تاریخ انتشار: جمعه 1397/05/12 - 23:32
کد خبر: 276036

۴۷ درصد خدمات اصلی گوگل خارج از دسترس کاربران ایرانی

معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: 47 درصد خدمات اصلی گوگل برای مردم کشور ما بسته شده است، در فعالیت‌های علمی، پژوهشی و زیرساختی و فناوری امکان استفاده نداریم و تنها مواردی که ما را مصرف کننده بار می‌آورد در دسترس است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان رضوی به جهت انجام مراسم تحلیف اعضای اصلی قرارگاه‌های دانش‌آموزی و تجدید بیعت با آرمان‌های امام و انقلاب ظهر امروز اقدام به برگزاری گردهمایی سالانه و مراسم تحلیف مسئولین انجمن‌های اسلامی مدارس استان در تالار شهر مشهد کرد.  

در این گردهمایی امیر خوراکیان معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی محیطی برای فراگیری دانش، مهارت‌آموزی، کسب تجربه‌های اجتماعی، تربیت و شناخت و رشد استعدادها و افزایش آگاهی و دانش است. 

وی با بیان اینکه تصور جامعه عاری از تحولات غیرممکن است، بیان کرد: اگر فعالیت انجمن‌های اسلامی دانش آموزی را از نظر موضوع و جهت‌گیری‌ها در تمام ابعاد بدون توجه به واقعیت‌های که این نسل با آن مواجه است و یا در آینده با آن مواجه خواهد بود را در نظر نگیریم، این فعالیت‌ها نتیجه‌بخش نخواهد بود. 

معاون مرکز ملی فضای مجازی تأکید کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی باید رابطه فعالیت انجمن‌های اسلامی را با تمام ابعاد در بستر تحولات تاریخی مد نظر قرار دهد.

استعمار مدرن در فضای مجازی 

خوراکیان با اشاره به اینکه انجمن اسلامی در مبارزه با استکبار و استعمار سابقه درخشانی دارد، گفت: امروزه در فضای مجازی با مسئله استعمار مدرن مواجه هستیم، به عبارتی، دیگر تسخیر جوامع با حمله به جوامع گوناگون و تصرف اندیشه‌ها از طریق حضور فیزیکی دنبال نمی‌شود، بلکه اکنون نرم‌افزارها و سیستم عامل‌ها ابزار این اتفاق هستند. 

وی اظهار کرد: در سال 2009، 7 تا 8 سیستم عامل فعال و متعلق به کشورهای مختلفی بود، اما در سال 2016، 84.8 درصد سیستم‌های عامل دنیا اندروید و 14.4 درصد آی او اس است و تمام فعالیت‌های مجازی کاربران با این دو سیستم عامل انجام می‌گیرد.

فضای مجازی نظام معرفتی را تغییر می‌دهد

معاون مرکز ملی فضای مجازی متذکر شد: فضای مجازی تنها در سبک زندگی تغییر ایجاد نمی‌کند، بلکه بدون آنکه متوجه شویم، بسیار نرم و آرام در نظام معرفتی ما نیز تأثیر می‌گذارد. 

خوراکیان با بیان اینکه رابطه گسترده‌ای بین فضای مجازی و اقتصاد وجود دارد، تصریح کرد: در سال 2011، از 5 شرکت برتر اقتصاد دنیا تنها یک شرکت در حوزه فضای مجازی فعال بود، اما در سال 2016 هر 5 شرکت برتر اقتصاد دنیا شرکت‌های فعال در فضای مجازی بودند. 

معاون مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه تحولات شکل گرفته در انقلاب صنعتی که با گسترش صنعت چاپ، حمل و نقل و رسانه همراه بود با تحولات امروزه در فضای مجازی قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: بیشتر بسترهای ارتباطی در اختیار کشورهای محدودی بوده که پیام‌رسان‌های ساخته شده توسط آن‌ها در کشورهای دیگر نسبت به کشور این سازندها اعضای بیشتری دارد. 

47 درصد خدمات اصلی گوگل خارج از دسترس کاربران ایرانی

خوراکیان با بیان اینکه 78 درصد جست‌و‌جوهای مردم دنیا در گوگل انجام می‌گیرد، اظهار کرد: بستری فراهم کرده‌اند تا تمام مردم دنیا را به سمتی بکشانند که خودشان مدیریت می‌کنند.

وی اضافه کرد: 47 درصد خدمات اصلی گوگل برای مردم کشور ما بسته شده است، در فعالیت‌های علمی، پژوهشی و زیرساختی و فناوری امکان استفاده نداریم و تنها مواردی که ما را مصرف کننده بار می‌آورد در دسترس است.  

