تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/05/11 - 11:30
کد خبر: 275932

پاسخ به دو سوال پرتکرار داوطلبان در انتخاب رشته کنکور سراسری؛

چرا رتبه‌ها به شکلی غیرعادی خراب شده است؟

چرا رتبه‌ها به شکلی غیرعادی خراب شده است؟

برای اولین بار در کنکور برای افراد دارای سهمیه، رتبه‌ی مناطق هم درکارنامه درنظر گرفته شده است. این یعنی رتبه ی شما به شکلی غیرواقعی خراب شده است. اما در انتخاب رشته، این افراد در منطقه ی شما قرار نمیگیرند و‌فقط جهت آگاهیشان رتبه ی منطقه به آن ها اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نتایج اولیه کنکور سراسری اعلام شد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند از روز دوشنبه 15 مردادماه نسبت به انتخاب رشته گروه های آزمایشی اقدام کنند. اما اعلام نتایج کنکور سوالات و ابهامات زیادی را برای داوطلبان ایجاد کرده است، در ادامه به یکی از سوالات پرتکرار اشاره شده است:

سوال 1: داوطلبان می پرسند رتبه های ما با توجه به درصدهایی که زده ایم در مقایسه با کارنامه های سال قبل تقریبا دو برابر شده است. تکلیف ما چه می شود؟
جواب: امسال سازمان سنجش رتبه داوطلبان سهمیه ۲۵ درصد و ٥ درصد ایثارگران را با رتبه منطقه شما جمع کرده و این باعث شده (به غیر از رتبه های زیر ‌۱۰۰۰ ) رتبه بقیه با توجه به درصد هایی که زده اند بسیار بد به نظر برسد.

بیشتر بخوانید// رویای میلیونر شدن با روپوش سفید/ درآمد گروه‌های پزشکی چقدر است؟

راه حل: نگران نباشید و در هنگام انتخاب رشته نیمی از انتخاب های خود را خوش بینانه انتخاب کنید، مثلا اگر رتبه در زیر گروه یک(انتخاب رشته بر اساس رتبه در زیر گروه است) ۱۰ هزار آمده است نیمی از انتخاب ها باید خوش بینانه و بر اساس رتبه ۵ هزار باشد.

نکته 1: مشاوران دقت کنند؛ رتبه در منطقه داوطلبان به لحاظ عددی خیلی کمتر از آن چیزی است که در کارنامه صادر شده کنکور ۹۷ مشاهده می شود. به ترازی که کنار رتبه منطقه درج شده (یاهمان ماکزیمم نمره کل ) دقت کنید مثلا رتبه ۳۰ هزار است ولی تراز ۷ هزار درج شده است که به راحتی رشته های لیسانس بسیار خوبی را در سراسری و آزاد می توان قبول شد.

نکته 2:  با یک مقایسه ساده بین درصدها و رتبه های امسال با درصدها و رتبه های کنکور ۹۶ موضوع را متوجه خواهید شد مثلا درصد های امسال را در برنامه های تخمین رتبه (که بر اساس اطلاعات کنکور سال قبل) می باشند وارد کنید رتبه ای که میدهد تقریبا نصف می شود.

بیشتر بخوانید// رشته‌های مهندسی چقدر برایتان پول‌ساز است؟

سوال 2: چرا رتبه ها به شکلی غیرعادی خراب شده؟
برای اولین بار در کنکور برای افراد دارای سهمیه، رتبه‌ی مناطق هم درکارنامه درنظر گرفته شده است. این یعنی رتبه ی شما به شکلی غیرواقعی خراب شده است. اما در انتخاب رشته، این افراد در منطقه ی شما قرار نمیگیرند و‌فقط جهت آگاهیشان رتبه ی منطقه به آن ها اعلام شده است. پس حداقل۴۰درصد، رتبه ی شما از آن چیزی که می بینید در انتخاب رشته بهتر خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top