تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/05/16 - 11:08
کد خبر: 276676

معرفی رشته‌های دانشگاهی در آستانه انتخاب رشته کنکور سراسری/۹۰

آینده شغلی و بازار کار در رشته زبان اسپانیایی

بازار کار زبان اسپانیایی در ایران با کشور های دیگر کمی متفاوت است. به دلیل کمتر بودن تعداد افرادی متخصصین این زبان در مقاسه با زبان هایی همانند فرانسه و انگلیسی و همچنین داشتن روابط تجاری زیاد با کشور های اسپانیایی زبان مترجمین زبان اسپانیایی و مدرسین این زبان حقوق مناسبی در یافت می کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کنکور سراسری سال ۹۷ با حضور بیش از یک میلیون داوطلب در تیرماه برگزار شد، و حالا داوطلبان منتظر اعلام نتایج و انتخاب رشته تحصیلی خود در مقطع کارشناسی هستند. در این میان اصلی ترین دغدغه این روزهای داوطلبان و خانواده ها انتخاب یک رشته آینده دار و مناسب برای بازار کار است. خبرنامه دانشجویان ایران به همین بهانه به معرفی رشته های موجود در دوره کارشناسی کرده است.

۴.گروه زبان/زبان اسپانیایی

بازار کار زبان اسپانیایی
وقتی شما از رشته مترجمی زبان اسپانیایی فارغ التحصیل می شوید، گزینه های زیادی برای کار خواهید داشت. بازار کار زبان اسپانیایی در ایران متنوع ، با حقوق خوب و گسترده می باشد. از تدریس زبان اسپانیایی تا ترجمه همزمان زبان اسپانیایی و یا ترجمه متون مختلف می تواند هر نوع روحیه ای را راضی کند. اما آموزشگاه زبان ایران آکسفورد قبل از آن نگاهی به بازار کار زبان اسپانیایی در دنیا و مقایسه آن با دیگر زبان ها همانند آلمانی ، فرانسه ، انگلیسی و یا ژاپنی می کند.

همانطور که در تصویر زیر می بینید زبان اسپانیایی در دنیا موقعیت های شغلی بسیار گسترده تری از حتی زبان انگلیسی دارد. معمولا کسانی که زبان اسپانیایی می دانند ، به زبان انگلیسی نیز آشنایی دارند و همین خصوصیت باعث بالارفتن شانس پیدا کردن شغل پر در آمد برایشان می شود. اما حقوق دریافتی مترجمین و یا مدرسین زبان اسپانیایی نسبت به دیگر زبان ها کمی پایین تر است.

معمولا افرادی که در حوزه زبان اسپانیایی کار می کنند میزان حقوق ۴۱۰۰۰ $ به صورت سالیانه دارند که در مقایسه با زبان فرانسه ۴۹۰۰۰ دلار و زبان آلمانی ۴۸۰۰۰ دلار و زبان ژاپنی ۵۰۰۰۰ دلار می توان گفت که در آمد کمری دارند.

اما بازار کار زبان اسپانیایی در ایران با کشور های دیگر کمی متفاوت است. به دلیل کمتر بودن تعداد افرادی متخصصین این زبان در مقاسه با زبان هایی همانند فرانسه و انگلیسی و همچنین داشتن روابط تجاری زیاد با کشور های اسپانیایی زبان مترجمین زبان اسپانیایی و مدرسین این زبان حقوق مناسبی در یافت می کنند.

بازار کار زبان اسپانیایی در ارگان های دولتی همچون وزارت نفت ، وزارت امور خارجه ، بانک های مختلف و در ادارات و شرکت های خصوصی که در حوزه های واردات و صادرات می باشند و یاد برای کسب سرمایه گذاری تلاش می کنند می باشد. تدریس زبان اسپانیایی هم گزینه بسیار خوبی است برای کسانی که دوست دارند دانش خود را به دیگران انتقال دهند.

دروس اصلی و تخصصی زبان اسپانیایی
خواندن و درک مفاهیم، دستور وانشا ، نگارش ساده، نگارش پیشرفته، گفت و شنود، خواندن متون مطبوعاتی، ترجمه متون مطبوعاتی، نامه‌های اداری و بازرگانی، درآمدی بر ادبیات، اصول و روش ترجمه، اصطلاحات زبان، مکالمه موضوعی، سخنرانی، ترجمه شفاهی، ترجمه پیشرفته، نمونه‌های نثر و شعر، مقاله‌نویسی، تجزیه و تحلیل متون ادبی، ترجمه نوار و فیلم، فنون ترجمه، تاریخ زبان اسپانیایی، خلاصه‌نویسی، انگلیسی تخصصی، ترجم

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top