تاریخ انتشار: شنبه 1397/05/13 - 19:18
کد خبر: 276187

آشنایی با ۱۰ شغل رایج غیرفنی در شرکت‌های فناوری در سال ۲۰۱۸

آشنایی با ۱۰ شغل رایج غیرفنی در شرکت‌های فناوری در سال ۲۰۱۸

شاید وقتی صحبت از استخدام در شرکت‌های فناوری به‌میان می‌آید اولین چیزی که به ذهن‌مان می‌رسد مهندس نرم‌افزار یا دانشمند داده است. اما، چیزی که کمتر به آن توجه می‌کنیم نیاز این شرکت‌های فناوری به کارمندانی فراتر از پست‌های فنی است. پس، فراموش نکنید. شرکت‌های فناوری به افراد غیر فنی هم احتیاج دارند و آن‌ها را استخدام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شرایط فعلی بازار کار به‌گونه‌ای است که حتما نباید یک حرفه‌ای در حوزه فناوری باشید تا شرکت‌های فناوری شما را استخدام کنند. هر چه این شرکت‌ها بیشتر رشد کنند، نیاز آن‌ها به نیروی کار غیرفنی بیشتر می‌شود چون این نیروها باعث می‌شوند تا فناوری شرکت‌ها تبدیل به درآمد و سود مالی شود. پست‌هایی مانند فروش، بازاریابی، کسب‌وکار و مواردی مانند آن نقش بسیار مهم و حیاتی در توسعه و گسترش این شرکت‌ها دارند. نکته خیلی مهم آن است که کارفرمایان شرکت‌های فناوری برای این شغل‌ها پول خوبی هم پرداخت می‌کنند.

موارد فوق نتیجه تحقیقاتی است که توسط Glassdoor صورت گرفته و منتشر شده است. بلاگ تحقیقاتی Glassdoor داده‌های خود را با جزئیات کامل از بررسی الگوهای استخدامی شرکت‌های فناوری گردآوری کرده است. پس با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به بهترین شغل‌های غیرفنی شرکت‌های فناوری در سال 2018.

رایج‌ترین پست‌های استخدامی غیرفنی توسط شرکت‌های فناوری
1- کارمند بخش حساب‌
معمولا، کارمند بخش حساب‌ یا اکانت در حوزه فروش کار می‌کند و مسئولیت او نگهداری حساب‌های فعلی مشتریان یا ایجاد حساب‌های جدید است. این افراد با توجه به شرکتی که در آن فعالیت می‌کنند رابطه کاری مستقیمی با نمایندگان فروش یا مدیران حساب دارند.

متوسط درآمد سالانه این شغل 73 هزار و 87 دلار و تعداد فرصت‌های شغلی موجود در این بخش در شرکت‌های فناوری 3.2 درصد است.

2- مدیر پروژه
وظیفه مدیر پروژه کمک به طراحی و اجرای پروژه‌ها در راستای پشتیبانی و کمک به رسیدن به اهداف کسب‌وکار شرکت است. سختی کار آن‌ها حفظ و نگه داشتن اعضای تیم‌ها در کنار هم و هم‌چنین اجرای پروژه‌ها در زمان لازم و با توجه به بودجه‌ای است که در اختیارشان قرار می‌گیرد.

متوسط درآمد سالانه این شغل 100 هزار و 282 دلار و تعداد فرصت‌های شغلی موجود در این بخش در شرکت‌های فناوری 2.3 درصد است.

3- نمایندگان فروش
وظیفه این افراد فروش محصولات شرکت از طریق آموزش جنبه‌های مختلف محصولات به‌وسیله تلفن، آموزش، یا عرضه و فراهم نمودن پشتیبانی استثنایی برای مشتریان آن محصولات است.

متوسط درآمد سالانه این شغل 39 هزار و 300 دلار و تعداد فرصت‌های شغلی موجود در این بخش در شرکت‌های فناوری 2.0 درصد است.

4- مدیر عملیات
وظیفه اصلی مدیر عملیات نظارت کامل و دقیق بر طرح‌ریزی، ایجاد هماهنگی و اجرای سرویس‌ها و خدمات است. مدیریت موفق و کارآمد نیروی کار، بهره‌وری و کنترل کیفیت نیز از جمله وظایف این شغل است.

متوسط درآمد سالانه پست مدیر عملیات 96 هزار و 991 دلار و تعداد فرصت‌های شغلی موجود در این بخش در شرکت‌های فناوری 1.8 درصد است.

