تاریخ انتشار: شنبه 1397/05/13 - 19:34
کد خبر: 276188

ستارگان ایرانی در مسابقات جاکارتای آسیا +عکس

کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ ستاره های نامداری مانند: کیمیا علیزاده، زهرا نعمتی، حامد حدادی، کیانوش رستمی، حسن یزدانی و... را در دل خود جای داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ورزش سه، کاروان ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ نزدیک به ۳۸۰ ورزشکار را در دل خود جای داده است که در این میان برخی از ستاره های ورزش ایران و حتی جهان هم حضور دارند. ورزشکارانی که با نمایش خود بازی های آسیایی را برای علاقه مندان به ورزش جذاب تر می کنند.

از حسن یزدانی در کشتی آزاد بگیر که این روزها خودش را به عنوان یک نابغه در کشتی جهان شناسانده و به دنبال اولین طلای خود در بازی های آسیایی است؛ تا فردی مثل احسان حدادی که در ۳ دوره اخیر با مدال طلا از بازی های آسیایی برگشته و در صورت قهرمانی در این دوره می تواند یک رکورد منحصر به فرد را به نام خود ثبت کند.

در بخش زنان هم کاروان ایران کم ستاره نیست. کیمیا علیزاده که در تاریخ تنها مدال آور در ورزش زنان کشورمان به حساب می آید، به عنوان پرچمدار کاروان وظیفه سنگینی را روی دوش خود احساس می کند. در دیگر رشته های رزمی مثل کاراته و ووشو هم ستاره هایی مثل حمیده عباسعلی و خواهران منصوریان جزو شانس های بزرگ مدال هستند.

بیش از ۲ هفته تمامی علاقه مندان به ورزش به تماشای برترین های ورزش در رشته های مختلف می نشینند و توقع درخشش از ستاره های رشته های مختلف دارند.

* الهه احمدی(تیراندازی)

بانوی تیرانداز ایرانی که در ۲ دوره اخیر المپیک با بدشانسی از کسب مدال بازمانده، سابقه مدال آوری در بازی های آسیایی را دارد. الهه احمدی در گوانگژو ۲ مدال نقره از ۵۰ متر خفیف انفرادی و ۱۰ متر بادی تیمی کسب کرد و در دوره قبلی در اینچئون هم یک نقره و یک برنز به دست آورد. این مادر قهرمان که با وجود داشتن فرزند کوچک در سال های اخیر ورزش را رها نکرد، این بار به دنبال مدال طلا می گردد.

* کیمیا علیزاده(تکواندو)

از زمانی که مدال برنز المپیک را در ریودوژانیرو کسب کرد و نامش در کتاب تاریخ ورزش ایران ثبت شد، با انگیزه بیشتری به کارش ادامه داد. کیمیا علیزاده با ۲۰ سال سن اولین تجربه اش را در بازی های آسیایی پشت سر خواهد گذاشت. او بدون شک یکی از شانس های اصلی مدال طلا در تکواندوی زنان به حساب می آید. ضمن اینکه کیمیا به عنوان پرچمدار کاروان ایران هم انتخاب شده و توقعات از او بالاست.

* حمیده عباسعلی(کاراته)

ستاره کاراته زنان ایران که به عنوان مدافع قهرمانی در تاتامی جاکارتا حضور پیدا می کند، در جست و جوی دومین مدال طلای آسیایی خود خواهد بود. حمیده عباسعلی که حتی در سطح جهانی هم حرف های زیادی برای گفتن دارد، چهره شناخته شده ای در ورزش زنان به حساب می آید.

* زهرا نعمتی(تیروکمان)

بعد از المپیک و پارالمپیک، حالا بازی های آسیایی و پاراآسیایی هم به طور همزمان از پدیده ورزش ایران میزبانی خواهد کرد. زهرا نعمتی که بارها نامش به عنوان یکی از بهترین کمانداران جهان در بخش معلولین مطرح شده، با تلاش و سخت کوشی توانست مجوز حضور در جاکارتا را هم بگیرد. شاید نعمتی با کسب مدال در بازی های آسیایی تاریخ سازی کند؛ اما حتی در غیر اینصورت هم مورد توجه خیلی از رسانه های خارجی قرار خواهد گرفت.

* خواهران منصوریان(ووشو)

شهربانو و الهه منصوریان ۲ سهمیه ووشوی زنان ایران را در بازی های آسیایی در اختیار دارند. این ۲ ووشوکار باتجربه که در دوره قبلی هم حضور داشتند، جزو شانس های اصلی مدال طلا هستند. البته الهه منصوریان برنز و نقره این بازی ها را قبلا کسب کرده است. هر ۲ خواهر هم سال گذشته قهرمان جهان شده اند و حالا همگان منتظر درخشش آنها در بازی های آسیایی هستند.

