تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/05/10 - 13:36
کد خبر: 275768

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت:

ظرفیت سفر هوایی به عتبات در عرفه تکمیل شد

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به سهمیه اعزام ۴۰ هزار نفر به عتبات در ایام عرفه، گفت: ظرفیت سفر به عتبات به صورت هوایی در کمتر از سه روز از آغاز نام‌نویسی تکمیل شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، نام‌نویسی اعزام زائران حسینی در ایام عرفه از هفتم مردادماه آغاز شد و به گفته مسؤولان سازمان حج و زیارت ظرفیت پیشنهادی برای سفر به عتبات در این ایام ۴۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

با توجه به اینکه زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه در احادیث بسیاری مورد تأکید قرار گرفته است، بسیاری از عاشقان اهل‌بیت(ع) سعی می‌کنند در این روز خود را به حرم امام حسین(ع) و یاران باوفایشان برسانند و زیارت روز عرفه را در بین‌الحرمین قرائت کنند، بر همین اساس در این ایام تعداد زائران حسینی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به استقبال ایرانیان از سفر به عتبات در روز عرفه، گفت: امسال بسیاری از دلدادگان حسینی به منظور حضور در کربلا در روز عرفه هم‌زمان با ۳۰ مردادماه برای این سفر نورانی نام‌نویسی کرده‌اند تا جایی که در کمتر از سه روز از آغاز نام‌نویسی، ظرفیت سفرهای هوایی به عتبات در این ایام تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت برای سفر به عتبات در عرفه ۴۰ هزار نفر ظرفیت پیش‌بینی کرده بود، افزود: ۳۰ درصد از این ظرفیت یعنی ۱۲ هزار نفر برای سفر به عتبات به صورت هوایی و مابقی سهمیه سفر به صورت زمینی است که تاکنون سهمیه سفر به عتبات به صورت هوایی پر شده است.

آقایی با اشاره به احتمال افزایش ظرفیت سفر به عتبات در عرفه، خاطر نشان کرد: در صورت افزایش تقاضا ما سعی می‌کنیم این سهمیه را افزایش دهیم تا زائران بدون مشکل بتوانند در این ایام به عتبات سفر کنند.

وی با بیان اینکه سفر به کاروان‌های غیرمجاز عتبات می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد، تصریح کرد: برخی از این کاروان‌ها به بهانه کاهش هزینه مردم را جذب می‌کنند اما افراد باید آگاهانه برای سفر به عتبات تنها به دفاتر مجاز یا سایت سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در ادامه به هزینه‌های سفر به عتبات در عرفه اشاره کرد و گفت: سقف هزینه سفر به عتبات در عرفه به صورت هوایی ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان و به صورت زمینی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top