5- مدیر حساب
مدیر حساب رابطه‌های کسب‌وکار با گروه مشخصی از مشتریان را مدیریت و توسعه می‌دهد. معمولا، آن‌ها روی گروه مشخصی از اکانت‌ها نظارت دارند و مسئول کمک به مشتریان هستند تا آن‌ها بتوانند بیشترین استفاده ممکن از محصولی که خریده‌اند را ببرند. هم‌چنین مدیرحساب وظیفه دارد با معرفی محصولات جدید به مشتریان موجب افزایش درآمد مجموعه شود.

متوسط درآمد سالانه این شغل 81 هزار و 176 دلار و تعداد فرصت‌های شغلی موجود در این بخش در شرکت‌های فناوری 1.7 درصد است.

6- مدیر بازاریابی محصول
فردی که مدیر بازاریابی محصول است باید در مورد بازار تحقیق و بررسی کند و کمپین‌های مؤثر بازاریابی برای محصولات جدید را ایجاد کند. علاوه بر این، آن‌ها باید با دقت نیازها و تجارب مشتری را رصد کنند به‌همین دلیل به آن‌ها "صدای مشتری" گفته می‌شود.

متوسط درآمد سالانه این شغل 99 هزار و 676 دلار و تعداد فرصت‌های شغلی موجود در این بخش در شرکت‌های فناوری 1.7 درصد است.

7- مدیر بازاریابی
مدیر بازاریابی باید روی توسعه طرح‌های استراتژیک بازاریابی برای شرکت مربوطه خود اقدام کند. این کار از طریق تحقیقات بر روی بازار و هم‌چنین ایجاد کانال‌های هماهنگ شده صورت می‌پذیرد. علاوه بر این، نظارت بر به‌کارگیری و اجرای استراتژی‌های وضع شده بازاریابی از جمله وظایف آن‌ها است.

متوسط درآمد سالانه این شغل 106 هزار و 83 دلار و تعداد فرصت‌های شغلی موجود در این بخش در شرکت‌های فناوری 1.7 درصد است.

8- تحلیل‌گر مالی
تحلیل‌گر مالی نحوه کارکرد مالی شرکت را از طریق تهیه گزارش‌های مالی در بازه‌های زمانی مشخص رصد می‌کند. وظیفه او تحلیل و بررسی رشد کسب‌وکار و شرایط بازار است تا با پیش‌بینی‌های خود به مدیران ارشد در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک کمک کند.

متوسط درآمد سالانه این شغل 74 هزار و 473 دلار و تعداد فرصت‌های شغلی موجود در این بخش در شرکت‌های فناوری 1.5 درصد است.

9- مدیر فروش
مدیر فروش به تیم‌های فروش در رسیدن به اهداف فروش‌شان کمک می‌کند. بیشترین وقت آن‌ها صرف استخدام و پرورش نیروهای جدید، مشخص کردن اهداف فردی و ارزیابی عملکرد آن‌ها می‌شود. این افراد معمولا سفرهای کاری زیادی انجام می‌دهند.

متوسط درآمد سالانه مدیر فروش 103 هزار و 481 دلار و تعداد فرصت‌های شغلی موجود در این بخش در شرکت‌های فناوری 1.4 درصد است.

10- فروش بیرونی
فروش بیرونی یعنی این‌که کارمندان بخش فروش  برای فروش محصولات یا خدمات خود از محیط شرکت خارج شده و به محل مشتریان فعلی یا آن‌هایی که می‌توانند به یکی از مشتریان مجموعه تبدیل شوند بروند. این کار که به‌صورت ملاقات رو در رو با مشتری انجام می‌شود نیاز به سفرهای مداوم و هم‌چنین حفظ روابط کسب‌وکار با مشتریان فعلی دارد.

متوسط درآمد سالانه این شغل 106 هزار و 83 دلار و تعداد فرصت‌های شغلی موجود در این بخش در شرکت‌های فناوری 1.3 درصد است.

سخن پایانی
اگر 10 شغلی که در بالا به آن‌ها اشاره شد را مدنظر قرار دهیم، چیزی در حدود 18 درصد تمام فرصت‌های شغلی غیرفنی موجود در شرکت‌های فناوری را دربرمی‌گیرند. به‌خاطر داشته باشید که این‌ها بیشترین شغل‌های درخواستی شرکت‌ها برای استخدام نیروی کار هستند، اما در واقعیت شغل‌های خیلی بیشتری در این گونه شرکت‌ها وجود دارد. برای همین به کارجویان توصیه می‌شود که در هنگام جستجوی کار فقط به‌دنبال این گونه شغل‌ها نباشند و نگاهی به سایر شغل‌های متفات هم داشته باشند. پس، اگر دوست دارید تا در یک شرکت فناوری استخدام شوید بدون این‌که نگران دانش فنی خود باشید به سراغ شغل دلخواه‌تان بروید.

منبع: فوس‌بایتس

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top