معاون مرکز ملی فضای مجازی یادآور شد: همگرایی‌ها در فناوری و حوزه فضای مجازی شکل می‌گیرد که آینده را متحول کرده و فناوری کوانتوم و نانو شرایطی را به وجود می‌آورد که با فضای امروز بسیار متفاوت است. 

تربیت باید منطبق با سیر تحولات باشد

خوراکیان تأکید کرد: اگر می‌خواهیم نسلی تربیت کنیم که در آینده جامعه نقش‌آفرینی دارد، باید این تربیت منطبق با سیر تحولات باشد و نیازمند آگاهی، دانش و اشراف کامل بر تحولات و همچنین نیازمند زمینه معرفتی و معنویت هستیم. 

تربیت اخلاقی، عبادی و اعتقادی زیربنای ساحت‌های تربیتی است

قاسم‌علی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش بر اساس تکلیفی که سند تحول بنیادین بر عهده‌اش گذارده باید به تربیت دانش آموزان در ساحت‌های مختلف توجه کند و یکی از مهمترین حوزه‌ها که زیر بنای ساحت‌های تربیتی بوده، تربیت اخلاقی، عبادی و اعتقادی است. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: باید برای تربیت اخلاقی، عبادی و اعتقادی دانش آموزان تلاش شود که بیشتر در فعالیت‌های تربیتی، پرورشی و فرهنگی هویدا می‌شود و اصل فعالیت در سایر حوزه‌ها نیز بر اساس کار تربیتی، اعتقادی و اخلاقی است. 

وی با بیان اینکه تربیت اجتماعی و سیاسی از حوزه‌هایی است که باید در تربیت دانش‌آموزان مدنظر داشت، اظهار کرد: دانش آموزان باید برای ورود به جامعه آماده شوند، مسئولیت‌پذیر شوند و منافع ملی و گروهی را بر منافع شخصی ارجحیت دهند و آشنایی به کلیت کشور، نظام و رهبری و حفظ و بقای نظام نیز در حوزه تربیت اجتماعی و سیاسی قرار می‌گیرد. 

تشکل‌های دانش‌آموزی بستری مناسب برای ساحت‌های تربیتی است

خدابنده ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در تشکل‌های دانش‌آموزی بستر مناسبی برای ترییت اخلاقی، عبادی، اجتماعی و سیاسی است و تشکل‌ها با دادن نقش به دانش آموزان در راستای مسئولیت‌پذیری و تعهد نوجوانان و جوانان فعالیت می‌کند. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی تنها تشکلی است که نماینده‌ای از سوی مقام معظم رهبری دارد، گفت: دانش‌آموزانی که در حوزه‌های اخلاقی، علمی و آموزشی الگو بودند، در انجمن اسلامی دانش آموزی فعالیت دارند. 

«تربیت نیرو» و «جریان‌سازی» حوزه فعالیت انجمن اسلامی دانش آموزی

وی تصریح کرد: تشکل انجمن اسلامی دانش آموزی باید در دو حوزه تربیت نیرو و کادرسازی و جریان‌سازی فعالیت کند و اگر یک جریان فرهنگی توسط دانش آموزان متعهد و مؤمن شکل بگیرد،جلوی بسیاری از انحرافات دانش آموزی گرفته می‌شود. 

خدابنده با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش رساندن دانش آموزان به حیات طیبه با توجه به سند تحول بنیادین است، اظهار کرد: در حیات طیبه، صداقت، قانون‌مداری، مسئولیت‌پذیری، تعهد و تخصص وجود دارد و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی مکانی است که حیات طیبه برای دانش آموزان محقق می‌شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هویت بخشی به جوانان و نوجوانان از وظائف آموزش و پرورش است و باید در حوزه هویت ملی، ایرانی و انقلابی، اسلامی کار شود که برای عمق بخشیدن به هویت اسلامی دانش آموزان باید ارزش‌های اسلامی، اخلاقی و انقلابی در دانش آموزان نهادینه شود. 

ایران؛ خبر اول رسانه‌های جهان

در این گردهمایی محمدسعید احدیان مدیرمسئول روزنامه خراسان نیز گفت: برای تحقق ظهور امام عصر(عج) باید انقلاب اسلامی به نتیجه برسد و اگر این اتفاق رخ ندهد ظهور به تعویق می‌افتد، اگر ایران امروز خبر اول رسانه‌های جهان است به این خاطر است که بزرگتر شده و تهدیدی برای ابر قدرت‌های دنیا به شمار می‌رود. 

 مدیرمسئول روزنامه خراسان بیان کرد: کشور ما با جنگی جدی و همه جانبه مواجه است، دشمن عملیات اقتصادی را با عملیات روانی در جامعه پیوند زده‌ و متاسفانه در حوزه فرهنگ نیز اقداماتی انجام می‌دهند به گونه‌ای که ما قدم به قدم عقب نشینی کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top