تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/05/16 - 10:42
کد خبر: 276667

معرفی رشته‌های دانشگاهی در آستانه انتخاب رشته کنکور سراسری/۸۹

آینده شغلی و بازار کار در رشته زبان چینی

علاقه مندان به این رشته و فارغ التحصیلان آن می توانند در آموزشگاه ها و دانشگاه های زبان چینی تدریس نمایند و در حوزه ی آموزش مشغول به کار شوند و همچنین در تورهای تفریحی و گردشگری به عنوان لیدر تور و راهنما فعالیت داشته باشند که حوزه جذاب و متنوعی نیز است.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کنکور سراسری سال ۹۷ با حضور بیش از یک میلیون داوطلب در تیرماه برگزار شد، و حالا داوطلبان منتظر اعلام نتایج و انتخاب رشته تحصیلی خود در مقطع کارشناسی هستند. در این میان اصلی ترین دغدغه این روزهای داوطلبان و خانواده ها انتخاب یک رشته آینده دار و مناسب برای بازار کار است. خبرنامه دانشجویان ایران به همین بهانه به معرفی رشته های موجود در دوره کارشناسی کرده است.

۴.گروه زبان/زبان چینی

بازار کار
زبان چینی از جمله زبان های زیر گروه رشته زبان است که در سال های اخیر به دلیل داشتن افزایش تقاضا برای آن ما این مطلب را به بازار کار و درآمد رشته زبان چینی، دانشگاه های دارای رشته زبان چینی، رتبه قبولی رشته زبان چینی و حوزه های فعالیت زبان چینی اختصاص داده ایم، تأخیر انتخاب رشته و شغلی شما با دیدی روشن تر جهت دهی شود.

درآمد
کسانی که علاقه مند به تحصیل در رشته زبان چینی هستند و به درآمد و آینده شغلی آن فکر می کنند، این را باید در ابتدای مسیر خود بدانند که زبان چینی یک زبان خارجی دشوار است و نیازمند تلاش و علاقه مندی است. اما آینده کاری مطلوبی دارد. این چشم انداز روشن با توجه به گسترش تبادلات تجاری و اقتصادی با کشور وسیع و پر جمعیت چین ترسیم می شود. از این رو به دلیل این زمینه های رو به رشد با کشور چین در آینده بازار کار و درآمد رشته زبان چینی مطولب است و دانشجویان و زبان آموزان این زبان خارجی با توجه به سطح مهارت های 4 گانه زبانی خود می توانند در مشاغل مربوط به زبان چینی فعالیت نمایند.

حوزه های فعالیت
حوزه های فعالیت رشته زبان چینی همانند دیگر زبان های خارجی شامل تدریس، ترجمه و لیدری می شود. و علاقه مندان به این رشته و فارغ التحصیلان آن می توانند در آموزشگاه ها و دانشگاه های زبان چینی تدریس نمایند و در حوزه ی آموزش مشغول به کار شوند. همچنین در تورهای تفریحی و گردشگری به عنوان لیدر تور و راهنما فعالیت داشته باشند که حوزه جذاب و متنوعی نیز است. زمینه های دیگری که برای فارغ التحصیلان زبان چینی کمی دشوار است. اما در صورتی که علاقه مند باشید و مهارت های زبان چینی خود را تقویت و ارتقا دهید. زمینه های فعالیت مطلوب و قابل توجهی خواهید داشت.

دانشگاه های دارای رشته زبان چینی
دانشگاههای دارای رشته زبان چینی در ایران محدود است و چون رشته ای جدید و تازه وارد به دانشگاه هاست، هنوز در دانشگاه های سطح کشور برای پذیرش دانشجو ظرفیت ها خالی مانده است.

دانشگاه تهران

دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه علامه طباطبایی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top