تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/05/17 - 08:28
کد خبر: 276833

تمدید روادید اتباع خارجی بدون خروج از کشور در جزیره کیش

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه کیش گفت: تمامی اتباع خارجی حاضر در ایران برای تمدید روادید خود نیاز به خروج از کشور نداشته و می توانند در کمتر از یک ساعت در کیش روادیدخود را تمدید کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازمهر، داود افتخاری سه شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این مرکز ۴ نوع خدمات مهاجرت، گذرنامه، مرزهای هوایی و درایی ارائه می شود اظهار کرد: بیش از یک هزار و پانصد نفر از اتباع خارجی در سکوهای نفتی ایران به عنوان ملوان و کارشناس در حال فعالیت هستند که از مرز دریایی وارد جزیره می شوند.

وی افزود: علاوه برآن تعدادی از کارگران ساختمانی که در کیش فعالیت می کنند از اتباع خارجی کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش هستند که از مرکز مهاجرت و گذرنامه کیش خدمات دریافت می کنند.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه کیش افزود: اتباع خارجی که تمایل به کار در کیش دارند پس از دریافت پروانه اشتغال به کار می توانند به این مرکز مراجعه کرده و با هماهنگی و دریافت استعلام های لازم از مراجع ذی صلاح پروانه اقامت و روادید مورد نیاز از اداره مهاجرت و گذرنامه کیش دریافت کنند.

وی با بیان اینکه با وجود عدم حضور اتباع خارجی تمدید روادید که در سال های گذشته در کیش تردد داشتند توضیح داد: با وجود کاهش این تعداد از آمار تردد خارجی در کیش و کاهش پروازهای خارجی هم اکنون در طی هفته بیش از ۲۳ پرواز ورودی و خروجی در کیش به مسقط و دبی انجام می شود که خدمات مربوط به تردد اتباع خارجی و ایرانیان مسافر در این مرکز انجام می شود.

افتخاری همچنین با بیان اینکه در برخ ترانزیت نیز خدمات دهی به اتباع خارجی صورت می گیرد افزود: از اسفند ماه ۹۶۳ اتباع خارجی فعال در کشور عمان جهت تمدید روادید به اداره گذرنامه کیش مراجعه کرده و از خدمات این مرکز استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: گردشگران ایرانی که تمایل به دریافت گذرنامه دارند می توانند با مراجعه به مرکز پلیس ۱۰+ کیش مدارک مورد نیاز را تکمیل کرده و پس از انجام مراحل قانونی توسط اداره گذرنامه کیش، گذرنامه آنان در کمتر از یک هفته توسط پست به آدرس اعلام شده ارسال می شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه خدمات گذرنامه حضوری است و متقاضیان باید جهت دریافت خدمات درمحل حاضر باشند اضافه کرد: دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در کیش می توانند با هماهنگی وزارت علوم ودانشگاه مربوطه مجوز خروج برای یکبار در سال دریافت کرده و در صورت نیاز به تمدید آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین در هفته ۱۷۰ ایرانی و ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی از این مرکز خدمات دریافت می کند خاطر نشان کرد: علاوه بر صدور گذرنامه، خدماتی همچون تمدید رواید، فقدان و تخلفات، تولد و ازدواج مربوط به اتباع خارجی در این مرکز ارائه می شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top