تاریخ انتشار: شنبه 1397/05/13 - 08:20
کد خبر: 276081

یک‌بام ‌و ‌دو‌هوای آلمان در مقابل ایران

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس اعتقاد دارد ایجاد مانع برای انتقال ۴۰۰ میلیون دلار به ایران از سوی آلمان، بیانگر عدم استقلال قاره سبز در مقابل آمریکا است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، علیرضا ابراهیمی در خصوص تصویب سیاست مالی جدید بانک مرکزی آلمان و ایجاد مانع برای انتقال مبلغ حدود 400 میلیون دلار به ایران، گفت: باید یادآور شد زمانی که ایران درخواستش را به آلمان داد، سفیر آمریکا در این کشور به طور علنی اعلام کرد که وی و دیگر مقامات ارشد در دولت ترامپ در حال اعمال فشار بر دولت آلمان هستند تا مانع از انتقال پول ایران شوند.

همیشه پای واشنگتن در میان است!
نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع به نوعی در حال ترغیب دولت آلمان در بالاترین سطح هستند تا این کشور مداخله کند و اجازه انتقال این پول را ندهد از این رو به راحتی می توان دریافت که این اقدام برگرفته از سیاست ایالات متحده است.

آلمان می توانست به انتقال مبلغ حدود 400 میلیون دلار به ایران حسن نیت اروپا در قبال کشورمان را نشان دهد

بر هیچ فردی پوشیده نیست که آلمان و آمریکا اقتصادی درهم تنیده دارند از این رو ایستادگی برلین در قبال خواست آمریکا نوعی هشدار به رفتار نامناسب ایالات متحده محسوب میشد و در صورت عدم تحقق خواسته ایران، مشخص می شود که این کشور یکی از مناطق نفوذ ایالات متحده در اتحادیه اروپا است.

وی با اشاره به اینکه آلمان می توانست به انتقال مبلغ حدود 400 میلیون دلار به ایران حسن نیت اروپا در قبال کشورمان را نشان دهد، ادامه داد: چنین موضوعی علاوه بر اینکه بیانگر علاقه اروپایی ها برای حفظ برجام بود، در واقع نوعی تاکید بر حفظ استقلال قاره سبز در مقابل آمریکا هم محسوب میشد.

دور جدید تور اروپایی ترامپ چه بر سر برجام می آورد
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سه کشور اروپایی از جمله آلمان بارها بر انجام تعهداتشان در برجام اشاره کرده اند، تصریح کرد: بر این اساس اگر آلمان به درخواست تهران جامه عمل می پوشاند، به نوعی تضمینی برای ادامه فعالیت برجام محسوب میشد.

ابراهیمی ضمن اشاره به اینکه طی هفته های اخیر شاهد تور اروپایی ترامپ و دولتمردان آمریکایی بودیم، افزود: باید اذعان کرد که ایالات متحده در تلاش است تا از طریق ابزارهای مختلف فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه مردم کشورمان را افزایش دهد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بر هیچ فردی پوشیده نیست که آلمان و آمریکا اقتصادی درهم تنیده دارند از این رو ایستادگی برلین در قبال خواست آمریکا نوعی هشدار به رفتار نامناسب ایالات متحده محسوب میشد، خاطرنشان کرد: در صورت عدم تحقق خواسته ایران، مشخص می شود که این کشور یکی از مناطق نفوذ ایالات متحده در اتحادیه اروپا است.

بانک مرکزی آلمان (دویچه بانک) سیاست مالی جدیدی را تصویب کرد که مانع انتقال مبلغ حدود 400 میلیون دلار به ایران می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1397/05/13 - 08:38

اگر یک نفری ، یک روزی ، یک روزگاری در ایران توانست به این سوال پاسخ دهد، کمک بسیار زیادی به مردم ایران و حتی سایر همسایگان و دوستانش کرده است:
چرا برای آقای ترامپ «ملاک سنجش موفقیت در مذاکرات چیز دیگری است و او چنانکه از رفتارش در این 18 ماه برآمده، حفظ وجهه شخصی را به دستاوردهای ملموس و واقعی و نمایش پیروزی را به خود پیروزی ترجیح» می دهد؟ آقای ترامپ دنبال فریب چه چیزی است؟
تورهای مسافرتی آفری
هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
پهپادهای مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند
فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند
تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
گفت و شنود/ بخر دیگه‌!
حکم عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز اعلام شد
رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد
صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۵ اردیبهشت
وضعیت پریشان دانشگاه‌ها در آمریکا/ حمایت تمام قد دانشجویان از فلسطین در برابر رژیم بی‌آبرو
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top