تاریخ انتشار: جمعه 1397/05/12 - 18:52
کد خبر: 276024

قابل توجه داوطلبان انتخاب رشته کنکور سراسری و علاقه‌مند به شغل معلمی؛

۱۶ شرط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۷ +جدول

۱۶ شرط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۷ +جدول

کسب حداقل نمره کل نهایی 6500 و بالاتر در زیرگروه مربوط برای مجاز شدن به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مربوط در آزمون سراسری ضروری است. بنابراین موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت های عمومی به منزله قبولی فرد برای دانشگاه های مزبور تلقی نمی گردد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شغل معلمی یکی از شغلهایی است که طرفداران زیادی به خصوص برای داوطلبان کنکور سراسری دارد، به همین جهت هرساله و در آستانه انتخاب رشته داوطلبان به بدنیال پاسخ به سوالات زیادی درباره پذیرش در این دانشگاه هستند. دو دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان از مراکز آموزشی هستند که اقدام به تربیت دبیر می کنند که جزئیات پذیرش در این دانشگاه ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آمده است:

داوطلبان در صورت احراز صلاحیت های عمومی و اختصاصی و سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه راهنما و اطلاعیه های بعدی آزمون، میتوانند پس از انتخاب رشته و موفقیت در مراحل مزبور، در صورت قبولی، ادامه تحصیل نمایند.

الف) شیوه پذیرش:
1
- در پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بومی پذیری اعمال می شود. کدرشته محل های مخصوص داوطلبان بومی هر استان در جداول مجزا از هم مشخص شد هاند. گزینش نهایی توسط سازمان سنجش آموزش کشور، در هر یک از کدرشته محل ها با توجه به دامنه پذیرش که در ستون (پردیس / مخصوص یا اولویت پذیرش داوطلبان بومی/ محل خدمت) درج شده، و مطابق ضوابط ذیل صورت می پذیرد.

2- داوطلبان متقاضی رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش دقت نمایند چنانچه در یک کدرشته محل دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مخصوص داوطلبان بومی استانی درج شده باشد، همه داوطلبان بومی آن استان می توانند در صورت تمایل با رعایت سایر شرایط و ضوابط مربوط، آن را انتخاب نمایند.

3- بر اساس مصوبه دوازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو تمامی داوطلبان بومی هر استان مجاز به انتخاب کدرشته محل های مربوط به استان خود می باشند اما در کدرشته محل هایی که اولویت برای شهر یا بخش خاصی درنظر گرفته شده است (این موضوع در مقابل کدرشته محل نوشته شده است) ابتدا داوطلبان بومی آن شه رها یا بخش هایی که دارای اولویت هستند.

 4- چنانچه داوطلب مجاز به انتخاب کدرشته محل های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی باشد و اقدام به انتخاب کدرشته محل های دانشگاه های مزبور بنماید، براساس ضوابط و مقررات از میان واجدین شرایط در آزمون براساس اولویت های انتخابی تا حدود دو برابر ظرفیت پذیرش، برای انجام مصاحبه تخصصی و احراز صلاحیت های عمومی و تخصصی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به آموزش و پرورش معرفی خواهند شد . معرفی داوطلب جهت انجام مصاحبه تخصصی به منزله قبولی نهایی در دانشگاه های مزبور تلقی نمی گردد.

5- کسب حداقل نمره کل نهایی 6500 و بالاتر در زیرگروه مربوط برای مجاز شدن به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مربوط در آزمون سراسری ضروری است.

6- چنانچه صلاحیت های عمومی و تخصصی داوطلب معرفی شده، بعد از انجام مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت های عمومی مورد تأیید آموزش و پرورش قرار گیرد، سازمان سنجش آموزش کشور براساس ضوابط مربوط و لحاظ نمودن اولویت بر مبنای دامنه پذ یرش بومی (بخش / شهرستان/ استان توضیحات کدرشته محل مندرج در دفترچه آزمون) و با در نظر گرفتن نمره کل نهایی زیرگروه و گروه آزمایشی مربوطه داوطلب در مقایسه با سایر داوطلبان، گزینش نهایی را انجام خواهد داد. بنابراین موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت های عمومی به منزله قبولی فرد برای دانشگاه های مزبور تلقی نمی گردد.

بیشتر بخوانید// سرنوشت «شرط سنی» پذیرش در دانشگاه فرهنگیان چه خواهد شد؟

ب) شرایط عمومی

ردیف              شرایط عمومی
1 تابعیت جمهوری اسلامی ایران
2 اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده
3 التزام به قانون اساسی
4 داشتن سلامت کامل روانی، جسمانی و توانایی انجام وظایف محوله
5 نداشتن سابقه محکومیت جزایی یا کیفری مؤثر
6 عدم اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات و الکل و هر نوع مواد اعتیادآور
7 داشتن گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی یا متوسطه دوم

ج) اهم شرایط اختصاصی:

ردیف        شرایط اختصاصی
1 کسب حداقل نمره علمی کل 6500
2 نداشتن هیچ گونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت
3 داشتن حداقل معدل کل 15 در دوره متوسطه دوم
4 داشتن حداکثر سن 22 سال تمام(1375/7/1)
5 برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی
6 برخورداری از استعداد، علاقه و انگیزه معلمی
7 احراز توانایی در مهارت های پایه و علوم فناوری اطلاعات
8 داشتن حداکثر 28 سال در بدو استخدام قطعی بعد از فراغت از تحصیل.
9 برخورداری از حسن شهرت، عامل بودن به اخلاق و رفتار نیکو و متناسب با شان و جایگاه معلمی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top