تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/05/17 - 12:51
کد خبر: 276923

معرفی رشته‌های دانشگاهی در آستانه انتخاب رشته کنکور سراسری/۱۰۵

آینده شغلی و بازار کار در رشته سینما

به لحاظ شخصیتی فردی دارای طبع اجتماعی و تمایل به حضور در جمع داشته باشد، خلاق و سخن ور باشد و قدرت تصویرسازی ذهنی برای ایفای نقش های متفاوت را داشته باشد. همچنین روز به روز بر آپدیت کردن دانش سینمایی خود و آشنایی با سبک بزرگان این هنر متمرکز شود.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کنکور سراسری سال ۹۷ با حضور بیش از یک میلیون داوطلب در تیرماه برگزار شد، و حالا داوطلبان منتظر اعلام نتایج و انتخاب رشته تحصیلی خود در مقطع کارشناسی هستند. در این میان اصلی ترین دغدغه این روزهای داوطلبان و خانواده ها انتخاب یک رشته آینده دار و مناسب برای بازار کار است. خبرنامه دانشجویان ایران به همین بهانه به معرفی رشته های موجود در دوره کارشناسی کرده است.

۵.گروه هنر/سینما

معرفی رشته سینما و آینده شغلی
فارغ‌التحصیلان این رشته به عنوان گروهی از هنرمندان جامعه در انتقال مفاهیم فرهنگی، هنری و اجتماعی نقش عمده‌ای دارند. این فارغ‌التحصیلان توانائی عهده دارشدن مسئولیتهای موجود در هنر سینما اعم از کارگردانی، فیلم نامه نویسی، فیلمبرداری، تدوین را دارا بوده، می‌توانند جذب مراکز هنری و آموزشی گردند.

سینما از جمله رشته های گروه هنر است که رویدادها و موضوعات زندگی انسان را ثبت می کند و آنها را در قالب تصویر و صدا عرضه می کند. سینما از چهار بخش تدوین گری، کارگردانی، فیلمبرداری و فیلم نامه نویسی تشکیل می شود.

جذابیت های این رشته هنری باعث شده است طرفداران قابل توجهی داشته باشد. از این رو اگر قصد ورود به رشته سینما دارید در این مطلب ما به بازار کار و درآمد رشته سینما، رتبه قبولی رشته سینما، دانشگاه های دارای رشته سینما و نیز توانایی های لازم برای رشته سینما پرداخته ایم.

بازار کار و درآمد رشته سینما با توجه به میزان مهارت و هنر فرد و نیز نوع کاری که بر عهده می گیرد، می تواند متفاوت باشد. برای رشد در هنر سینما و کسب درآمد مطلوب، باید هنرمند بود و دانش و مهارت های به روز عرصه هنر را کسب نمود. از این رو هنرمندان که در هنر سینما پر بار و قوی هستند، طبیعتاً درآمد بالایی هم دارند. در هنر سینما باید خلاقیت و پشتکار داشته باشید و سختی های آن را به جان بخرید تا بتوانید پیشرفت کنید. علاقه، مهارت، تخصص و تجربه فاکتورهای اصلی در یک رشته و شغل هستند و برای موفقیت لازم و ضروری اند. پس برای آنکه بازار کار و درآمد رشته سینما به معیارها و اهداف شما نزدیک باشد، به این فاکتورها فکر کنید.

توانایی مورد نیاز و قابل توصیه
توانایی های لازم برای رشته سینما به تخصص و ویژگی های شخصیتی بازمی گردد. در واقع یک فعال عرصه سینما باید از دانش عمومی هنر و عکاسی و نیز ادبیات برخوردار باشد. به لحاظ شخصیتی فردی دارای طبع اجتماعی و تمایل به حضور در جمع داشته باشد، خلاق و سخن ور باشد و قدرت تصویرسازی ذهنی برای ایفای نقش های متفاوت را داشته باشد. همچنین روز به روز بر آپدیت کردن دانش سینمایی خود و آشنایی با سبک بزرگان این هنر متمرکز شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
Hasti Morid
1399/03/21 - 18:09

بيشتر در مورد اين رشته صحبت كنيد ممنون
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top