تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/05/14 - 18:17
کد خبر: 276380

۵ هزار مسکن مهر پرند نیازمند آب و برق

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: درحال حاضر بیش از ٥ هزار واحد مسکن مهر در پرند آماده بهره‌برداری هستند که به دلیل نبود خدمات زیربنایی بلاتکلیف باقی مانده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محسن وطن‌خواهی شهر جدید پرند را به عنوان پایتخت مسکن مهر کشور اعلام کرد و گفت: شهر پرند دارای ۹۶ هزار واحد مسکن مهر است که ۶۵ هزار واحد آن طی سنوات گذشته افتتاح شده و تعداد باقی‌مانده دارای مشکلات کمتری نسبت به شهر جدید پردیس هستند چراکه زیرساخت‌های این منطقه وضعیت بهتری نسبت به پردیس دارند.

وی با بیان اینکه ۲۹ هزارو ۷۰۰ واحد باقی‌مانده موجود در پرند دارای پیشرفت فیزیکی قابل قبولی هستند گفت: هم‌اکنون تعداد ۵ هزارو ۲۶۰ واحد در پرند آماده بهره‌برداری هستند که به دلیل نبود خدمات زیربنایی بلاتکلیف باقی مانده‌اند.

وی ادامه داد: شرکت عمران شهر جدید پرند تاکنون تلاش زیادی برای تامین خدمات زیربنایی واحدهای این منطقه انجام داده است که با توجه به تفاهمات اخیر با اداره آب استان مشکل کمبود آب تا حدودی برطرف شده است.

این مقام مسئول در ادامه از افتتاح ۱۵۰۰ واحد مسکن مهر در هفته دولت سال جاری در شهر جدید پرند خبر داد و گفت: تلاش داریم تا برنامه افتتاح واحدهای مسکن مهر را تا پایان سال به ۱۵ هزار واحد برسانیم چراکه در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی را با شرکت‌های بزرگ سازنده مسکن مهر مانند کیسون و هسا که دارای مشکلات عمده‌ای هستند امضا کردیم و باید بخش عمده‌ای از واحدها را تا سال دیگر به متقاضیان تحویل دهیم.

به گفته وی در حال حاضر ۹ هزار واحد از مجموعه کیسون، ۵ هزار واحد از شرکت صدرا نور و ۲۵۰۰ واحد از تعهدات شرکت کوزو در سایت مسکن مهر شهر جدید پرند باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در ادامه با تاکید بر اینکه تمامی پروژه‌های مسکن مهر پرند فعال بوده و با توان کامل در حال پیگیری است گفت: در این راستا با ۲۳ پیمانکار جزء دیگر که درخواست‌هایی برای پیشبرد پروژه‌های خود داشتند تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده و مجوزهای لازم را از هزینه‌های عمومی شرکت پرداخت کردیم که امید است که امید است شاهد نتیجه خوبی در این بخش باشیم.

وطن‌خواهی از اجرای چندین پروژه روبنایی به ارزش ۲۴ میلیارد تومان در فازهای ۴، ۵ و ۶ این شهر جدید خبر داد و گفت: در حوزه خدمات روبنایی موفق شدیم ۱۴ مدرسه را برای انجام اقدامات لازم جهت طراحی به سازمان نوسازی مدارس اعلام کرده و مناقصه آن را برگزار کنیم. همچنین در این راستا در حال اجرای ۸ مرکز محله شامل پارک، فرهنگسرا و مسجد به صورت مشارکتی بوده و همچنین ۷ پارک به مساحت ۵۲ هطزار مترمربع را در دست طراحی داریم.

وی در ادامه از افتتاح ۷ پارک محله‌ای در هفته دولت سال جاری در این شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶ زمین بازی، یک پردیس سینمایی و همچنین ورزشگاهی بزرگ را در دست طراحی و اجرا داریم که با توجه به شاخصه‌های ورزشگاه ۱.۵ هکتاری می‌توانیم آن را به عنوان نمونه اول شهرستان اعلام کرده و آن را برای برگزاری مسابقات ملی اعلام کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند همچنین از افتتاح قطعه شمالی بوستان مشاهیر به مساحت ۱۴ هکتار در هفته دولت خبر داد و گفت: خوشبختانه در حوزه مترو پرند نیز تفاهم‌نامه‌ای را از طریق استانداری با شهرداری به امضا رساندیم که بنابراین مذاکرات شرکت عمران شهر جدید پرند جهت تسریع هرچه بیشتر پروژه قرار شد تا ۱۵۰ میلیارد تومان از طریق تهاتر اراضی به شهرداری واگذار کرده و تا پایان سال شاهد بهره‌برداری اولیه از این پروژه باشد.

وطن‌خواهی در ادامه پرند را یکی از ۴ شهر پایلوت اجرای طرح توسعه حمل ونقل ریلی اعلام کرد و گفت: در این راستا اقدام به دو خطه کردن خط آهن شهر جدید پرند از طریق مشارکت با شرکت راه‌آهن کردیم که هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین از احداث یک نیروگاه خورشیدی، چند توربین بادی، تغییر مکان احداث آرامستان شهر جدید پرند در سال جاری خبر داد و گفت: باتوجه به بررسی‌های انجام شده سایت مدیریت بحران استان تهران در شهر پرند جانمایی شده است که در این حوزه نیز اقداماتی را انجام داده‌ایم.

این مقام مسئول اضافه کرد: باتوجه به خطرات و نگرانی‌های موجود در سیستم برق‌کشی شهر پرند برای نخستین بار در منطقه اقدام به ساخت تونل‌های انرژی در زیر زمین کرده و قصد داریم تا کابل‌های برق را به این تونل‌ها انتقال دهیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند همچنین تاکید کرد: باتوجه به افزایش هزینه‌های ساخت و ساز، افزایش قیمت در واحدهای مسکن مهر را تا حدودی در سال ۹۶ در این منطقه اعلام کردیم که تلاش داریم در سال جاری دیگر شاهد این رویداد نباشیم.

وی افزود: خوشبختانه از نظر مقاومت واحدهای مسکن مهر در برابر زلزله در پرند مشکلی نداریم چراکه تمامی واحدها دارای استانداردهای لازم بوده و از نظر فنی قابل اعتماد هستند.
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top