تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/05/15 - 14:16
کد خبر: 276498

خیز ترامپ برای نابودی اروپا

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به تقابل هدفمند خود با موجودیت اتحادیه اروپا ادامه می دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از رسالت، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به تقابل هدفمند خود با موجودیت اتحادیه اروپا ادامه می دهد. این "تقابل هدفمند" از ابتدای سال 2017 میلادی یعنی زمان استقرار ترامپ در کاخ سفید تا کنون، خود را به عناوین و اشکال مختلفی نشان داده است. متعاقب اقداماتی مانند خروج ترامپ از توافق هسته ای با ایران، وضع تعرفه های گمرکی بر فولاد و آلومینیوم صادراتی اروپا و فشار خاص ترامپ بر اعضای اروپایی ناتو، شاهد بروز نارضایتی مقامات اروپایی از کاخ سفید هستیم. با این حال سوال اصلی اینجاست که سیاست واقعی ترامپ در قبال اروپای واحد چیست؟ "نیویورک تایمز" در مقاله ای که اخیرا در این خصوص نگاشته است، به این سوال پاسخ داده است.

نیویورک تایمز در مقدمه مطلب خود ، رفتارهای ترامپ در تقابل با اتحادیه اروپا را کاملا هدفمند و در ذیل یک استراتژی مشخص مورد تحلیل و ارزیابی قرار می دهد:

"بسیاری از کارشناسان و شهروندان اروپایی اکنون بر این باورند که پشت خودشیفتگی ترامپ و طعنه های وی، یک استراتژی به خصوص وجود دارد: هدف ترامپ از بین بردن همبستگی میان اعضای ناتو و اتحادیه اروپا می باشد تا بدین شکل بتواند به صورت جداگانه با هر یک از این کشورها وارد روابط تجاری و نظامی شود. "

نیویورک تایمز در این خصوص گفت و گویی نیز با فرانسیس هاس بورور، تحلیلگر سیاسی فرانسه صورت داده است. این تحلیلگر فرانسوی عنوان کرده است که  اکنون اروپایی ها متقاعد شده اند  ترامپ برنامه ها

و مقاصد خاص خود را دنبال می کند. "اروپایی ها دریافته اند که رفتارها و رویکردهای او ناشی از ناپختگی وی نیست، بلکه او قصد دارد تا نظم چندجانبه ای را که 70 سال قدمت دارد از بین ببرد، چرا که معتقد است قدرت آمریکا را محدود می کند."

نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود، به نارضایتی مقامات اروپایی از ترامپ اشاره ای مستقیم کرده است. بر این اساس در حال حاضر نارضایتی زیادی میان مقامات اروپایی نسبت به رئیس جمهور ایالات متحده وجود دارد که به اشکال گوناگون خود را نمایان ساخته است. این نارضایتی ها گاهی در کلام و سخن و کاملا مستقیم  ابراز می شود و گاهی نیز به صورت بی توجهی نسبت به شخص ترامپ خود را نشان می دهد.آنها ( مقامات اروپایی) همچنین با حمایت از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت)، و گرایش او به مخالفان سیاسی اتحادیه اروپا، که در رویکرد ناسیونالیستی و مهاجر ستیز خود با وی اشتراک دارند، نگرانند.

زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه سابق آلمان در توصیف وضعیت موجود می گوید:
" حقیقت این است که ما نمی توانیم خود را با ترامپ هماهنگ کنیم و از طرفی، بدون ایالات متحده هم نمی توانیم ادامه دهیم. بنابراین ما به یک استراتژی دوگانه نیاز داریم: یک استراتژی واضح، سخت و فراتر از آن، یک استراتژی ای که پاسخ  مشترک اروپا به ترامپ باشد. هر گونه تلاش برای همکاری با او، هر گونه تعریف و تمجیدی از سیاستهایش تنها باعث می شود او به مرحله بالاتر رود. این باید متوقف شود. از تجارت گرفته تا ناتو. ما نمی توانیم بیش از این خود را فریب دهیم. دونالد ترامپ تنها قدرت را می شناسد، پس ما باید به او نشان دهیم که قدرتمند هستیم. "

نیویورک تایمز در پایان این مقاله تاکید می کند : " سوال و دغدغه مهمی که ذهن بسیاری از تحلیلگران  اروپایی را به خود مشغول داشته این است که به واقع ترامپ قصد دارد تا چه حد در راهی که پیش گرفته به جلو برود. پاسخ این سوال نگران کننده است: رویکرد خاص اتخاذ شده توسط رئیس جمهور ایالات متحده و سیاستهای وی مشخصا مخالف با بقای اتحادیه اروپا می باشد، وچنین به نظر می رسد که وی تا زمان از بین بردن ناتو و اتحادیه اروپا، از پای نخواهد نشست. و این همان چیزی می باشد که مقامات اروپایی را به شدت نگران ساخته است."

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top