* محسن شادی(قایقرانی)

گویا بازی های آسیایی یک طلای دیگر به محسن شادی بدهکار است. این قایقران که در ۲ دوره قبلی به مدال طلای بازی های آسیایی دست پیدا کرده، برای تکمیل هت تریک طلایی خود از خداحافظی اش صرف نظر کرد و به قایقرانی بازگشت. محسن شادی که بدون شک ماندگارترین چهره در قایقرانی ایران بوده، احتمالا با پایان ماموریت خود در جاکارتا از ورزش خداحافظی می کند.

* احسان حدادی(پرتاب دیسک)

پرتابگر دیسک ایرانی که در ماههای اخیر بار دیگر اوج گرفته و نشان داده بازهم می تواند حتی در المپیک نیز مدال کسب کند، تنها ورزشکار در کاروان ایران به حساب می آید که ۳ مدال طلای بازی های آسیایی را در کارنامه دارد. احسان حدادی در چهارمین حضور خود در بازی های آسیایی به دنبال چهارمین طلای خود خواهد بود تا نامش را در تاریخ ثبت کند.

* حسن یزدانی(کشتی آزاد)

کشتی گیر محبوب ایرانی ها دیگر نیازی به معرفی ندارد. حسن یزدانی در ۲ سال اخیر به هر مسابقه ای رفته با اقتدار قهرمانی را کسب کرده و با طلا به میهن بازگشته است. البته او برای اولین بار بازی های آسیایی را تجربه می کند و حضورش در جاکارتا این فرصت را به علاقه مندان کشتی می دهد تا بار دیگر از نمایش غرورانگیز او لذت ببرند. از حسن یزدانی چیزی جز قهرمانی انتظار نمی رود.

* سهراب مرادی(وزنه برداری)

با اینکه بهداد سلیمی و کیانوش رستمی با سابقه قهرمانی در المپیک می توانند جزو ستاره های ورزش ایران در بازی های آسیایی باشند؛ اما بدون شک آماده ترین وزنه بردار ایرانی در یک سال گذشته سهراب مرادی بوده است. این ملی پوش دسته ۹۴ کیلوگرم بعد از کسب مدال طلای المپ‍یک و جهان می خواهد برای اولین بار در بازی های آسیایی هم طلایی شود. سهراب نه تنها به مدال طلا بلکه به ثبت رکوردهای جدید جهانی در این رقابت ها هم فکر می کند؛ اتفاقی که در ماههای اخیر بارها به صورت غیررسمی رخ داده است.

* حامد حدادی(بسکتبال)

در بسکتبال آسیا وقتی نام حامد حدادی می آید، همه حساب کار دستشان می آید. تیم ملی بسکتبال که تا به حال در بازی های آسیایی به عنوان قهرمانی نرسیده و در دوره قبلی هم در ثانیه های پایانی مدال طلا را از دست داد، این بار به چیزی جز قهرمانی فکر نمی کند. سنتر ۲۱۸ سانتی متری با سابقه ۴ عنوان MVP در آسیا می تواند نقش کلیدی در تیم ملی بسکتبال ایفا کند.

* سعید معروف(والیبال)

وقتی تصمیم بر اعزام تیم اصلی والیبال ایران به بازی های آسیایی گرفته شد، همه اهالی والیبال در قاره کهن متوجه شدند که شانس اول قهرمانی در این مسابقات شاگردان کولاکوویچ هستند. سعید معروف به عنوان کاپیتان و مغز متفکر والیبال ایران می تواند یکی از ستاره های مسابقات والیبال در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ باشد و این تیم را به سوی دومین قهرمانی متوالی خود هدایت کند.

* محسن محمدسیفی(ووشو)

تیم پرامید ووشوی ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ یک مرد پرافتخار را در دل خود جای داده است. محسن محمدسیفی در ۲ دوره قبلی ۲ مدال طلا کسب کرده و به دنبال هت تریک در جاکارتا است. او که برخلاف سایر ووشوکاران باتجربه در مسابقات جهانی دارای افتخارات زیادی نیست، متخصص بازی های آسیایی محسوب می شود.

* امیر مهدی زاده(کاراته)

در کاراته مردان هم قطعا ویژه ترین چهره امیر مهدی زاده است. این ملی پوش سبک وزن که سابقه ۳ بار قهرمانی در جهان را در کارنامه دارد، در دوره قبلی بازی های آسیایی هم صاحب گردن آویز طلا شد و این بار هم یکی از امیدهای کاراته ایران در تاتامی جاکارتا به حساب می آید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top