تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/05/17 - 13:46
کد خبر: 276932

روحانی بازی خورد؛

رفراندوم، تله ترامپ بود

محمد ایمانی: برخی نمایندگان شبه اصلاح طلب در مجلس همواره از بیرون مجلس خط گرفته و مانند نشتی بشکه عمل کرده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، محمد ایمانی کارشناس مسائل سیاسی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش نوشت:

آقای روحانی معمولا خود را خیلی دنیادیده و زیرک معرفی کرده است. او اما برخی اوقات به سادگی، پا را روی پوست موزی می گذارد که زیرپایش نهاده اند. یک نمونه، همین زمزمه رفراندوم که یک هفته قبل از وی، از زبان دو نماینده عضو فراکسیون امید ( پارسایی و میرزایی نکو) درباره مذاکره با ترامپ مطرح شد.

برخی نمایندگان شبه اصلاح طلب در مجلس همواره از بیرون مجلس خط گرفته و مانند نشتی بشکه عمل کرده اند. آنها در مجلس ششم نامه تسلیم طلبانه موسوم به جام زهر را در مقابل تهدید ها و زیاده طلبی های دولت بوش امضا کردند و نمایش هایی نظیر استعفا و تحصن را ترتیب دادند. برخی از همان ها از کشور گریختند و در اروپا و آمریکا پناهندگی گرفتند.

چرا می گوییم زیرپای روحانی، پوست موز یا اصطلاحا پوست خربزه گذاشتند؟ دولت در ماجرای نقض عهد برجام ،باید از دولت آمریکا طلبکار باشد. اما وقتی موضوع رفراندوم درباره مذاکره با ترامپ عهدنشناس و بی اعتقاد نسبت به تعهدات پیش کشیده می شود، پالس تسلیم طلبی و انفعال مطلق را با وجود پیمان شکنی آمریکا ارسال می کند.

تیم ترامپ بدین ترتیب برای اقدام نامشروع خود، مشروعیت دست و پا کرد؛ مفهوم مطالبه رفراندوم برای مذاکره، این است که آمریکا مسیر درستی را طی کرده و گرنه ارسال چنان پالسی، تدارک مقدمات ریشخند نسبت به خویش است. معنای این سیگنال پر خسارت، این است که؛ ما بی صفتی شما را به رسمیت می شناسیم، شما کار درستی کردید که تعهدات خود را زیر پا گذاشتید و با ادامه فشار و بدعهدی می توانید امتیازات بیشتری را بستانید!

این دقیقا نیاز دیکته شده آمریکا بود که توسط نفوذی ها به فضای رسانه ای پمپاژ شد. متاسفانه آقای روحانی در وضعیت سوء مدیریت اقتصادی دولت و به خیال مشغول سازی منتقدانی که هر روز بیشتر می شوند، در تله "جریان نفوذ و دستکاری"  پا گذاشت.

او حتی اگر کمترین سودی در مسکوت گذاشتن نقض مطلق برجام و مذاکره مجدد در بازی مار و پله یکطرفه آمریکایی ها تصور می کرد، پیشاپیش، خود را بازنده و مغلوب کرد. وقتی اجازه دهید تا به دروغ و خیانت، چنین القا شود که مردم خواستار مذاکره و  قول و قرار مجدد و واگذاری امتیازات جدید با دولتی ذاتا عهد نشناس هستند، در واقع معنایش بستن دست دولت خود مقابل دشمن است.

چنین موجود دست بسته ای، فقط مناسب قربانی کردن است و هیچ دلیلی نداردکه پای میز مذاکره با او بنشینند و چانه زنی کنند. البته کسانی هم بدشان نمی آید دولت روحانی فقط، به عنوان دیکته نویس طرف آمریکایی عمل کند. به هر حال جا دارد در داخل دولت بررسی شود که کدام مشاوران نفوذی، روحانی را به تله سازمان سیا هل داده اند تا از او یک بازنده بزرگ بسازند؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
چگونه چهره ما به کمک هوش مصنوعی تغییر می‌کند؟ +معرفی اپلیکیشن
پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top