تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/05/14 - 22:30
کد خبر: 276371

با این کدهای ویژه اندروید ببینید چه کسی در حال ردیابی شما است؟

با این کدهای ویژه اندروید ببینید چه کسی در حال ردیابی شما است؟

یکی از دلایل مهمی که بیشتر کاربران اندروید را به سایر سیستم‌عامل‌های موبایلی ترجیح می‌دهند آن است که این سکو دارای ویژگی‌ها و خصوصیات گوناگون برای هر نوع هدف و کاربردی است. شاید بر این گمان باشید که اطلاعات شما برای هکرها و خرابکاران جذابیتی ندارند. اما قطعا این‌طور نیست. هر کسی می‌تواند قربانی خرابکاری، هک یا دشمنی باشد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این مطلب سعی شده تا برخی از مفیدترین و بهترین کدهای موجود برای کاربران اندروید گردآوری شود تا با استفاده از آن‌ها متوجه شوند که چه کسانی در حال ردیابی شما هستند.

در روزگاری نه‌چندان دور از اسمارت‌فون‌ها تنها برای ارتباطات صوتی استفاده می‌شد. اما هم‌اکنون در عصری زندگی می‌کنیم که قدرت اسمارت‌فون‌ها از کامپیوترها هم بیشتر شده است.

یکی از دلایل مهمی که بیشتر کاربران اندروید را به سایر سیستم‌عامل‌های موبایلی ترجیح می‌دهند آن است که این سکو دارای ویژگی‌ها و خصوصیات گوناگون برای هر نوع هدف و کاربردی است. در دنیای مجازی حاضر، موارد امنیتی زیادی مانند ویروس‌ها، بدافزارها، تروژان‌ها و کی‌لاگرها هستند که دستگاه‌ها را مورد هجوم حملات‌شان قرار می‌دهند.

بیشتر بدافزارها سیستم‌عامل اندروید را هدف گرفته‌اند چون بخش اعظمی از اسمارت‌فون‌ها از آن استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی، امنیت و ایمنی همیشه بالاترین اولویت را دارد. در این‌جا چند کد کوتاه را به‌شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها متوجه می‌شوید که آیا کسی اطلاعات و پیام‌های شما را ردیابی می‌کند یا نه.

کد شماره 1: #21#*
این کد نشان می‌دهد که پیام‌ها، تماس‌ها و سایر داده‌های شما دایورت شده یا نه. می‌توانید جزئیات مربوط به فوروارد کردن تماس را ببینید. حتی می‌توانید متوجه شوید که داده‌ها، فایل‌های صوتی، فکس، پیامک، سینک، آسینک، دسترسی پکت، و دسترسی پد به فوروارد کردن تماس‌ها در کدام قسمت فعال یا غیرفعال شده‌اند.

کد شماره 2: #62#*
اگر یکی از دوستان‌تان گفت که در هنگام شماره‌گیری شماره شما با پیام "مشترک موردنظر در دسترس نمی‌باشد" یا "مشترک موردنظر قادر به پاسخ‌گویی نیست" مواجه می‌شود باید با گرفتن این کد روی اسمارت‌فون بفهمید که تماس‌ها، پیامک‌ها و سایر اطلاعات‌تان به کجا هدایت می‌شوند. این احتمال وجود دارد که تماس‌های شما به یکی از شماره تلفن‌های اپراتورها تغییر جهت داده می‌شود.

کد شماره 3: #002##
این یک کد عمومی برای غیرفعال کردن و از کار انداختن فوروارد کردن تماس است. با گرفتن این کد تمام تغییر مسیرها از سمت گوشی شما بلافاصله خاموش می‌شوند. اگر احساس می‌کنید که تماس شما به‌جای دیگری تغییر مسیر داده می‌شود با گرفتن این کد از آن جلوگیری کنید. خوب است که پیش از استفاده از رومینگ از این کد استفاده کنید تا هزینه‌ای از حساب‌تان کم نشود.

کد شماره 4: #06#*
این کد برای پیدا کردن شناسه بین‌المللی تجهیزات تلفن‌های همراه یا IMEI است. برای پیدا کردن IMEI مربوط به گوشی خود از این کد استفاده کنید. بهتر است آن‌را در جای مطمئنی یادداشت کنید. اگر گوشی شما سرقت شود، با استفاده از شماره IMEI می‌توانید آن‌را پیدا کنید.

کد شماره 5: *#*#4636#*#* یا *#*#197328640#*#*
این کد ویژه و خاص به دیگران امکان ردیابی مکان شما را می‌دهد و هم‌چنین مشخص می‌کند که آیا کسی در حال تعقیب شماست.

این کد را در شماره‌گیر گوشی وارد کنید و سپس بخشی تحت عنوان UMTS Call Environment را انتخاب کنید. بعد از آن UMTS RR info را انتخاب کنید. تمام شماره‌های زیر Cell ID را در جایی یادداشت کنید.

حالا وارد منوی اصلی شوید و روی MM info tab > Serving PLMN کلیک کنید. شماره‌های زیر (Local Area Code (LAC را یادداشت کنید.

بعد از این‌که دو شماره فوق را یادداشت کردید وبسایت opencelid را باز کنید و چهارمین زبانه از سمت چپ را انتخاب کنید. از این قسمت می‌توانید روی نقشه، مکان ایستگاه اصلی که گوشی شما به‌آن متصل است را مشخص کنید.

چگونه در برابر جاسوس‌ها از خودتان مراقبت کنید
در بالا، لیستی از کدهای مفید برای فهمیدن این‌که کسی شما را ردیابی می‌کند ارائه شد. با این‌حال، هیچ کدام از آن‌ها نمی‌توانند هکرها و جاسوس‌ها را از شما دور نگه دارند. پس، باید با انجام چند مرحله مناسب از کامپیوتر و دستگاه‌تان در برابر مجرمان و جاسوس‌ها مراقبت کنید.

1- استفاده از پیامک رمزنگاری شده بهترین گزینه برای این منظور است. می‌توانید از پیام‌رسان‌های امن مانند Wickr، Chare یا سیگنال که تمام پیامک‌ها را رمزنگاری می‌کنند استفاده کنید.

2- هیچ‌وقت گزینه "Unknwon Sources" را روی اسمارت‌فون فعال نکنید. وجود این گزینه بنابه دلایلی بوده و باعث امن شدن اندروید دستگاه می‌شود. اگر هم‌چنان تصمیم دارید آن‌را فعال کنید حتما بعد از استفاده غیرفعال‌اش کنید.

3- از اسمارت‌فون اندروید برای تراکنش‌های بانکی استفاده نکنید. اپ‌های زیادی در پلی استور وجود دارد اما همیشه بهترین گزینه‌ها نیستند. در صورت امکان، اطلاعات مهم را روی دستگاه ذخیره نکنید.

4- اپ‌های زیادی در وب با ادعای پیدا کردن کسانی که شما را ردیابی می‌کنند وجود دارد. خیلی از این اپ‌ها خراب‌کار هستند و باعث به‌دام افتادن کاربران می‌شوند. همواره به‌اپراتور دستگاه‌تان اطمینان کنید. وبسایت‌ها و اپ‌هایی که ادعا می‌کنند می‌توانند مکان سایر افراد را پیدا کنند تقریبا همگی با مجرمان در ارتباط هستند.

منبع: techviral.net

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top