ لذا لازم میدانیم اعتراض خود را نسبت به عملکرد معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه جندی شاپور اهواز، مدیر فرهنگی دانشگاه جندی شاپور اهواز و همچنین افراد دخیل در نشست خانه نشریات که از سمت وزارت جهت این امر گزینش شده اند، اعلام می‌کنیم و خواهشمندیم حتما نسبت به این تخلفات رسیدگی فرمایید تا حقی از دانشجویان فعال در حوزه نشریات ضایع نشود و خانه نشریات که باید جایی جهت رسیدگی به مشکلات صنفی و اجتماعی کشور باشد تبدیل به محلی جهت سیاسی کاری احزاب و گروه‌های سیاسی نشود. به امید روزی که سیاسی کاری و حزب گرایی جای خود را به شایسته سالاری بدهد.»

نماینده دانشجویی عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم وزارت بهداشت به این تخلفات رسیدگی کند و اجازه ندهد بی قانونی بر نشریات رخنه کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top